Citat:
Ursprungligen postat av
MDchlorian
Antar att folk ställer priset och det reducerade antalet grannar (kanske jobbar natt) i relation till värme/kyla och eventuell avsaknad av balkong och anser att det tidigare är viktigare. Som nattarbetare hade jag varit öppen till en källarvåning om det betydde att det var tyst dagtid - för folk har verkligen tappat det och tror att de bor i fristående villor på landet fast de har grannar.
Kan inte mer än hålla med dig, vet inte hur ofta jag har hört bekanta säga att man "får spela hur högt man vill fram till klockan 22" som att det vore lag.
Vindsvåning är oftast mindre lyhört och du störs sällan samt väldigt mycket mer enskilt boende oftast du delar inte ventilation med någon för du är oftast sist på linjen och det känns som om alla jag har varit hemma hos i vindsvåning lever ett lugnare liv mer ostört och jag skulle absolut vara öppen för en vindsvåning. Tror dom flesta tycker det är rätt jobbigt att hänga tavlor osv på väggarna egentligen har man något att skylla på, dessutom så finns det raka väggar i mitten av lägenheten oftast kök plus vardagsrum om man nu måste hänga upp saker på väggarna. Ser egentligen bara fördelar med vindsvåning men bor sedan några år tillbaka enbart i hus för jag har tröttnat på att ha grannar. Speciellt white trash med några ungar eller ännu värre muslimer.