2025-08-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Så jag måste syssla med tönterier som day trading för att sluta ha svåra känslor av hopplöshet och ångest? Försöker härda ut. Ta in verkligheten i små doser. Tänka på livet som ett sorgearbete eller en ångestpromenad mot döden. Men day trading? Vad har du för glädje av pengar när alla vännerna dött från dig eller tsunamivågen slukar dig med.

Det är min drivkraft. Du måste hitta din egna. Ett barn kanske?
Citera
2025-08-24, 13:20
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Du har för mycket tid att tänka. Jobbar du? Trivs du på jobbet? Om du svarar nej på detta så är det bra om du gör en nystart av livet och gör något du gillar och gör det många timmar om dygnet. Då slipper du tänka så mycket.

Är du hellre en lycklig ovetande gris? Så lyder ett tankeexperiment som handlar om värderingen sanning kontra lycka. Nu är grisar intelligenta djur som kan lösa puzzel men det visste man inte förr.

Med mitt förflutna och nuvarande skick vill ingen anställa en. Men på frågan om tänkandet så tycker jag folk i allmänhet grubblar för lite och springer in i labubu och tamagochi-trender och faller för populism, ha-begär och familjesplittring. Undrat om ayahuascan skulle kunna bli en nystart i livet, på mig på offensiven igen, men det kan lika gärna bli intensiven.

Det låter som om ingen i tråden någonsin åkt på några smällar. Ni harvar på strävsamt med villarenoveringar och Thailandsresor. Det är beundransvärt att ni vill gott. Det fungerar bara inte för mig.
Citera
2025-08-24, 13:21
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Det är min drivkraft. Du måste hitta din egna. Ett barn kanske?

Jag kan inte få barn.
Citera
2025-08-24, 13:28
Medlem
Citat:
Jag kan inte få barn.

skaffa en hund och två katter. Så kommer du inte hinna tänka så mycket. Köp en fågel med!
Citera
2025-08-24, 13:46
Medlem
Citat:
Är du hellre en lycklig ovetande gris? Så lyder ett tankeexperiment som handlar om värderingen sanning kontra lycka. Nu är grisar intelligenta djur som kan lösa puzzel men det visste man inte förr.

Med mitt förflutna och nuvarande skick vill ingen anställa en. Men på frågan om tänkandet så tycker jag folk i allmänhet grubblar för lite och springer in i labubu och tamagochi-trender och faller för populism, ha-begär och familjesplittring. Undrat om ayahuascan skulle kunna bli en nystart i livet, på mig på offensiven igen, men det kan lika gärna bli intensiven.

Det låter som om ingen i tråden någonsin åkt på några smällar. Ni harvar på strävsamt med villarenoveringar och Thailandsresor. Det är beundransvärt att ni vill gott. Det fungerar bara inte för mig.
Har åkt på flera smällar för min del, av den kalibern att det hänt att jag inte blivit trodd när jag berättat. Men just nu har jag flyt. Det kan faktiskt vända vet du, för dig också.
Citera
2025-08-24, 13:48
Medlem
SnilleFixs avatar
Att få berusa sig på livet.
Citera
2025-08-24, 13:49
Bannlyst
Ingenting. Jag tar dagen som den är. Tycker jag jobbar mest hela tiden. Så det är bara att gå hem och sova när arbetsdagen är slut. Upp innnan man måste åka till jobbet igen
Citera
2025-08-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Vad är er drivkraft i livet?
Är det kärlek, makt eller pengar.?
Vad strävar folk efter nu och då?
Är det någon skillnad på förr och nu, har vi blivit mer ytliga och bekräftelsesökande?

Varför isåfall?
Är vi lyckligare nu än förr?

Vad gör att du hoppar upp ur sängen med ett leende på läppen varje morgon?

Dels rutinen. Har alltid gjort det🙂 Sen gillar jag att stiga upp, o gillar livet
Citera
2025-08-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Det är min hunger som driver upp mig. Kaffe och smörgås.

Alternativt plikter som kallar, man måste till jobbet.
Inget ger mig ett leende att stiga upp. Finns det verkligen människor som ler när de stiger upp?

Toaletten är ju ofta en anledning oxå. Jag har nog ofta ett leende. Finns alltid nåt kul som händer o man vaknade ju idag oxå liksom..å kommer ur sängen utan assistenter. Vaknar dessutom m en välbevarad man😊
Citera
2025-08-24, 14:29
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Är det någon skillnad på förr och nu, har vi blivit mer ytliga och bekräftelsesökande?

Varför isåfall?

Kan inte svara på alla dina frågor, men.. Jag besitter en slags envishet å verkar inte veta vad ge upp är för nåt.

Nej jag tror inte vi är lyckligare nu än förr. Snarare tvärtom skulle jag vilja säga. Psykisk ohälsa ökar å går ner å åldrarna, förskrivningen av lyckopiller likaså.

Är övertygad om att vi inte är gjorda för att leva så här.
Citera
2025-08-24, 14:43
Medlem
cerns avatar
Citat:

Varför isåfall?

Musik, Lyssnar på musik 24/7. Utan musik så skulle jag ta livet av mig tveklöst.
Detta är väl en slags kärlek och mindre makt och pengar.

Folk strävar nog efter att ha trygghet, familj, pengar att klara sig och få ett stabilt liv.
Så var det nog förut också.

Jamen lite mera ytliga och bekräftelsesökande har folket blivit. Man ser allt på typ dejting-appar osv.. Man experimenterar med saker som man tror ska föra en närmare men vi bara avlägsnar oss ifrån varandra. Vi blir fast vid en jävla telefon som vi tror ska lösa våra problem. Vi är inte lyckligare. Men inte är vi heller helt nere i skiten. I USA är det mycket värre. Svenskar har bättre mentalitet enligt mig.

Jag hoppar ur sängen med leende på läppen för att jag vill ha färskt kaffe i mig och pumpa min livsdrog musik i hörlurarna så jag får energi till att klara dagen.

Citera
2025-08-24, 14:49
Medlem
Vet inte vad det kan vara, kosmisk energi kanske?
Försöka hinna med barn och barnbarn.
Göra grejer som är kul.
Kort lista men åren går fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in