2025-08-26, 07:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tack för info.

Om han är en offentlig person förstår jag ännu mindre hur han kan outa sig på det viset.

De grep terroristen från Malmö, Kayem, endast utifrån en bild/video där hans ärr i ena ögonbrynet syntes.

Verkar otroligt korkat att visa sina personliga och högst unika tatueringar på det viset när man beställt ett mord.
Vad bevisar att man äter 2 Big Mac?
Citera
2025-08-26, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ser ut som om han har blivit träffad vid tinningen också. Jag tror skytten stod och sköt in från passagerarsidan. Killens huvud på passagerarsidan ser ut att ha blivit slungat inåt bilen.

Kanske någon de kände eller hade bestämt möte med som kunde komma alldeles nära, passageraren kanske till och med "rullade" ner rutan. Med tanke på att bilden är så tydlig så var nog rutan nerrullad.

Det är också därför som nån kula har träffat snett bakom passageraren, i vänster bakruta.

Ett huvud blir inte slungat. Det är inte film.

Mer troligare är att föraren försöker parera huvudet när han ser pistolen.
Citera
2025-08-26, 08:31
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Haha men min älskade bror, det var inte därför han blev poppad? Är du född igår? Tror du Haval har makt på något sätt alls? Rolig kille

Tror du inte att Haval skulle kunna beställa en skjutning? eller måste man ha "makt" för att göra det?
Citera
2025-08-26, 09:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Om man har beställt mordet på en av två som har "Big Mac" som smeknamn så får man troligen extra spaning på sig hädanefter. Jag har alltid tänkt att man gör så lite som möjligt för att dra uppmärksamhet åt sig efter att ha fått två människor mördade (definitivt inte blottar tatueringar osv). Men vad vet jag.
Citera
2025-08-26, 09:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ett huvud blir inte slungat. Det är inte film.

Mer troligare är att föraren försöker parera huvudet när han ser pistolen.

Hittade inget bättre ord, du förstod vad jag menade.
Citera
2025-08-26, 09:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Han bryr sig mer om status o heder. Han e kurd. Dom har extrem hederskultur. Han vill visa han döda den som döda hans bror. Han kan nog dö lycklig nu. Han bryr sig inte om något annat

Ja ok, visste inte att han är kurd.
Citera
2025-08-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Tror du inte att Haval skulle kunna beställa en skjutning? eller måste man ha "makt" för att göra det?

Nej. Absolut inte? Speciellt inte när E redan har ett pris på sin skalle av ingen mindre än Mario Golzar Mia.
Citera
2025-08-26, 10:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Mycket i detta kretsar, så pass mycket att polisen har med det i sin utredning..

https://www.expressen.se/nyheter/sve...pares-anhorig/
"Rapparen delade kort efter mordet en bild som tolkats som en anspelning på mordet. Det är nu ett av spåren i polisens utredning"

Var ju inte så länge sen som en musikvideo användes (och godkändes) som bevis i ett mord.
Citera
2025-08-26, 11:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Man undrar ju hur morden gått till. Vad jag förstår åkte mördaren dit i taxi, så morden var planerade och sannolikt har offren blivit ditlurade. Det skulle man vilja veta mer om. Om det stämmer att bilbränder anlades på andra ställen för att lura bort polisen innan morden så får det anses vara välplanerat. Dock har jag svårt att förstå att man väljer att åka dit i taxi. DNA borde finnas i taxibilen och taxiföraren blir ju ett vittne.

Det var kallt av mördaren att ta foton på de dödade och kort därefter verkar rapparen fått information om att hans brors misstänkte mördare var död. Lite mer välplanerat än vanligt med en mördare som också verkar behållit lugnet, så sannolikt inte någon 14-åring som var fullproppade med droger vars största vapenvana består av att ha skjutit vattenpistol som 9-åring. Rätt spektakulärt ändå.
Citera
2025-08-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Och? Han bor inte i Sverige, men han kommer uppenbarligen hit. Om han blir formellt utvisad kan han straffas om han kommer hit. Kanske han kan avtjäna sitt straff i Estland eller något annat skojigt land?
Han kommer aldrig komma. Han e dead man walking
Citera
2025-08-26, 13:04
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man undrar ju hur morden gått till. Vad jag förstår åkte mördaren dit i taxi, så morden var planerade och sannolikt har offren blivit ditlurade. Det skulle man vilja veta mer om. Om det stämmer att bilbränder anlades på andra ställen för att lura bort polisen innan morden så får det anses vara välplanerat. Dock har jag svårt att förstå att man väljer att åka dit i taxi. DNA borde finnas i taxibilen och taxiföraren blir ju ett vittne.

Det var kallt av mördaren att ta foton på de dödade och kort därefter verkar rapparen fått information om att hans brors misstänkte mördare var död. Lite mer välplanerat än vanligt med en mördare som också verkar behållit lugnet, så sannolikt inte någon 14-åring som var fullproppade med droger vars största vapenvana består av att ha skjutit vattenpistol som 9-åring. Rätt spektakulärt ändå.

Märkligt att mördaren inte valde en mer avskild plats utan en boendeparkering.
Citera
2025-08-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Märkligt att mördaren inte valde en mer avskild plats utan en boendeparkering.

Kanske Bo litade på den platsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in