2025-08-31, 15:53
Medlem
ersattningsids avatar
gråtet i filmen när hon beklagar sig är värt en oscarsnominerig.
Citera
2025-08-31, 17:16
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Jag trodde bara hon hade pratat om andra företags produkter och nämnt vad hon själv använder rent generellt men hon har alltså använt sig av affiliatelänkar där varje ”köp” genom länken genererar en kickback till henne?

Är produkterna hon länkat till då alltså andra bankers produkter som exempelvis ”Nordeas sparkonto”?
Ja exakt hon har haft länkar som folk klickar på som varit reklam till andra banker och som har genererat pengar till henne.

Inte konstigt alls att hon fick sparken, folk som tycker annat är smått efterblivna.

Jobbar man på Volvo och säljer reklam för bmw så får man såklart också sparken.
Citera
2025-08-31, 17:16
Medlem
Undrar hur HR på SBAB känner idag?
Citera
2025-08-31, 17:59
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Ja exakt hon har haft länkar som folk klickar på som varit reklam till andra banker och som har genererat pengar till henne.

Inte konstigt alls att hon fick sparken, folk som tycker annat är smått efterblivna.

Jobbar man på Volvo och säljer reklam för bmw så får man såklart också sparken.

Det spelar ju ingen roll hur mycket eller lite hon tjänat på det, förstår hon inte innebörden i det engelska ordet ”affiliated”?

Jag trodde fram till nu att hon i princip bara pratat om andra företags produkter och det hade varit tveksamt om de kunde avskeda henne för, men om hon aktivt berett sig själv möjlighet att tjäna pengar på att konsumenter väljer andra bankers produkter så är det inte förvånande att de gått på avskedsspåret på direkten.

Finns det några ”bevis” för att hon använt sig av affiliateprogram för just bankprodukter?
Citera
2025-08-31, 18:11
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Det spelar ju ingen roll hur mycket eller lite hon tjänat på det, förstår hon inte innebörden i det engelska ordet ”affiliated”?

Jag trodde fram till nu att hon i princip bara pratat om andra företags produkter och det hade varit tveksamt om de kunde avskeda henne för, men om hon aktivt berett sig själv möjlighet att tjäna pengar på att konsumenter väljer andra bankers produkter så är det inte förvånande att de gått på avskedsspåret på direkten.

Finns det några ”bevis” för att hon använt sig av affiliateprogram för just bankprodukter?

Dra på trissor! I juni förra året lägger hon i den egna bloggen upp ett inlägg med affiliatelänkar till Avanza.

https://ekonomimamman.se/2024/06/09/...orteringsfond/

Inlägget med titeln ”SBAB avskedar Ekonomimamman”, med förklaringar om vad som hänt, som var fullt av sammanfattningar av interna regler och policies är dock borttaget nu.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-08-31 kl. 18:15.
Citera
2025-08-31, 18:27
Medlem
tram123s avatar
Ironiskt att kalla sig ekonomimamman och sedan lipa att man kommer hamna på gatan med barnen för man blir av med jobbet.

Var hon minsta ekonomisk så hade hon haft tillräckligt med sparpengar och försäkringar för att inte hamna på gatan vid en uppsägning.
Citera
2025-08-31, 20:11
Medlem
Behöver inte ens vara affiliatelänkar för att det ska räknas som illojalt mot arbetsgivare.. Tipsa om konkurrenter räcker väl.

Citat:
Dra på trissor! I juni förra året lägger hon i den egna bloggen upp ett inlägg med affiliatelänkar till Avanza.

https://ekonomimamman.se/2024/06/09/...orteringsfond/

Inlägget med titeln ”SBAB avskedar Ekonomimamman”, med förklaringar om vad som hänt, som var fullt av sammanfattningar av interna regler och policies är dock borttaget nu.

