Citat:
Ursprungligen postat av
Bilderberg78
Staten vill att kommunerna ska stå för bidrag och försörjning av de som inte har ett jobb eller kan jobba.
Inflationen har gjort att de flesta måste gå till socialen för att kunna leva som arbetslösa eller sjuka.
Och socialbidragen har förstås inte heller följt ett index som justerar för inflation. Men ingen säger något och varför skulle då politikerna bry sig om saker som detta? Svensken dör hellre av svält än erkänner att vara fattig eller arbetslös som är nästan lika skamligt som att var utpekad som en pedofil ungefär.
Kunde inte sagt det bättre själv!
Jag har aldrig röstat vänster, men jag kan bara inte förstå hur borgarna kan tro att det här kommer sluta lyckligt. De är helt skamlösa i sin stigmatisering av arbetslösa, samtidigt som de inte genomfört en enda konstruktiv reform inom arbetsmarknadspolitiken.
Jag känner personligen tre personer som är arbetslösa, och ingen av dem är lata eller passiva. "flytta dit jobben finns", hör man.
Och hur ska man få ett hyreskontrakt utan en fast anställning?
Precis som Bilderberg skriver är detta bara det senaste steget i en medveten förskjutning av statliga utgifter till kommunerna. Självklart kommer det nu successivt uppstå en ström av nya klienter till socialtjänsten (som kommer få komplettera inkomsten för de med lägst aktivitetsstöd upp till socialbidragsnormen) i takt med att dessa människor säljer av sina ägodelar.
"det händer aldrig mig"-attityden från etniska svenskar med utbildning på gymnasienivå - dvs de första att offras på slaktblocket - är dock ganska fascinerande. Man får det samhälle man förtjänar.