2025-08-26, 13:35
Medlem
Min pojkvän har en fruktansvärd (tycker jag) ovana att tugga tuggummi med vidöppen mun och han slaskar nåt så otroligt.
Jag klarar inte att höra det, tycker det är otroligt ouppfostrat, otrelivligt och äckligt.
Har provat med "älskling, kan du inte tugga med stängd mun"...
men får bara tillbaka "Du har så mycket för dig" - "retar upp dig på småsaker"
och så slaskar han vidare.

Hur ska man få honom att fatta ? Munnen är så öppen att en hel traktor kan köra in - och det slaskas så mycket att jag blir illamående...
Citera
2025-08-26, 13:44
Medlem
Hur f-n kunde du då bli attraherad honom, ännu mindre bli ihop med honom? Fattar inte... Troll?
Citera
2025-08-26, 13:46
Medlem
Filma honom och låt honom se hur det ser ut.
Citera
2025-08-26, 13:48
Medlem
Ganska vidrigt beteende men du valde att se förbi detta sedan tidigare? Konstigt.

Kommunikation är det enda rätta. Om det är så motbjudande så kan du ju nästa gång ni ska knulla tacka nej och säga att du bara ser honom med slafsande mun och det gör dig väldigt avtänd. Då kanske han tar det seriöst?

Vem fan tuggar på det viset ens som inte är 6 år?

En annan sak väldigt många inte riktigt inser är oavsett vad du stör dig på så är också bemötandet en viktig del. Tar han dig inte seriöst eller respekterar din åsikt är det bra mycket värre än att han har en äcklig tendens. Det är en större grund till att inte kunna ha ett fungerande förhållande. Bara heads up.
Citera
2025-08-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Min pojkvän har en fruktansvärd (tycker jag) ovana att tugga tuggummi med vidöppen mun och han slaskar nåt så otroligt.
Jag klarar inte att höra det, tycker det är otroligt ouppfostrat, otrelivligt och äckligt.

Hur ska man få honom att fatta ? Munnen är så öppen att en hel traktor kan köra in - och det slaskas så mycket att jag blir illamående...

stenhård lavett!
Citera
2025-08-26, 13:56
Bannlyst
Citat:

Nog finns det värre saker, som att killar ligger på soffan och drar fingrarna mot rynkorna i pungen och sedan för fingrarna mot näsan för att luktar på. Detta helt öppet.

Men säg åt honom att sluta. Spotta ut tuggummit. Inget ”älskling…”
Citera
2025-08-26, 13:58
Medlem
HobbyHitlers avatar
Slå en köksstol eller liknande hårt i ansiktet på honom. Då slutar han tugga och när han vaknar kanske han inser sambandet mellan handling och konsekvens.
Citera
2025-08-26, 14:15
Medlem
Sereenas avatar
Kanske dags att ändra tonläget från ett försynt "Ursäkta skulle du kunna tänka dig att?" till ett bestämt "Förihelvete! Stäng käften när du tuggar innan jag spyr på dig!"
Citera
2025-08-26, 14:18
Medlem
Citat:

Säg till honom att du inte suger av honom om han inte lägger ned slaskandet!
Citera
2025-08-26, 15:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Hur ska man få honom att fatta ?

Klassiskt tjej-tankefel. Du tänker "Om han inte gör som jag säger, så måste det bero på att jag inte uttryckt mig tillräckligt tydligt".
Men du är inte hans chefs. Han har klart och tydligt sagt att han skiter i vad du tycker om hans sätt att tugga tuggummi.
Citera
2025-08-26, 16:07
Medlem
Europes avatar
Jag hade börjat langa in jordnötter och annat när han gapar. När jag prickar, så skulle jag bete mig som om jag har gjort mål och segerjucka honom i ansiktet för att visa min dominans.

Kvinnor brukar dock inte kunna pricka med kast, så det kanske inte är till hjälp i just det här fallet.
Senast redigerad av Europe 2025-08-26 kl. 16:09.
Citera
2025-08-26, 16:14
Medlem
exoticspices avatar
Jobbigt men var glad att han inte också blåser bubblor.

Säg åt honom att han får tugga med stängd mun. Är han mogen så förstår han och gör det du ber honom om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in