2025-08-30, 23:27
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mycket märkvärdiga artiklar på Expressen på senare tid om damer med så kallat "sexmissbruk".
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.

https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/

Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.

Så vad är då vinkeln?

Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?

Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.

Ditt inlägg hade bokstav för bokstav kunnat vara skrivet av mig, om jag hade orkat.

Är själv kvinna. Reagerade likadant på artikeln: "offer"???

En kvinna som fiskar efter kuk 24/7 är givetvis inget offer, utan en sexmissbrukare.

I dessa tider av jämlikhet: byt ut kvinnan i artikeln mot en sexmissbrukande man. "Lätt offer?" Knappast.

Här skulle jag kunna löpa linan ut och säga att vi - män OCH kvinnor - inte har något som helst ansvar för andra vuxna människor som vi bara ligger med. Men det finns undantag: om du märker att den du ligger med är uppenbart bakom flötet, förståndshandikappad el dyl: utnyttja inte det.

Men i 9 fall av 10: knulla på, med samtycke såklart, var hövlig och ha något slags fokus på hygien & respekt..... så har du ryggen fri och behöver inte bry dig ett piss om hur din tillfälliga sexpartner mår eller känner.
Citera
2025-08-30, 23:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Men du vet hur många partners du själv har haft, hoppas jag? Dvs, har du haft fler än 4-5 partners är du med största sannolikhet kapabel till att bedöma en annan människas emotionella tillstånd i stunden du möter dem. Är du inte det bör du nog öva på den förmågan.
Gissar att du är incel, muslim eller eventuellt bara dum i huvudet i största allmänhet?

Inget av det du nämner är relevant!
Citera
2025-08-30, 23:55
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Fattar inte hur du lyckas peta ihop all denna goja
Nej jag förstår verkligen att få människor förstår det man uttrycker hur tydlig man än är. Ibland pga låg intelligens, svårigheter med theory of mind och ibland personlighetssyndrom.

Poängen är och förblir att majoriteten av alla flickor och kvinnor som strular lite oavsett om det är hångel eller sex, inte är nymfomaner som oavbrutet tänker på sex.

Jag har själv anser jag, en stark lust när jag har en relation. Skulle vilja säga en ganska hög sexdrift men jag har inte det i vardagslivet och tänker sällan på sex och har inte några konstigheter för mig med tvångsmässiga beteenden. Tvärtom så kan jag gå åratal utan sex. Minns inte ens vilket år det var jag senast hade sex. Gissar att det var 2023.

Om jag känt för det hade jag absolut kunnat haft ett ons på krogen eller en relation som inte handlade om framtiden men jag är inte någon män kan utnyttja och behandla hur som helst.

Anser inte att man ska sprida en sådan skev syn på kvinnor som är mer sexuellt aktiva eller ens de som har sexmissbruk för bilden i artiklarna stämmer inte ens överlag med de kvinnor som har mer lösare relationer.

Jag förstår givetvis att de finns men de där artiklarna är till för att mäns sexuella fantasier om nymfomaner som aldrig får nog, ska komma fram. Antagligen män som tagit fram dem eller bestämt innehållet om det inte är någon sexfantasi för någon kvinnlig redaktör eller sexuellt raseri som ämnar att sprida en sexuellt klandrande bild mot kvinnor som har sex. Lite picme-attityd.
Citera
2025-08-31, 00:04
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Ditt inlägg hade bokstav för bokstav kunnat vara skrivet av mig, om jag hade orkat.

Är själv kvinna. Reagerade likadant på artikeln: "offer"???

En kvinna som fiskar efter kuk 24/7 är givetvis inget offer, utan en sexmissbrukare.

I dessa tider av jämlikhet: byt ut kvinnan i artikeln mot en sexmissbrukande man. "Lätt offer?" Knappast.

Här skulle jag kunna löpa linan ut och säga att vi - män OCH kvinnor - inte har något som helst ansvar för andra vuxna människor som vi bara ligger med. Men det finns undantag: om du märker att den du ligger med är uppenbart bakom flötet, förståndshandikappad el dyl: utnyttja inte det.

Men i 9 fall av 10: knulla på, med samtycke såklart, var hövlig och ha något slags fokus på hygien & respekt..... så har du ryggen fri och behöver inte bry dig ett piss om hur din tillfälliga sexpartner mår eller känner.
Givetvis så har vi oavsett kön, ansvar för att den vi har sex med mår bra och inte drivs av självskadebeteenden. Är tillräckligt nykter och inte för full osv.

