Citat:
Ursprungligen postat av
Beige090
Om kommunen kan dra in bidrag för andra föreningar så BORDE dom göra det med Hjälteträningen också även om deltagarna är handikappade. Även J*hn G*önvedt tror jag han heter den där jeppen som hänger med C.B överallt borde ju få sparken. Såg hans sjuka jävla inlägg på fb där han går i totalt försvar. Han har väl också jobbat på Uttervägen och är nån slags ledare för Hjälteträningen. Nä fy fan, riv hela skiten och börja om från början med dom handikappade och nya vårdare/ledare på träningen och boendet.
Läste nån artikeln om föräldrarna?
Om de är nöjda med boendet så kan man väl ändå anta att saker är tagna ur ett sammanhang som förvisso är ganska extremt (ordval tex) och ja. Ett klart bevis på att saker gått för långt men faktum är ju att de fått bättre fysisk hälsa sen de började träna och tänka på vikt och vägning.
Tror ändå att uttervägen är ett boende där brukare mår bra. Det finns värre. Framförallt i Umeå.
Alla som jobbar där kan säkert förbättra sitt sätt att kommunicera men jag tror och hoppas att de i övrigt gör ett bra jobb.
Media har ett perspektiv och de vill nog blåsa upp det här. Jag har en anhörig som pluggat socionom för några år sen och som gjort vfu nom Lss. inom Lss i hela Sverige finns många ruttna ägg. Både personal och även högre upp som både chefer och politiker.
Vad gäller uttervägen hade jag gärna sett att fler personal uttalat sig men de får nog inte.