2025-08-25, 11:11
Medlem
Nudelns avatar
Kul att spelbolagen alltid kommer undan med sina råttfasoner... Men när en Robin Hood-typ lyckas vinna tillbaka lite då kommer insatsstyrkan. Vad är det för jävla ordning!?
https://www.gp.se/krim/drog-in-miljo...8-39e50dbea87b
Citera
2025-08-25, 11:13
Medlem
Det stavas penningtvättsbrott, och är olagligt.
Citera
2025-08-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudeln
Kul att spelbolagen alltid kommer undan med sina råttfasoner... Men när en Robin Hood-typ lyckas vinna tillbaka lite då kommer insatsstyrkan. Vad är det för jävla ordning!?
https://www.gp.se/krim/drog-in-miljo...8-39e50dbea87b
Hur han agerar Robin-Hood-typ framgår inte av det jag kan läsa i artikeln. Berätta gärna. Och ja, att göra som Robin Hood är brottsligt.

PS, om du är snabb kanske du hinner ändra vin till vinn i din rubrik.
Citera
2025-08-25, 11:46
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hur han agerar Robin-Hood-typ framgår inte av det jag kan läsa i artikeln.

Han var vinnande spelare och blev därför avstängd, sådant gillas inte av spelbolagen.
Citera
2025-08-25, 12:43
Medlem
Nudelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hur han agerar Robin-Hood-typ framgår inte av det jag kan läsa i artikeln. Berätta gärna. Och ja, att göra som Robin Hood är brottsligt.

PS, om du är snabb kanske du hinner ändra vin till vinn i din rubrik.
Rackarns. För slö. Admin får väl ta på sig att justera.

Han omfördelade pengar från giriga skurkar och kräk till andra, likt Robin Hood.
Senast redigerad av Nudeln 2025-08-25 kl. 12:46.
Citera
2025-08-25, 12:44
Medlem
Nudelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det stavas penningtvättsbrott, och är olagligt.
Tycker inte det framgår att han tvättat pengar. Men så kan det ju vara. Annars är ju spelvinster från bolag med svensk licens skattefria så vitt jag begriper.
Citera
2025-08-25, 12:59
Medlem
Citat:
Tycker inte det framgår att han tvättat pengar. Men så kan det ju vara. Annars är ju spelvinster från bolag med svensk licens skattefria så vitt jag begriper.

Näringspenningtvätt ligger väl närmast till hands, då behöver faktiskt inte brottsligt ursprung på pengarna styrkas. Räcker med att man vårdslöst skeppar enorma summor mellan konton om jag inte missminner mig.
Citera
2025-08-25, 13:19
Medlem
triptykens avatar
Ok?

Är ju självklart på hans sida, men... att ni är chockade över att dom stänger av en om man vinner för mycket är litet gulligt. Varje gång man spelar om pengar spelar man på husets nåder. Poängen är att du ska vinna tillräckligt för att fortsätta spela - inte för att dom gillar en och verkligen inte om du riskerar att gå för mycket plus på det.

Om du vinner för mycket ger du dom inte pengar och det är hela poängen med spelbolag och vad dom egentligen säljer är UPPLEVELSEN av spel, inte chansen att vinna. Så om du tar bort vinstmarginalen stjäl du från dom och du stängs av. Samma som folk som är bra på att räkna kort i blackjack som är helt lagligt men du stängs av internationellt om du är för bra på det.
Citera
2025-08-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ok?

Är ju självklart på hans sida, men... att ni är chockade över att dom stänger av en om man vinner för mycket är litet gulligt. Varje gång man spelar om pengar spelar man på husets nåder. Poängen är att du ska vinna tillräckligt för att fortsätta spela - inte för att dom gillar en och verkligen inte om du riskerar att gå för mycket plus på det.

Om du vinner för mycket ger du dom inte pengar och det är hela poängen med spelbolag och vad dom egentligen säljer är UPPLEVELSEN av spel, inte chansen att vinna. Så om du tar bort vinstmarginalen stjäl du från dom och du stängs av. Samma som folk som är bra på att räkna kort i blackjack som är helt lagligt men du stängs av internationellt om du är för bra på det.

Ingen är varken chockad eller förvånad men nu är det ju inte det det handlar om. Det är hanteringen av pengarna som han vann via bulvaner han riskerar fängelse för.
Citera
2025-08-25, 15:24
Medlem
Hur går det i praktiken till när man konstant vinner så att det blir stora summor?
Citera
2025-08-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Han var vinnande spelare och blev därför avstängd, sådant gillas inte av spelbolagen.
Vad har det med Robin Hood att göra?

Citat:
Han omfördelade pengar från giriga skurkar och kräk till andra, likt Robin Hood.
Vilka var det då som fick hans vinster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in