Citat:
Ursprungligen postat av
FuckSweden
Min gratisperiod med Readly börjar lida mot sitt slut...
Går det att radera kontot, för att sedan skapa ett nytt genom en annan kampanj och mail och lägga in betalkortet på nytt för att få en ny gratisperiod? Eller blir man nekad? Sparas kortuppgifterna?
Eller om man kanske har två kort och byter med?
Lägger aldrig in personuppgifter förutom det som krävs. Det enda de har om mig är min mail, och så betalkortet.
Jag har läst avtalet men blir inte mycket klokare.
Det känns som att upplägget är att folk i allmänhet låter medlemskapet ticka på och inte orkar lägga ner de minuter som krävs för att skapa nytt konto och lägga till sina favorittidningar i listan osv.
Kortuppgifterna sparas så detta går inte. Jag hade Readly ett tag men sa upp det. Sen hade Coop medlemserbjudande 500 poäng per månad om jag abonnerade på Readly men det gällde bara nya kunder så då tog jag en annan mailadress och ett annat betalkort, det funkade. Jag får nu Readly för 99kr per månad och 500 Coop medmera poäng.
Har kortet gått ut så du får ett nytt med nya kontrollsiffror på baksidan kanske det räknas som nytt kort och godkänns för nykunds kampanj.
Har du Expressen extra allt eller vad de kallar det får du en mängd gratistidningar i deras app Arcy. Det är dock inte alls lika stort utbud som Readly.