• 3
  • 4
2025-08-30, 14:59
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
NEJ, det här är inte en till tråd med pensionärsgnäll.

Men nu får det väl för fan vara slut med ”men tänk på alla pensionärer som inte har en smart phone”

Alla hade internet år 2000 och en smartphone 2010

Då var en 75-åring 50 resp 60 år gamla.

Vi har använt betalkort sedan början på 90-talet, då var en 75-åring 40 år gammal!! Dessa människor har använt betalkort i minst 30 år men har ändå SVÅRT att fatta hur ett betalkort fungerar så att det blir en jävla kö.

MEN INTE ALLA PENSIONÄRER BETER SIG SÅ!!
Nej givetvis inte.

Jag tror att de pensionärer idag som inte fattar hur en smartphone eller ens ett betalkort fungerar är samma typ av människor som man under sitt yngre liv träffade på och som redan då var ointelligenta. Alltså dom som hade svårt med multiplikationstabellen i skolan och som sedan gått ett yrkesliv i en fabrik med extremt monotona och icke-stimulerande arbetsuppgifter.

Varför tror ni att många 75-åringar beter sig som hjärndöda idioter när dom i själva verket INTE borde det??

Jag kan inte tänka mig att våra hjärnor ruttnar så extremt snabbt efter 60 att vi helt plötsligt får svårt att utföra de enklaste av alla enkla uppgifter.

Okej om det sker vid 95 men FAN inte vid 60.

OBS, människor som drabbats av sjukdom är såklart inte inkluderade. Det är självklart för den breda massan, men med tanke på mängden Autister här inne så måste det påpekas tydligt.
Var det inte Sheldon Cooper som ansåg att gamlingar som inte behärskade internet borde piskas offentligt?
Citera
2025-09-06, 22:17
Medlem
Bilderberg78s avatar
Dagen du slutar lära dig all ny teknik som kommer allt snabbare, så blir du en av dessa.
Citera
2025-09-09, 14:38
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Jag är pensionär och vill inte ha skiten. När jag jobbade som lastbilschaufför så "tvingade" fjollorna på kontoret på oss smarttelefoner som inte alls fungerade i det dagliga arbetet. De var alldeles för känsliga för allehanda törnar. Nu är jag pensionär och vill fortfarande inte ha någon AjFån. Nu måste man ju snart ändå byta till en minst 4-G telefon och en sådan har jag inhandlat. På tunnelbanan sitter nio av tio resande och glor i sin telefon! Mammorna går på stan och tittar i sina telefoner medan de skjuter fram sina barnvagnar. Vansinnigt.
Håller med till 100%. Man ser ju knappast någon person under 30 år, som inte håller i mobilen under en promenad. Väldigt skadligt för mänskligheten på sikt med all teknologi vi har sett de senaste 30 år.
Citera
2025-09-09, 14:39
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Dagen du slutar lära dig all ny teknik som kommer allt snabbare, så blir du en av dessa.
Det är nog närmare tvärtom, hjärndöd blir man när man lämnar över all tänkande till en maskin.
Citera
2025-09-09, 14:45
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det är nog närmare tvärtom, hjärndöd blir man när man lämnar över all tänkande till en maskin.
Det är därför regeringen tvingats förbjuda telefonförsäljare, för att ni inte fattar någonting och måste skyddas som reliker i ett museum. Det finns en balans och man behöver varken överdriva eller bli utestängd från hela samhället för att man vägrar ha ett Bank-id av "princip" ...
Citera
2025-09-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ja när telefonerna blir smartare blir människor dummare, trenden är tydlig.
Citera
2025-09-09, 14:48
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Det är därför regeringen tvingats förbjuda telefonförsäljare, för att ni inte fattar någonting och måste skyddas som reliker i ett museum. Det finns en balans och man behöver varken överdriva eller bli utestängd från hela samhället för att man vägrar ha ett Bank-id av "princip" ...
Det räcker med att det inte går att ta bussen om du inte har "smart phone" med.
Citera
2025-09-09, 14:50
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Ja när telefonerna blir smartare blir människor dummare, trenden är tydlig.
För i tiden, inan folk kunde skriva och läsa, byggde folk katedraler, otroligt icke sant?
Citera
2025-09-11, 18:43
Medlem
Dom gör det för att jävlas. Jag kommer att göra likadant som pensionär.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in