2025-08-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Om järninnehållet är ett problem är det mycket man ska undvika. Kikärtor inehåller 28% mer järn än nötkött så falafel = ännu större risk för tarmcancer?

Järn i kikärtor absorberas inte lika väl som järn i nötkött förvisso men den högre halten kanske kompenserar för den lägre absorptionen.

Tror personen syftar på hemjärn möjligtvis.
Citera
2025-08-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Och köttfientlig "forskning" finansieras av veganer och globalister som är rädda för koldioxid.

Dina åsikter om saker och ting väger ingenting för du har ingen kompetens överhuvudtaget när det kommer till empiri och statistik. Du begriper inte heller logik eller kan medge när du har tänkt fel.

Så jag förstår inte varför du tror att dina åsikter är så värdefulla och intressanta för folk att ta del av? Det är obegripligt.
Citera
2025-08-25, 18:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Dina åsikter om saker och ting väger ingenting för du har ingen kompetens överhuvudtaget när det kommer till empiri och statistik. Du begriper inte heller logik eller kan medge när du har tänkt fel.

Så jag förstår inte varför du tror att dina åsikter är så värdefulla och intressanta för folk att ta del av? Det är obegripligt.

När argumenten tryter går du till personangrepp. Jag trampade uppenbarligen på en öm tå här.
Citera
2025-08-25, 19:23
Avstängd
Citat:
Nej, jag konstaterar att du är en idiot som folk inte bör ta på allvar. Folk bör läsa dina inlägg i COVID-19 tråden så får de själva se vad du är för typ av person.

Ytterligare personangrepp för att du saknar argument. Ditt enda syfte verkar vara att sabotera trådarna. Kan det vara för att du saknar kunskap om Medicin och Hälsa?

"Folk bör läsa dina inlägg i COVID-19 tråden"
Det får de gärna göra. Och läsa mina andra trådar om covid-19, som har hundratusentals visningar.
Citera
2025-08-25, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Verkar som PR för köttindustrin förklätt som forskning. Dess slutsatser är möjligen ett resultat av bristande metodik på typ samma vis som alkoholindustrins studier som kom fram till att alkohol i små mängder faktiskt var nyttigt.

Har du någon vederhäftig källa för ditt falska ryktesspridande?
Citera
2025-08-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ytterligare personangrepp för att du saknar argument. Ditt enda syfte verkar vara att sabotera trådarna. Kan det vara för att du saknar kunskap om Medicin och Hälsa?

"Folk bör läsa dina inlägg i COVID-19 tråden"
Det får de gärna göra. Och läsa mina andra trådar om covid-19, som har hundratusentals visningar.

Vi diskuterar inte något specifikt ens så vad gaggar du om?

Mitt argument är jättesimpelt.

Personer som inte kan tänka kritiskt och som har begått många klantiga fel tidigare bör inte tas på allvar. Du är en sådan person, vilket är väldokumenterat här på forumet, därför bör du inte tas på allvar.

Du har ingen statistisk kompetens eller förståelse för empiri. Du kan absolut ingenting. Du drar saker ur röven. När du blir motbevisad, så ger du dig inte. Det går alltså inte att övertala dig till något.

Du är en idiot som sagt. Och det vet de flesta redan om.

Jag har en historik av att ha plockat isär idiotier:

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Nej men ser man på... videon av campbell har tagits bort. Kan det bero på att några kompetenta personer har påpekat en del misstag i artikeln och/eller eventuellt rapporterat videon eller att Campbell insåg att det inte var en så bra video att publicera då artikeln resonerar väldigt kasst?

Nina Teicholz överkörd statistiskt och logiskt:
Citat:
1) Ekologisk villfarelse och felaktig logik.
https://www.youtube.com/watch?v=1rz-8H_i1wA (timestamp: 1:30-2:00)..........
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-25 kl. 19:34.
Citera
2025-08-25, 19:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Farsan hatade grönsaker, ALLA grönsaker, ris och pasta. Han blev 88 år. Morsan petade bort precis alla grönsaker nästan oberoende vad man lagade, hon blev 90 år. ingen av dem hade cancer när de dog.