Citat:
Vi har bestämt oss för att komma igång med en amorteringsfond där tanken är att avsätta minst 1 % av bostadens värde i en indexfond varje månad där pengarna ska täcka framtida (eller delar av) underhåll på fastigheten alternativt extraamorteringar om vi vill göra det. Möjligheten att kunna välja och med en bättre avkastning än på ett sparkonto med ränta.

1 % av bostadens värde räknas enkelt ut genom exemplet nedan, det med ett värde om 1 000 000 kr.

1 000 000 * 0.01 = 10 000
10 000 / 12 = 833,3
Summan är alltså 834 kr avrundat uppåt om man slår ut 1 % av värdet per månad under 1 år.
Herrejävlar vilka råd för husägare. Att lägga undan 1% av fastighetsvärdet per år för underhåll är för lite, att lägga 1% av fastighetens värde per månad är alldeles för mycket. Hon kan ju inte räkna.
Citera
2025-08-31, 20:43
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Behöver inte ens vara affiliatelänkar för att det ska räknas som illojalt mot arbetsgivare.. Tipsa om konkurrenter räcker väl.

Herrejävlar vilka råd för husägare. Att lägga undan 1% av fastighetsvärdet per år för underhåll är för lite, att lägga 1% av fastighetens värde per månad är alldeles för mycket. Hon kan ju inte räkna.

Ja man undrar vad fan hon svamlar om, jag blir fan mer och mer förvirrad desto mer jag läser av skiten.

Hon blandar ihop 1% av värdet per år med månad flera gånger.

Ändå hyffsat imponerande att hon klarar av lågstadie matte
Citera
2025-08-31, 23:44
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Håller helt med, finns sjukt mycket patetiska män, att de inte skäms.
Hela internet är liksom fullt med gratis porr men de slänger sjuka mängder pengar på någon ung tjej som visar tuttarna eller fittan i några sekunder.

Influenser hade inte varit så jävla lukrativt heller om dessa patetiska män inte klickade på skiten de lägger upp.
Finns en anledning att typ 99% av influensers är attraktiva kvinnor.
Tvärtom, merparten av influencers har kvinnor/flickor som största målgrupp. Bara att kolla kommentarsfältet hos Bianca Ingrosso, Lovisa Worge, Tilda Törnqvist, Isa Östling, Terese Lindgren osv.

Sen finns det givetvis porr-influencers där män utgör större delen av följare.
Citera
2025-09-01, 06:18
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyewin
Du kan kolla om du hittar inlägget på hennes blogg, hon försöker röja spår nu när hon fått juridisk hjälp.

Hon har även tagit bort inlägget med ljudinspelningen där hon nämner en på HR-avdelningen...troligen för att hon blev tillsagd att det inte är särskilt bra.

Hon har fått för sig att hon på något sätt ska ta ned ett miljardbolag med hjälp av lite snyftartiklar i media. Detta är så surrealistiskt att man nästan kan tro det är en psyop för att få oss att glömma Epsteinlistan.
Citera
2025-09-01, 06:21
Medlem
Citat:
Ironiskt att kalla sig ekonomimamman och sedan lipa att man kommer hamna på gatan med barnen för man blir av med jobbet.

Var hon minsta ekonomisk så hade hon haft tillräckligt med sparpengar och försäkringar för att inte hamna på gatan vid en uppsägning.

Nä tydligen behöver man bara ha ”mamman” eller ”barnet” i sitt socialamedier-namn för att bli trovärdig av den breda dumma massan också.
”Titta köper jag inte godis på lördagen utan bakar själv så sparade jag 47 kronor. Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som byggs upp över tid. Tjejkram!”
Citera
2025-09-01, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatTren
Nä tydligen behöver man bara ha ”mamman” eller ”barnet” i sitt socialamedier-namn för att bli trovärdig av den breda dumma massan också.
”Titta köper jag inte godis på lördagen utan bakar själv så sparade jag 47 kronor. Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som byggs upp över tid. Tjejkram!”

Haha bästa jag läst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in