Citat:
Mycket märkvärdiga artiklar på Expressen på senare tid om damer med så kallat "sexmissbruk".
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.
https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/
Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.
Så vad är då vinkeln?
Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?
Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.
https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/
Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.
Så vad är då vinkeln?
Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?
Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.
Ditt inlägg hade bokstav för bokstav kunnat vara skrivet av mig, om jag hade orkat.
Är själv kvinna. Reagerade likadant på artikeln: "offer"???
En kvinna som fiskar efter kuk 24/7 är givetvis inget offer, utan en sexmissbrukare.
I dessa tider av jämlikhet: byt ut kvinnan i artikeln mot en sexmissbrukande man. "Lätt offer?" Knappast.
Här skulle jag kunna löpa linan ut och säga att vi - män OCH kvinnor - inte har något som helst ansvar för andra vuxna människor som vi bara ligger med. Men det finns undantag: om du märker att den du ligger med är uppenbart bakom flötet, förståndshandikappad el dyl: utnyttja inte det.
Men i 9 fall av 10: knulla på, med samtycke såklart, var hövlig och ha något slags fokus på hygien & respekt..... så har du ryggen fri och behöver inte bry dig ett piss om hur din tillfälliga sexpartner mår eller känner.