2025-08-20, 10:42
Medlem
Kalaskula544s avatar
Hejsan!

Det är förbjudet att utnyttja spärrområdet (Stå innanför 'rutan') för att göra en vänstersväng här och invänta på mötande har passerat: https://www.google.se/maps/@56.10005...oASAFQAw%3D%3D

Anledningen jag undrar är att jag ser ofta att folk gör detta, faktum är jag är den enda som inte gör det.. och jag börjar tvivla på mig själv.
Citera
2025-08-20, 10:45
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Hejsan!

Det är förbjudet att utnyttja spärrområdet (Stå innanför 'rutan') för att göra en vänstersväng här och invänta på mötande har passerat: https://www.google.se/maps/@56.10005...oASAFQAw%3D%3D

Anledningen jag undrar är att jag ser ofta att folk gör detta, faktum är jag är den enda som inte gör det.. och jag börjar tvivla på mig själv.

Gå ut o skäll på dom då din karen?
Ring polisen?
Vad vill du att vi ska göra med informationen?

Ingen fråga har ställts…??

Till dig själv så får du väl sluta upp med det?
Citera
2025-08-20, 10:58
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Hejsan!

Du får besöka Riksdagen och lobba/yrka på att få en särskild "Spärrområdesdomstol" som dömer stygga bilister till fängelse för att dom vill underlätta och släppa fram andra.
Citera
2025-08-20, 11:06
Medlem
YouNailedIts avatar
Spärrområdet i det fallet på bilden finns ju där för att förhindra omkörningar i den korsningen och får inte beträdas med något hjul. Det ska inte heller nyttjas vid t ex en vänstersväng från leden för att släppa fram bakomvaranade fordon.
Citera
2025-08-20, 11:55
Medlem
Limma skinkbits avatar
Nä, det där är ju uppenbart inte tänkt som någon extra fil för vänstersvängande.
1. Det är för smalt.
2. Det är målat som spärrområde.
Citera
2025-08-20, 13:33
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Gå ut o skäll på dom då din karen?
Ring polisen?
Vad vill du att vi ska göra med informationen?

Ingen fråga har ställts…??

Till dig själv så får du väl sluta upp med det?

Jag skulle nämligen göra en vänstersväng där och jag använde inte spärrområdet som en ''safe zone'' och då passerade (min Högersida) en MC i full fart och tutade samt gav mig fingret. Jag var tvungen att invänta en buss som skulle passera på andra sidan.

Jag började blinka ca 250M innan vänstersvängen och bromsade in sakta, jag såg MC'n flera sekunder innan denna hann ikapp mig.

Jag blev paff och undrade om jag har gjort fel?
Senast redigerad av Kalaskula544 2025-08-20 kl. 13:56.
Citera
2025-08-20, 15:04
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Om du tycker vänstersvängen är svår så sväng av åt höger, gör en 180 och kör sen rakt över när det är fritt från båda håll.
Citera
2025-08-20, 15:40
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Om du tycker vänstersvängen är svår så sväng av åt höger, gör en 180 och kör sen rakt över när det är fritt från båda håll.

Jodå, inga problem med vänstersvängen. Bara det att jag blev chockad av MC-snubben.. det var bara vi 3 på vägen.. (Jag, bussen och MC'n) så någon trafikstress kände jag inte av.

Jag misstänker att MC'n helt enkelt inte var uppmärksam på vägen och gav mig skulden, eller trodde han att jag skulle hinna före bussen och riskera att bli T-kraschad av bussen.

Eller att han/hon tog förgivet att jag skulle göra som dom flesta, köra in där på ''safe zone'' för dom flesta gör det. Men han/hon låg alldeles för långt bak att inte hinna reagera, jag var nästan redo för att svänga när jag såg han/hon typ 100M bakom mig i backspegeln, nästa sekund..

VROOOOOOOOOOOM, TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT.. ''Fuck you''

Men bra att veta att jag inte gjorde något fel, kan jag sova bättre.
Senast redigerad av Kalaskula544 2025-08-20 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in