Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Ja, min far och jag var/är politiskt intresserade. Innan han dog sa han att det var trist att inte få veta hur det gick. Så ett intresse, oavsett av vad kan vara drivande.
Jag förlorade min stora kärlek i slutet av november förra året. Nu har jag ingen att bli gammal med, men drivs av att jag måste finnas för barnens skull. I umgänget med min son piggar jag på mig och försöker vara någon slags förebild. Vår goda relation ger mig styrka att fortsätta. Och jag tror att min uppväxt gett mig rätt bra förutsättningar för att orka, även om jag är ”sämst i klassen” i vår släkt där alla gjort rätt.
Beklagar.
Det är tillåtet att träffa någon ny även om ens stora kärlek gått bort, och det är med största sannolikhet det din kärlek hade velat att du gjorde.
Ibland sker något oväntat.
Och ibland får man själv vara drivande i det, när man är redo.
Min nyfikenhet ligger i att jag vill se vad som händer i framtiden. Med mig själv, dom jag har runtom mig, hela världen och universum.
Tycker det är spännande att se vad som kommer fram rent vetenskapligt. Men även själsligt.
Drivs mycket av att utveckla mig själv.
Vad kan jag göra med mig själv?
Hur kan jag utveckla mig själv?
Vad finns där att lära mig om mig själv?
Brukar aldrig fastna i “begränsningar”, utan ser mer på saker och ting som i cykler eller att saker och ting sker när jag är redo för det.
Alla “mål” jag haft tidigare har jag genomfört, och vet redan att dom “mål” som är kvar också kommer att genomföras, i rätt tid.
“Mål” just för att jag inte brukar planera i detalj, utan jag ser framtida saker mer som i bild att “detta kommer att hända”.
Svårt att förklara men jag har alltid fungerat så, även som barn.
Det händer ibland att jag längtar efter att få “vara” i det.