Citat:
Ursprungligen postat av
travelguide
Hi travellers,
We’ve all had those moments on the road where something went wrong—maybe it was about choosing the wrong hotel, packing too much, trusting Google Maps a bit too blindly, or even missing out on an experience because of poor planning.
Looking back, what’s the one biggest mistake (or funny mishap!) you made while travelling that taught you a valuable lesson? And more importantly, what did you change afterwards to make your trips smoother?
I think this could be really useful for all of us, especially those planning big journeys soon. Sometimes learning from each other’s “oops” moments is the best way to travel smarter.
Missat dagen jag skulle flyga och kom en dag för tidigt till flygplatsen och fick ta in på hotell..
Missat att jag skulle flyga"fel håll" så jag kom hem en dag senare än planerat, måndag kväll istället för söndag..
Missat att gå av färjor flera gånger med övernattning och landat i fel stad (lika jävligt irriterande varje gång) speciellt när vi hade en bil där så vi fick lägga hela dagen på att komma tillbaka.
Köpt en Weekend resa spontant med vänner, vet inte om vi var nyktra när vi köpte den. Men när vi skulle checka ut så visade det sig att vi skulle vara där en hel vecka .
Eftersom vi var unga och panka kunde vi inte köpa ny flygbiljett så det var bara att vara kvar
Nu när jag tänker på det så har jag antingen mognat eller så är det att man inte festar direkt längre.