2025-09-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Både pro och den vanliga fixar nano-sim.

Du måste inte använda plast-sim om du inte vill.

Det finns ett fåtal situationer där jag lätt vill kunna flytta ett nummer till en annan telefon tillfälligt. Tyvärr verkar det vara lättare med plast-sim.

Jag är helt klar över det, har kört ESIM länge nu. Och inte för att det är en direkt dealbreaker för mig så är det lite synd att man med fysiskt SIM får mindre batteri som ger ca 2 tim sämre batteritid.

Men å andra sidan har jag ju med min 16PM ca 80% batteri kvar efter 12 timmars arbetsdag, där jag surfat en hel del, fotat en del, messat en hel del, och lyssnat närmast konstant på div SR-poddar, allt över wifi. Har just nu 90% kvar och tog den från laddaren ca 06:30 i morse.
Citera
2025-09-14, 19:33
Medlem
Dundersnubbens avatar
Beställde vanliga 17. Gillar Air men lite för många kompromisser ännu, kanske blir tvåan när den lanseras.

Haft 13 Pro nu i fyra år så det var dags. Fick 8k rabatt med inbyte och förlängning av abonnemanget så en ny iPhone för 3 lök är inte så farligt
Citera
2025-09-18, 18:06
Medlem
Vilket abbonemang använder du då? lät väldigt billigt!
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Beställde vanliga 17. Gillar Air men lite för många kompromisser ännu, kanske blir tvåan när den lanseras.

Haft 13 Pro nu i fyra år så det var dags. Fick 8k rabatt med inbyte och förlängning av abonnemanget så en ny iPhone för 3 lök är inte så farligt
Citera
2025-09-19, 15:00
Medlem
DenverAirports avatar
Baksidan på de blåa iPhone Pro och svarta iPhone Air repas lätt enligt rapporter.

Bild
Citera
2025-09-20, 08:29
Medlem
sound69s avatar
Behöver lite råd. Är det dumt att köpa en iPhone 16 nu eller ska jag vänta på 17? Prismässigt så skiljer det ju inte så mycket, och jag behöver en ny iPhone nu. Helst idag.

Kan tillägga att jag har en iPhone 8 nu, som börjar kännas lite väl gammal
Citera
2025-09-20, 08:39
Medlem
Snusfris avatar
Vilken butik kan man köpa 17? Trodde butikerna skulle vara fulla av iPhone 17, men icke.
Citera
2025-09-20, 10:20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tycka kan man alltid, men det hjälper inte om inte tekniken existerar än…
Jag kan garantera dig att alla kameratillverkare skulle skippa minsta utstick på kamerorna om själva kameratekniken vad gäller optik etc tillåtit kamerorna att bli små nog med samma bildkvalitet och prisbild.

Enklaste är ju att göra lurarna tjocka nog för att svälja aktuella kameror, men det lär också många klaga på

Vilken modell var de so skulle vara tunn då ?
Citera
2025-09-20, 10:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Vilken butik kan man köpa 17? Trodde butikerna skulle vara fulla av iPhone 17, men icke.

Telenor och telia hade iaf här...
Citera
2025-09-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Behöver lite råd. Är det dumt att köpa en iPhone 16 nu eller ska jag vänta på 17? Prismässigt så skiljer det ju inte så mycket, och jag behöver en ny iPhone nu. Helst idag.

Kan tillägga att jag har en iPhone 8 nu, som börjar kännas lite väl gammal

Varför vänta på 17 när den redan är släppt?
Citera
2025-09-20, 12:22
Medlem
sound69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Varför vänta på 17 när den redan är släppt?

Vet att den går att beställa online, men inte att köpa över disk i någon butik. Åtminstone inte i närheten av där jag bor.
Citera
2025-09-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Vet att den går att beställa online, men inte att köpa över disk i någon butik. Åtminstone inte i närheten av där jag bor.

Okej, konstigt de med. Borde ju finnas kan jag tycka i apple samt telefonbutikerna. Fanns de i min stad när en polare köpte för någon dag sedan med.
Citera
2025-09-20, 19:26
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillgrisen
Vilket abbonemang använder du då? lät väldigt billigt!

Tele2 obegränsat. Det som jag redan hade så förlängde bara och fick rabatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in