Citat:
Ursprungligen postat av
DraconianTimes
Vill man ha en fin tysk bil, men inte själv vågare eller orkar köra igenom administrationen med import och tillfälliga plåtar, så finns det företag som hämtar hem ditt önskade objekt åt dig. De kan till och med "varna" dig om bilen du vill ha inte är något de rekommenderar.
Fast jag köpte från Bmw Berlin, dom var extremt schysta, kom in direkt på morgonen, ta med ditt pass så skickar vi en person som fixar exportplåtarna, Jag kom in när dom öppna, dom visa mig bilen, sedan skicka dom iväg personen för plåtarna, dom fråga om det var något speciellt jag ville se/göra i Berlin det kommer ta fram till kl 15-16 innan allt är klart för att hämta bilen, man ringde taxi som körde mig till en bra del av stan vi kunde springa o shoppa o äta gott, sedan ringde dom vid kl15 bilen är är klar.
Det var mycket enkelt o trevligt, man gav instruktioner hur o vad jag skulle göra i sverige för att alla garantier skulle fortsätta gälla, vad jag skulle skicka in när svenska plåtarna o bilens typ besiktning var gjord.
Skulle inte euron vara så hög skulle jag åkt o hämta även nästa bil därifrån.