2025-08-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Personligen köpte jag för ganska längesedan ett stort antal tuber Colgate karies kontroll.
Stärker tänderna. Fräshar upp andedräkten.

Funderar på att köpa Sensodyn när nuvarande tandkrämen tar slut. Tandläkare har sagt i reklamen att den är bra för ilningar med mera.

Har ni prövat Sensodyn och kan rekommendera den?

Tyvärr använder de flesta globalistföretag avfallet fluor som man inte visste hur man ska bli av med då det är en biprodukt från industrin. aluminiumtillverkning om jag minns rätt.
Sen kom man på att man kan sätta skiten i folks tandkräm och munvatten.

fluor är ju ett gift med dödskallemärken på förpackningen och den skapar ett lägre iq för de som använder fluor ofta. så naturliga tandkräm som är utan fluor köper man givetvis.
Citera
2025-08-24, 17:43
Medlem
Det är ju inte lätt att köpa och att välja mellan Colgate - Pepsodent eller Sensodyne. Det finns ju gott om att välja mellan. 8-10 att välja bland varje märke. Kanske mer. Det kanske inte spelar någon större roll vad man väljer. Alla är lika bra?
Citera
2025-08-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Har dom någon bra tandkräm mot ilningar?

Testa Pepsodent - whisky on the rocks. Ilningarna är historia sen plus att du blir på skönt humör före läggdags. Kan jag rekommendera 😊
Citera
2025-08-24, 17:55
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Oral-B. Tycker det funkar bästa, och den är inte vitfärgad av titandioxid eller vad det är som om det kommer på kläderna blir en vit fläck.
Citera
2025-08-24, 18:06
Medlem
Forevermores avatar
Zendium - Bytte sedan en tandläkare rekommenderade den mot förkylningsblåsor jag ofta plågades av. Funkade faktiskt. Extremt sällan jag har blåsor nu. Hade det ofta förr.
Citera
2025-08-24, 18:08
Medlem
Klasgoran88s avatar
Sensodyne Repair & Protect
Citera
2025-08-24, 18:11
Medlem
HatarNarrativets avatar
biomed CHARCOAL, WELEDA, Zendium .
kombinerar och varierar
Citera
2025-08-24, 18:36
Medlem
Eldorado.
Citera
2025-08-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dentosal.
Hade den en gång i tiden men det var länge sen. Tror jag tyckte den smakade lite illa.
Citera
2025-08-24, 18:54
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag kör först ordentligt med en billig tandkräm. Sedan sköljer jag munnen och avslutar med en liten klick Elmex, biorepair eller sensodyne
Citera
2025-08-24, 18:55
Medlem
kackelstinas avatar
Tack vare TikTok så använder jag tandkräm med hydroxyapatit, det är nästan lika bra mot karies som fluor och är inte hälsofarligt.
Citera
2025-08-24, 19:14
Medlem
Inget Ica trams
Köper Marvis eller Pasta del capitano
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in