2025-09-08, 03:53
Medlem
underhuggarens avatar
Våra invandrare håller bara till där de är i majoritet och kan leva gratis som parasiter utan konsekvenser.
Citera
2025-09-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbottczkhentzhk
Det där är nog en generalisering. Intresse för naturen handlar oftare om uppväxt, kultur och vanor än om ursprung, många invandrare älskar och uppskattar naturen precis som alla andra.

Det är möjligt, jag har iaf som sagt aldrig träffat någon eller ens hört om någon(!). Många i tråden tycks dela min upplevelse.
Citera
2025-09-16, 03:38
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
Det är möjligt, jag har iaf som sagt aldrig träffat någon eller ens hört om någon(!). Många i tråden tycks dela min upplevelse.

Okej jag förstår. Du har aldrig träffat någon eller hört talas om någon, eller ens i tråden. Det bevisar ingenting. Jag har däremot träffat enormt många av dessa. Och har vänner som också gjort det. Och även extremt ofta hört talas om det. Så utifrån detta så anser jag att de är mycket intresserade av naturen här.
Senast redigerad av blibbottczkhentzhk 2025-09-16 kl. 03:42.
Citera
2025-09-19, 20:55
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbottczkhentzhk
Okej jag förstår. Du har aldrig träffat någon eller hört talas om någon, eller ens i tråden. Det bevisar ingenting. Jag har däremot träffat enormt många av dessa. Och har vänner som också gjort det. Och även extremt ofta hört talas om det. Så utifrån detta så anser jag att de är mycket intresserade av naturen här.
Jag har sedan början av 70-talet aldrig träffat på någon invandrare varken i skogen eller på sjön och det har ingen jag känner heller.
Har heller aldrig hört talas om att invandrare finns någon annan stans än i bebyggelsen.

Utifrån detta anser jag att de inte är naturintresserade .
Däremot förefaller de vara intresserade av bidrag och barnalstring eftersom de flesta verkar vara lediga hela tiden och ha en skrälldus ungar som springer runt.
Senast redigerad av sealstryper 2025-09-19 kl. 20:59.
Citera
2025-09-20, 14:30
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag har sedan början av 70-talet aldrig träffat på någon invandrare varken i skogen eller på sjön och det har ingen jag känner heller.
Har heller aldrig hört talas om att invandrare finns någon annan stans än i bebyggelsen.

Däremot förefaller de vara intresserade av bidrag och barnalstring eftersom de flesta verkar vara lediga hela tiden och ha en skrälldus ungar som springer runt.

På 70-talet och även 80-talet. Kanske även 90-talet? Så odlade många invandrare potatis. Inomhus. Grävde upp golvet. I Sverige äter man potatis. Och man blir vad man äter. Då ville alla bli svenskar.

Om jag flyttade till Kina så skulle jag äta ris. Till kineserna ansåg att jag blivit kines. Äta ris tills man blir helt snedögd. Och så skulle jag spela pingpong såklart.

Fördelar med att odla potatis inomhus
Tillgång till färska grönsaker: Du kan skörda potatis oavsett årstid.
Utrymmesbesparande: Perfekt för lägenhetsboende eller de med begränsat utrymme.
Kontrollerad miljö: Du kan styra ljus och temperatur för optimal tillväxt.

Finnar och norrmän är väl en del i naturen? Av olika anledningar. Och tyskar.
Citera
2025-09-21, 20:26
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
På 70-talet och även 80-talet. Kanske även 90-talet? Så odlade många invandrare potatis. Inomhus. Grävde upp golvet. I Sverige äter man potatis. Och man blir vad man äter. Då ville alla bli svenskar.

Om jag flyttade till Kina så skulle jag äta ris. Till kineserna ansåg att jag blivit kines. Äta ris tills man blir helt snedögd. Och så skulle jag spela pingpong såklart.

Fördelar med att odla potatis inomhus
Tillgång till färska grönsaker: Du kan skörda potatis oavsett årstid.
Utrymmesbesparande: Perfekt för lägenhetsboende eller de med begränsat utrymme.
Kontrollerad miljö: Du kan styra ljus och temperatur för optimal tillväxt.

Finnar och norrmän är väl en del i naturen? Av olika anledningar. Och tyskar.

Haha, det är en gammal skröna eftersom invandrare från ociviliserade länder är inte intresserade av potatisodling. De äter ris, quinoa och bönor.
Men den som hittade den skrönan ville ha med potatis, något som svenskarna kan relatera till.
Hade de varit bönder i sina länder och odlat potatis då hade de vetat att det är omöjligt i en lägenhet. Dessutom är potatis billigt.
Då är det bättre att odla champinjoner...
Citera
2025-09-21, 20:41
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Araber och annat ökenfolk är vana vid öppna vidder, skogen skrämmer de.
Det är något okänt och farligt och man kan gå vilse och kanske aldrig hitta vägen tillbaka.
I den mörka skogen kan dölja sig olika väsen.

Det stämmer att svenskar älskar att vistas i naturen men jag förstår inte svenskarnas rädsla för svampar.
Visst plockar svenskar svamp, mest kantareller som är lätta att känna igen men jämfört med Polen är det väldigt lite folk som plockar svamp.

I Polen när vid den här tiden är det jättemycket folk i skogen, många går dit redan 6 på morgonen för att annars blir allt upplockat.
Det är en folkrörelse.

Medan i Sverige ser jag mest polacker och juggar som plockar svamp.

I Polen torkar och marinerar man svamp och använder i många maträtter, som fyllning i piroger, bigos (brunkol), omletter , steker med smör, svampsoppor, pizza och såser.
Senast redigerad av rex144 2025-09-21 kl. 20:47.
Citera
2025-09-21, 23:17
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Haha, det är en gammal skröna eftersom invandrare från ociviliserade länder är inte intresserade av potatisodling. De äter ris, quinoa och bönor.
Men den som hittade den skrönan ville ha med potatis, något som svenskarna kan relatera till.
Hade de varit bönder i sina länder och odlat potatis då hade de vetat att det är omöjligt i en lägenhet. Dessutom är potatis billigt.
Då är det bättre att odla champinjoner...

Ja det är en gammal historia. Så gammal så att det på den tiden inte kom invandrare från ociviliserade länder. Och dom som kom var ofta bönder. Eller åtminstone kom från länder som hade ett utvecklat jordbruk. Ociviliserade invandrare började väl komma hit i slutet av 1900-talet? Men dom var inte många. Dom kunde inte ta sig hit. Och var inte välkomna. Men vissa gömde flyktingar. Ofta i kyrkor. Idag behövs väl inte det. Nuförtiden finns det ju även moskéer i Sverige. Men aldrig hört att moskéer gömt flyktingar. Inte tillåtet tror jag. Och behövs inte gömmas någon längre. Men förr var det annorlunda. Inte så länge sedan alls. Mycket som förändrats.
Citera
2025-09-22, 00:55
Medlem
Mad monks avatar
För de är skit skit har bara ett syfte att skita ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in