2025-08-27, 10:08
Medlem
Citat:
Johanna Duplantis kom sist i Finnkampen – och kritiken har varit stor att hon ens blev uttagen.

Nu slår Armand Duplantis tillbaka.

– Det var svårt för henne, säger Mondo till Aftonbladet.

Citat:
då hon enligt de rösterna inte hade hoppat tillräckligt högt under året.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...is/ar-AA1LiQy8

Håller med. Hon borde inte blivit uttagen.
Citera
2025-08-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VasileYSL
För det första så köper jag inte att hon var 100% ren utan jag är övertygad om att hon var dopad även om det inte blev någon fällande dom.

Svensk via skenäktenskap för att vara säker på att få delta på de stora mästerskapen i den hårda etiopiska konkurrensen. Att komma från en krigszon framkallar föga sympati när man flyttar tillbaka till den när man har ett svenskt medborgarskap och idrottskarriären är slut.

Nej, hon är inte svensk och dessutom en fuskare, både idrottsligt och rättsligt.

Skillnaden är stor när man jämför med hur utstött t ex Linda Haglund blev efter att hon åkt fast för doping. Aregawi har verkligen blivit behandlad med silkesvantar.
Citera
2025-08-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Skillnaden är stor när man jämför med hur utstött t ex Linda Haglund blev efter att hon åkt fast för doping. Aregawi har verkligen blivit behandlad med silkesvantar.
Skillnaden var väl att Aregawi inte åkt fast för doping. Hade Linda Haglund av någon anledning blivit frikänd hade man knappast stött ut henne. Hon hade fortsatt sin karriär punkt slut.
Citera
2025-08-28, 09:34
Medlem
Niskalaukauss avatar
Var tyst från mig hela finnkampshelgen men jobbade o tänkte kolla i efterhand. Men blev lite radiolyssnande.
Gick väl som i alla fall jag förväntat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in