• 4
  • 5
2025-08-31, 11:10
Medlem
Kan inte Sverige införa en regel för alla religiösa lokaler att ingen segregation mellan kön råder.

Det skulle ju få bukt med en enorm mängd extremism i Sverige i alla samfund även om Islam är överrepresenterat.

Jag minns en dokumentär som hette JAG ÄR MUSLIM som gick på SVT för ca 8 år sedan. Där intervjuades flickor i en moske som sa att inget i religionen förbjuder kvinnor för att be i samma lokal som männen men företrädarna vill inte samarbeta.

Jag har personligen läst i en muslimsk sunni manual som lärs ut sedan århundraden i ett sunnitiskt stort lärosäte, och däri står det att kvinnor kan be i samma rum som män men de ska längst bak men kan även stå bredivd i det ledet där könen övergår från män till kvinnor (om jag inte missminner mig där). Hursom så kan de be i samma lokal.

Varför kan inte KD komma med en ny lagförändring där alla kyrkor, moskeer m.m. kräver på mixade bönelokaler för att motarbeta vad Sverige inte står för, dvs. extremism, könssegregering, oönskade Islamister m.m.

Men så klart önsketänkande är lätt men att göra något i praktiken går bara på badhus och kyrkan. Moskéen är som en ambassad i detta land snarare än en svensk byggnad. Har jag fel?
Citera
2025-08-31, 15:09
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Resultatet av att lämna all religion, eller stanna kvar, är tillslut "döden"...
Inte att bli mördad.
Citera
2025-09-01, 15:41
Medlem
DeValeras avatar
Fullkomligt vansinnigt att Sverige tillåter finansiering av sådan verksamhet från diktaturstater som KSA, Turkiet eller organisationer hemmahörande i sådana länder etc.
Citera
2025-09-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Är ni säkra på att kvinnor inte får gå in stora vägen om de vill? Jag har varit på studiebesök i moskén i Stockholm. Kvinnoläktaren låg en trappa upp, de kan se ner på männen. Inget hinder att vi besökande kvinnor gick in i stora salen, inget krav att täcka huvudet. Men vi la oss inte ner och bad framför männen.

Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-Allan
Jag var där som svennebanan på studiebesök

Det handlar om att du ska gilla de och sprida det vidare, eller i bästa fall bli en ny sektmedlem. Din verklighet är en annan än de andes kvinnornas som är fast på riktigt.
De kunde ju säga att alla måste ta av sig skorna. Då kunde de också sagt att kvinnor inte fick gå över tröskeln till stora solen, om det var så.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in