Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-08-29, 12:20
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
När man har hamnat där så är det dags för en paus, en lång sådan. Känner du verkligen något anmärkningsvärt när du röker färdigt gräs eller känns det som du blir "normal"? Eller blir det mer lite snurrigt en kvart och du intalar dig att nästa skörd eller nästa strain kommer slå på bra igen?!
Jag självmedicinerar med cannabis. När jag mår bra är det inga problem att vara utan, men när jag inte mår bra... I mörka perioder har cannabisen räddat mig, tar udden av ångesten lite.

Har aldrig stora problem med toleransen egentligen. Tar pauser ibland och blir normalt aldrig helt inrökt på en strain. Vill gärna ha ett par sorter att välja mellan, t.ex. en som är mer nedåt, en som är mer uppåt. Njuter nästan lika mycket av att odla som att konsumera. Fokuset på nästa strain är mest just odlandet och inte rökandet. Anmärkningsvärt är det alltid för att det är mitt eget och drogen är ganska helig för mig på flera sätt. Det funkar inte att röka hasch köpt på gatan.
Citera
2025-08-29, 13:14
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Med tanke på att du även lyckats svara på ett meddelande som var riktat till en annan person. Så är det dags för en paus för din del också, en lång sådan. Det är lätt hänt att det blir som med tex cigaretter. Att bara dämpa behovet blir den stora njutningen efter ett tag.
Välkommen till FB, det är inte konstigt att svara på inlägg som egentligen riktades till någon annan
Citera
2025-09-07, 10:49
Medlem
Tjena

Har jobbat på flera gruppboenden och jag tycker det låter som en kul med tyvärr otroligt dålig ide att odla inne i ditt rum/lägenhet. Har du nån gång haft en påse weed som stinker satan oavsett vad du gömmer den i rummet? En planta luktar mer än det. Enda sättet att dölja det är att ha ett slutet utrymme med kolfilterfläkt.

Effekten du beskriver att du vill åt kan du få av att röka cbd-buds från generalen. Varje gång jag rökt hans buds har jag blivit förvånad över hur mkt effekt dom faktiskt besitter.

Om du nu ändå ska odla hade jag sett över möjligheten att göra det utomhus. Hur ser det ut runt om boendet? Är det ute på landet eller i skogen? Då kanske det kan gå att hitta en spot några kilometer från boendet. Just nu är ju säsongen över, men du kan då med god framförhållning börja preppa för nästa sommar. Dela upp alla moment i flera små steg. Läs på svenska ICMAG-forumet.

Vi fortsätter utforska möjligheten att odla men inte i ditt rum/lägenhet: vilka andra utrymmen finns på boendet? Vissa boenden (ofta gårdar på landet) har tillexempel stora utrymmen som förråd, garage, pannrum, eller bara delar som står orörda månad efter månad. Beroende på hur bra uppsyn personalen har, samt hur mycket du kan röra dig, skulle du i teorin kunna bygga om ett torkskåp, eller ett gammalt kylslåp till ett odlingsskåp med kolfilter. Men detta skulle kräva mängder av planering och nogrannhet för att inte bli upptäckt.

Jag tror på 1: cbd-buds från generalens hampa. 2: utforska möjligheten att odla utomhus.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in