2025-08-28, 14:11
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jo, liknelsen i politik och retorik är liknande, men till Hitlers försvar var han mycket mer ödmjuk.

Nä. Trist att du lever i den psykosen.

Vilket tal med Trump och Hitler tycker du liknar varandra mest? Du får välja ett vardera.
Citera
2025-08-28, 14:12
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Helt esriöst, har han någonsin yttrat något som inte varit en lögn? Om ah nsäger att himlen är blå kommer jag gå ut och kolla om det är det. På den nivån är det. Han agerara, pratar och mentalt är en 7-åring. Att någon öht tar honom seriöst är för mig helt obegripligt men sen skulle jag aldrig heller gå med i en kult.
Ingen går med i sekter (cult på engelska, sekt på svenska). Det som vissa är en del av och som sedan visar sig vara sektliknande eller en sekt är sånt som vid en första anblick verkar vara något som är värt att engagera sig i. Maga har med sitt hyllande av Donald vissa sektliknande inslag, men det är inte ovanligt att politiska ledargestalter får ett rykte om sig som är mycket större än dem själva.

Att tid och energi nu läggs på att försöka hylla Donald beror snarare på tvivel om hans förträfflighet och att sammanhållningen uppfattas som svagare. Maga kollapsar, kortfattat.

---

Har han haft rätt om allting? Inte alls. Det är faktiskt svårt att hitta något som han har haft rätt om. Han ljuger hela tiden och kanske tror han även på lögnerna.
Citera
2025-08-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Nä. Trist att du lever i den psykosen.

Vilket tal med Trump och Hitler tycker du liknar varandra mest? Du får välja ett vardera.
Verkligheten. Jag lever i den verkligheten.

Trump är den amerikanska president med överlägset flest felaktiga uttalanden. Förmodligen tio gånger värre än tvåan på listan.
Citera
2025-08-28, 14:17
Medlem
Troligen tror Trump själv det. Finns ingen som tror så mycket om sig själv.
Citera
2025-08-28, 14:17
Medlem
fskers avatar
Citat:

Trump är den amerikanska president med överlägset flest felaktiga uttalanden. Förmodligen tio gånger värre än tvåan på listan.

Du kommer med två direkt motsägande påståenden.
Citera
2025-08-28, 14:24
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:

Amerikanarna är vana vid presidenter som blåljuger dem i rätt i ansiktet. Trump må ha fel i mycket, men uppfattas ändå som ärligare än sina föregångare.
Citera
2025-08-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Amerikanarna är vana vid presidenter som blåljuger dem i rätt i ansiktet. Trump må ha fel i mycket, men uppfattas ändå som ärligare än sina föregångare.
Endast av hans väljare. Inte från de som granskar fakta.
Citera
2025-08-28, 14:54
Medlem
TACO är ju upplärd och tränad av ryssarna, dvs han vet så väl att upprepar man en lögn tillräckligt många ggr så kommer tillräckligt många idioter nås av lögnen och tro på att det är sant. Det bekräftas ju av andra källor liksom.

Typiskt rysk propagandateknik och att TACO beundrar Putin så hemskt mycket är givetvis för att TACO lärt sig det här från moskvastaten redan när han var ung.

Upprepar jag denna fras tillräckligt många ggr så kommer ett stort antal människor att tro det är sant till 100%, själv vet jag givetvis inte om det är sant, men skitsamma, det är bara att göra som TACO!!
Citera
2025-08-28, 15:06
Medlem
Vi får ju inte heller glömma att Biden och demokraterna och deras lojala nyhetsmedier under flera års tid ljög och påstod att Biden inte var gravt senildement.
Citera
2025-08-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Vi får ju inte heller glömma att Biden och demokraterna och deras lojala nyhetsmedier under flera års tid ljög och påstod att Biden inte var gravt senildement.
En bedrövlig lögn.

Mest whataboutism när Trump ljuger minst tio gånger per dag och är i fullständig särklass.
Citera
2025-08-28, 15:33
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
TACO är ju upplärd och tränad av ryssarna, dvs han vet så väl att upprepar man en lögn tillräckligt många ggr så kommer tillräckligt många idioter nås av lögnen och tro på att det är sant. Det bekräftas ju av andra källor liksom.

Typiskt rysk propagandateknik och att TACO beundrar Putin så hemskt mycket är givetvis för att TACO lärt sig det här från moskvastaten redan när han var ung.

Upprepar jag denna fras tillräckligt många ggr så kommer ett stort antal människor att tro det är sant till 100%, själv vet jag givetvis inte om det är sant, men skitsamma, det är bara att göra som TACO!!

Clinton-Lewinsky?
Eller när Bush-administrationen gång på gång hävdade att Saddam Hussein hade massförstörelsevapen?
När Obama lovade att stoppa alla evighetskrig? När demokraterna hävdade att Biden inte var kognitivt nedsatt?
’Russiagate’-fiaskot?

Trump måste ha fört vidare sina KGB-skills till hela Washington redan på nittiotalet. Som du säger; så fick han antagligen dessa färdigheter redan som ung.
Citera
2025-08-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Trump's nya slogan som pryder kepsar är "Trump was right about everything".

Stämmer detta, har han haft rätt om allting?

Såklart inte.

Däremot, den andra sidan av myntet, den sidan där man mörkar hälften, jämför man med den sidan så ser det ju ut som att Trump har mer rätt än fel, när han uttalar sig om saker som ingen vill prata om.

En inte alltför vild gissning är att även Trump behöver mörka en massa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in