2026-05-15, 13:17
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Låtarna i semifinal 2 var mycket sämre, förutom Australiens och Danmarks bidrag. Ukrainas bidrag röstas såklart alltid vidare till finalen på politiska grunder. Semifinal 1 hade betydligt starkare bidrag, med Finland, Grekland och Israel i spetsen, men även Moldaviens och Litauens bidrag var bra. Det var i alla fall väntat att Australien, Danmark och Ukraina skulle gå vidare från semifinal 2. När det gäller de resterande sju länderna var det helt öppet vilka som skulle ta sig vidare.

Ska vara ärlig så har jag minneslucka from 21:05 så minns faktiskt inga bidrag. Ingen idé se skitet i repris enligt dig så jag skippar.
Citera
2026-05-15, 13:33
Medlem
mimimexs avatar
Finland har tilldelats startnummer 17, Australien nummer 8, Grekland nummer 6, Israel nummer 3, Danmark nummer 1 och Sverige nummer 20. Det ser mycket bra ut för Finland just nu eftersom de fick ett relativt sent startnummer. Oddsen för Finland har sjunkit sedan igår till runt 1,8-1,9. Australiens odds har också sjunkit till runt 5-5,5.

Finland har just nu störst sannolikhet att vinna, så länge Linda och Pete levererar sitt framträdande imorgon. Men Australien med Delta kan fortfarande utmana Finland om segern. Israels låt kan också växa och utmana både Australien och Finland, medan Danmark eventuellt kan knipa en topp 5-placering.

För Sveriges del ser det däremot dystert ut eftersom Felicia inte har fått så mycket uppmärksamhet efter kvalificeringen till finalen. Hon har därför tappat en hel del. Vi borde nu ha som målsättning att Sverige åtminstone ska klara av att hamna i topp 10.

Heja Finland och Danmark! 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮 🇩🇰 🇩🇰 🇩🇰 Jag har heller inget problem med om Australien skulle vinna eller om Israel och Grekland skulle få höga placeringar. Vi får se vad som händer imorgon. Vi vet alla att allt kan hända i Eurovisionfinalen.
Citera
2026-05-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Nu har vi gått ner till 15 på oddsen men de på oddsen vet aldrig resultat hur det gick i semi 1
🤣🤣🤣
Citera
2026-05-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jag tror Finland vinner
Tror jag oxå 🇫🇮💙
Citera
2026-05-15, 15:05
Medlem
Felicia kommer komma väldigt långt ner på listan.

Det man såg på semifinalen var ljusår sämre än Melodifestivalen. Lät som en fyllesång på karaoke med falska toner och dålig röst.
Bytt ut laser mot vitt? Ser inte alls lika ballt ut
Citera
2026-05-15, 15:23
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Felicia kommer komma väldigt långt ner på listan.

Det man såg på semifinalen var ljusår sämre än Melodifestivalen. Lät som en fyllesång på karaoke med falska toner och dålig röst.
Bytt ut laser mot vitt? Ser inte alls lika ballt ut

Sveriges bidrag är ett av dom sämsta på många år så vi kan bara hoppas hon kommer sist på listan där hon hör hemma med sin jävla munblöja
Citera
2026-05-15, 16:34
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovecakes
För er som fortsätter envisas med att oddsen ofta har helt fel... Från semi hade oddssättarna rätt på 9 av 10 och i semi 2 hade de 10 av 10.

Tittar man i detalj så verkar oddsen hålla tätt. Man tror att Israel får flest röster av tittarna men få av den antisemitiska juryn, precis som förra året. Låter troligt. Australien kommer att gå bra hos juryn, dåligt hos tittarna eftersom landet inte är europeiskt. Det går igen. Greklands bidrag är för kontroversiellt, man antingen älskar eller hatar det, och Danmarks bidrag är väl bra men ändå överskattat. Frankrikes är riktigt vass men alltför lik förra årets musikmässigt. Juryn älskar det säkert, men det får nog ett mer ljummet mottagande bland tittarna även fast jag tycker att sångerskan är riktigt duktig och äger scenen. Sammantaget så gör detta att Finland inte har någon riktig konkurrent.
Citera
2026-05-15, 16:45
Medlem
Har bettat på Finland då jag tror att de vinner. Hoppas dock att Israel kommer högt.
Citera
2026-05-15, 17:26
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekatten3
Har bettat på Finland då jag tror att de vinner. Hoppas dock att Israel kommer högt.
Jag har också bettat på att Finland vinner. Jag satsade 55 euro till oddset 1,75. Jag tror också att Israel kommer att placera sig högt tillsammans med Australien och Grekland.
Citera
2026-05-15, 17:26
Medlem
SodaFointains avatar
Om australien vinner låt Sverige arrangera!
Citera
2026-05-15, 17:27
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Jag har också bettat på att Finland vinner. Jag satsade 55 euro till oddset 1,75. Jag tror också att Israel kommer att placera sig högt tillsammans med Australien och Grekland.
Varför har du bettat? Du blir inte spec rik om de vinner när oddset är lågt
Citera
2026-05-15, 17:29
Medlem
Snubchurps avatar
Varför har Australien rusat i oddsen? Den var lite för mycket av allt. Hade kunnat bli så mycket bättre om man skalat ned den lite och fokuserat på sången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in