Citat:
Ursprungligen postat av
Anthraxious
Helt esriöst, har han någonsin yttrat något som inte varit en lögn? Om ah nsäger att himlen är blå kommer jag gå ut och kolla om det är det. På den nivån är det. Han agerara, pratar och mentalt är en 7-åring. Att någon öht tar honom seriöst är för mig helt obegripligt men sen skulle jag aldrig heller gå med i en kult.
Ingen går med i sekter (
cult på engelska, sekt på svenska). Det som vissa är en del av och som sedan visar sig vara sektliknande eller en sekt är sånt som vid en första anblick verkar vara något som är värt att engagera sig i. Maga har med sitt hyllande av Donald vissa sektliknande inslag, men det är inte ovanligt att politiska ledargestalter får ett rykte om sig som är mycket större än dem själva.
Att tid och energi nu läggs på att försöka hylla Donald beror snarare på tvivel om hans förträfflighet och att sammanhållningen uppfattas som svagare. Maga kollapsar, kortfattat.
---
Har han haft rätt om allting? Inte alls. Det är faktiskt svårt att hitta något som han har haft rätt om. Han ljuger hela tiden och kanske tror han även på lögnerna.