2025-09-06, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplanstekniker
Hände nyligen, en man som vunnit lotto för 20-30 år sen hade sparat pengar på en bank under dessa år, när han ville överföra pengarna (som var kvar) till en annan bank så frysten konton och han blev spärrad pga brist på underlag. Det var en artikel i Aftonbladet.

Sverige håller på och våldtar alla invånare. Bara hjärntvättade idioter som inte begriper detta. Fega harar som går på antipsykotiska läkemedel och är paranoid schizofrena.

Läs denna tråd i ämnet

https://www.flashback.org/t3689392
Kanske blev det fruset...under en kort tid,om det är som du säger att han haft dem på ett konto sen långt tbx,därför finns där dokumentation.Fick själv mitt konto fryst,pga en insättning på 11lax!Det va mitt person konto,så kunde inte ens ta del av min lön,under en tid.Tills jag lämnade in dokumentation fr den som gjort insättningen..Fr.En advokat byrå skall tilläggas...och dessutom skattebefriat.Och en massa annan dokumentation,Swish tex och olika kontantuttag jag gjort...Tog ca 5v innan det ordnade upp sig.Misstänkt pengatvätt!!Det enda "straff" jag haft tidigare är 2 bötes straff, utan bälte i baksätet 800kr & trimmad moppe,1800kr,ca 10år sen...Alltid arbetat,betalat skatt.Att dom ens fryser kontot för 11.000,är för mig en gåta.Och dom gick igenom all bank historik ink swish långt tbx i tid,3år om jag minns rätt.
Citera
2025-09-06, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Nej såklart inte men oftast när Sverige hittar på dessa lagarna så brukar det drabba laglydiga person som hamnar i kläm, om det är så i detta fallet återstår att se.
Hon säger att hennes ex är den som äger den egentligen, ja det kan ju vara så att HAN en gång i tiden har betalat för den, med legala medel då HON inte har en inkomst men huset var till henne för att hon ska disponera den och ha någonstans att bo, dom kanske delar barn tillsammans och ex-mannen vill inte barnen ska bo på gatan?
Så han står skriven där han nu bor och hon står skriven i detta huset och som ägare då det var till henne.
Grejen är ju att med denna lagen, säg att jag vinner på lotto och köper en dyr bil till en vän eller släkting som tjänar lite pengar och egentligen inte har råd att ha en sådan bil, ska staten då ta den för dom anser att den personen inte kan ha råd att ha en sådan bil?
Yes,efsom personen, den illa bemedlade släktingen då har skulder till kronofogden,så e det bara beslagta bilen...Man borde då ha varit snäll och betalat av skulden till kronofogden istället,krasst.El så finns bevis för att bilen till släktingen är köpt för lotto vinsten.Är det dock en "gåva" fr ngn m skulder el m tvivelaktiga inkomster,oavsett lotto vinst,så kan bilen ändå beslagtas.Men bevis torde ju finns,om det är korrekt.
Citera
2025-09-06, 06:16
Medlem
Alla måste väl fatta att det inte är någon vanlig svensson. Polisen har haft span ett bra tag. Systemhotande kollaps av samhället. Ska vi bara låta det ske eller ska polisen ingripa.
Citera
2025-09-06, 07:11
Citat:
Ursprungligen postat av Makzat
Har man vunnit vpå lotto el annat spel så finns vinsten dokumenterad.Och även hos banken dit vinsten utbetalats.Man får ju inte vinsten kontant i kuvärr/påse numera.

Några år, ja. Blir svårare om du har vunnit pengarna för fem år sedan. Som jag sade innan så finns inte historik tillgänglig över ens spel från typ 2020 hos Bet365.
Senast redigerad av anwe8 2025-09-06 kl. 07:13.
Citera
2025-09-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Några år, ja. Blir svårare om du har vunnit pengarna för fem år sedan. Som jag sade innan så finns inte historik tillgänglig över ens spel från typ 2020 hos Bet365.