Sedan är det såklart inte detsamma som våldtäkt om man har sex med någon och inser någonstans att personen inte riktigt är välmående. Men man får avbryta. En kille som slaknar exempelvis ska man inte vara på och försöka tvinga fram ett stånd. De tär även en otrevlig situation om en man gör det och sedan upplever att han "måste" få igång apparaten och prestera då jag själv inte vill ha sex med en man som inte är sexuellt upphetsad och jag kan inte verkligen veta om huvudet vill men inte snoppen (de två sista killarna hade problem).

Jäkla nonsens att vi inte har ansvar över att läsa av en situation som baserad på attraktion till oss och sexuell lust. Det är liksom A och O.

Något fel.i huvudet på den som tycker att det är skitsamma om den man har sex med verkligen vill eller inte.

Ska jag göra det lättare för dig så kan du byta ut det mot barn. Då kanske du fattar varför ett avvikande beteende inte är detsamma som vilja. Barn som utsätts kan få utmanande beteende där de är tillmötesgående mot en potentiell förövare av rädsla för de negativa delarna av vad de kan utsättas för.
Citera
2025-08-31, 01:27
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Mycket märkvärdiga artiklar på Expressen på senare tid om damer med så kallat "sexmissbruk".
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.

https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/

Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.

Så vad är då vinkeln?

Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?

Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.

Kvinnor är alltid offer även om de är chefer å män jobbar där. Det är könsdiskriminering att det finns en man på arbetsplatsen. Det är inte okej.
Citera
2025-08-31, 02:32
Medlem
Vissa hävdar att samlag mellan en man och en kvinna alltid är en våldtäkt mot kvinnan.

Viss värdegrund anser väl att individen själv avgör vad som är övergrepp eller inte.

Huruvida sexuellt destruktivt beteende ska anses vara övergrepp eller inte varierar.

Vissa tycker det i princip måste handla om överfallsvålstäkt mot icke-lättklädd tjej för att man ska ha rätt att använda ord som övergrepp.

Så det är väl en definitionsfråga!
Citera
2025-08-31, 02:39
Medlem
Finns det någon situation i dagens samhället där kvinnan inte är ett offer?
Citera
2025-08-31, 02:48
Medlem
Citat:
Fattar inte hur du lyckas peta ihop all denna goja
Hon presterade väldigt mycket mer vettigt än du lyckades göra i alla fall.
Citera
2025-08-31, 02:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Frågan är om de som har sexmissbruk mår bättre av att inte ligga, behöver ju inte vara som med alkohol. Man skulle kunna påstå att apotek och sjukhus utnyttjar, utnyttjar den sjuke med hostmediciner och vård som bara lindrar symtomen. Sex lindrar symtomen för sexmissbrukare och kan likställas med vård.
Citera
2025-08-31, 03:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Finns det någon situation i dagens samhället där kvinnan inte är ett offer?
Nja, när det står kvinna mot en kvinna kan den ene bli skyldig.

Hört att kvinnor och barn är de största offren i krig, men jag tror inte de vill ta rollen att ligga i skyttegravar.
Citera
2025-08-31, 04:32
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Givetvis så har vi oavsett kön, ansvar för att den vi har sex med mår bra och inte drivs av självskadebeteenden. Är tillräckligt nykter och inte för full osv.

Sedan är det såklart inte detsamma som våldtäkt om man har sex med någon och inser någonstans att personen inte riktigt är välmående. Men man får avbryta. En kille som slaknar exempelvis ska man inte vara på och försöka tvinga fram ett stånd. De tär även en otrevlig situation om en man gör det och sedan upplever att han "måste" få igång apparaten och prestera då jag själv inte vill ha sex med en man som inte är sexuellt upphetsad och jag kan inte verkligen veta om huvudet vill men inte snoppen (de två sista killarna hade problem).

Jäkla nonsens att vi inte har ansvar över att läsa av en situation som baserad på attraktion till oss och sexuell lust. Det är liksom A och O.

Något fel.i huvudet på den som tycker att det är skitsamma om den man har sex med verkligen vill eller inte.

Ska jag göra det lättare för dig så kan du byta ut det mot barn. Då kanske du fattar varför ett avvikande beteende inte är detsamma som vilja. Barn som utsätts kan få utmanande beteende där de är tillmötesgående mot en potentiell förövare av rädsla för de negativa delarna av vad de kan utsättas för.

Du måste ha missuppfattat. Artikeln handlar om FRIVILLIGT sex.
Citera
2025-08-31, 08:00
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Inte alls. Den "förorättade" parten kan givetvis hävda att det undertecknades under "tvång".

Men det skall bevisas i en domstol isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in