Själv fick jag en chock när jag som sjuåring började skolan och skulle äta grönsaker. Efter en sittning ca 30 min efter lunchen var slut med min fröken åt jag den råa vitkålen och kaskadkräktes i hennes knä. Efter det slapp jag.

Fast förr åt man mycket av den grönsak som heter potatis, tror inte de petade bort den. Kroppen bryr sig inte om att vi kulinariskt anser att det inte ens är en rotfrukt.
Citera
2025-08-25, 19:33
Avstängd
Citat:
Vi diskuterar inte något specifikt ens så vad gaggar du om? Mitt argument är jättesimpelt. Personer som inte kan tänka kritiskt och som har begått många klantiga fel tidigare bör inte tas på allvar. Du är en sådan person, därför bör du inte tas på allvar.

Du har ingen statistisk kompetens eller förståelse för empiri. Du kan absolut ingenting. Du drar saker ur röven. När du blir motbevisad, så ger du dig inte. Det går alltså inte att övertala dig till något.

Du är en idiot som sagt. Och det vet de flesta redan om.

Så du erkänner att du går in i trådar utan att ens diskutera ämnet? Borde inte det leda till avstängning?

Du är en nolla som inte kan något om ämnet, men för det behöver du inte förstöra trådarna. Du kan lyssna på folk med gedigna kunskaper så kanske du lär dig något.
Citera
2025-08-25, 19:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyence
Jordan Peterson äter ju bara kött och han är frisk och har en IQ mellan 150-250 så det verkar som om alla vegetarianer måste lägga om kosthållningen efter den här oemotbevisbara studien.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_MpGJbqTOHc

Mitt IQ brukar också variera med vad jag äter från 70 på havregröt till 100 på potatis till 300 på fisk.
Citera
2025-08-25, 19:37
Medlem
Citat:
Så du erkänner att du går in i trådar utan att ens diskutera ämnet? Borde inte det leda till avstängning?

Du är en nolla som inte kan något om ämnet, men för det behöver du inte förstöra trådarna.

Vart är beviset för att rött kött är hälsosamt och inte kan skapa problem? Drog du bara det ur röven? Du har rätt att tro. Men ska du göra faktamässiga påståenden så kräver det något mer.

Du diskuterar inte heller trådens ämne. Du får nog läsa om min senaste kommentar, jag la till lite mer info till den så kan du enkelt se att jag redan visat vad jag går för många, många gånger. Dessvärre har jag inte något större intresse av att bemöta hur mkt skit som helst.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-25 kl. 19:48.
Citera
2025-08-25, 19:50
Avstängd
Citat:
Vart är beviset för att rött kött är hälsosamt och inte kan skapa problem? Drog du bara det ur röven? Du har rätt att tro. Men ska du göra faktamässiga påståenden så kräver det något mer.

Du diskuterar inte heller trådens ämne. Du får nog läsa om min senaste kommentar, jag la till lite mer info till den så kan du enkelt se att jag redan visat vad jag går för många, många gånger. Dessvärre har jag inte något större intresse av att bemöta hur mkt skit som helst.

Du har visat att du är en idiot som inte förstår Medicin och Hälsa.

Att du tror att rött kött skapar problem, när det är människors naturliga föda sedan miljontals år säger en hel del.
Det är något allvarligt fel i huvudet på dig.
Citera
2025-08-25, 19:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Fast förr åt man mycket av den grönsak som heter potatis, tror inte de petade bort den. Kroppen bryr sig inte om att vi kulinariskt anser att det inte ens är en rotfrukt.
Ja, vi åt potatis till i princip allt under min uppväxt. Kött (fläsk o nöt) och potatis, fisk och potatis. Hade aldrig smakat kyckling innan jag började skolan. Jag lärde mig uppskatta kyckling, ris och exotiska grönsaker som paprika, chili och broccoli. Min far lärde sig aldrig det, han avskydde ris och "grönfoder" under hela sitt liv. Han blev ändå 88år och dog av sviterna från ett fall. Ingen tillstymmelse till cancer, han hade inte ens högt blodtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in