Stämmer, finns en snubbe som nyligen fick sitt bankkonto nedstängt då han inte kunde visa var hans förmögenhet kom från, då den kom från en vinst från Svenska Spel, tror det var Triss och han vann några miljoner men det var över 10 år sen eller något sådant, och han hade inte kvittot kvar
Citera
2025-09-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makzat
Kanske blev det fruset...under en kort tid,om det är som du säger att han haft dem på ett konto sen långt tbx,därför finns där dokumentation.Fick själv mitt konto fryst,pga en insättning på 11lax!Det va mitt person konto,så kunde inte ens ta del av min lön,under en tid.Tills jag lämnade in dokumentation fr den som gjort insättningen..Fr.En advokat byrå skall tilläggas...och dessutom skattebefriat.Och en massa annan dokumentation,Swish tex och olika kontantuttag jag gjort...Tog ca 5v innan det ordnade upp sig.Misstänkt pengatvätt!!Det enda "straff" jag haft tidigare är 2 bötes straff, utan bälte i baksätet 800kr & trimmad moppe,1800kr,ca 10år sen...Alltid arbetat,betalat skatt.Att dom ens fryser kontot för 11.000,är för mig en gåta.Och dom gick igenom all bank historik ink swish långt tbx i tid,3år om jag minns rätt.

Helt sjukt!
Och pengatvätt för 11.000?
Kom igen, det finns folk som tvättar miljoner men dom är svårare att komma åt så dom försöker sätta dit vanliga, laglydiga medborgare.
Varför vet jag inte, för att visa att dom löser brott eller nått?
Helt sanslöst att dom ens får hålla på sådär
Citera
2025-09-06, 15:21
Citat:
Helt sjukt!
Kom igen, det finns folk som tvättar miljoner men dom är svårare att komma åt så dom försöker sätta dit vanliga, laglydiga medborgare.

Handlar om att massorna är så naiva och lätta att manipulera. Otroligt enkelt för politikerna att förleda massorna till att tro dessa åtgärderna är positiva och aldrig skulle påverka skötsamma medborgare osv. Folk här i tråden är så lättlurade att de skriver "jag är skötsam, inte kriminell och gör rätt för mig, så det drabbar inte mig" osv.

Samma sak med övervakningen som de repressiva metoderna och lagarna, man använder förevändningar som "krig mot gängen" för att få medborgarna att acceptera inskränkningar i medborgarnas friheter och rättigheter. Svenssons sväljer iprincip alltid dessa svepskäl med hull och hår.
Senast redigerad av anwe8 2025-09-06 kl. 15:27.
Citera
2025-09-06, 15:59
Medlem
Vad händer med egendom som förverkas?
Citera
2025-09-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Om det köptes för 750000 2019 så är det ju ändå en bra uppgång.

Nä det tycker jag inte. Ett hus för 750000 är förmodligen inte i något vidare gott skick. Och att lyxrenovera 300kvm utifrån det kostar mycket mer än 6,5M
Citera
2025-09-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skier77
Nä det tycker jag inte. Ett hus för 750000 är förmodligen inte i något vidare gott skick. Och att lyxrenovera 300kvm utifrån det kostar mycket mer än 6,5M

Lyx är subjektivt och Vallåkra är en håla. Hur mycket renoveringen verkligen kostat är väl för tillfället okänt eftersom dokumentationen verkar vara svajig. Tjejens förnamn för mina tankarna till Albanien...
Citera
2025-09-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Skatteverket har m all säkerhet dessa uppgifter.
Citera
2025-09-10, 00:23
Medlem
Citat:
Helt sjukt!
Ja helt otroligt,att det ens är lagligt att göra så!Fick fan panik då man ändå har räkningar & annat att betala och jag inte ens fick ta del av lön som kom in på samma personkonto.Bara tur att jag har vänner som utan att blinka hjälpte mej m lån av pengar.Annars vette fan hur jag skulle gjort.Har inga föräldrar el anhöriga i livet.Men jooo 11lax handlade det om...Skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in