• 5
  • 6
2025-08-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Men vad är detta för larv.

Bröderna är mormoner och lever extremt straighta och konservativa liv. Sångaren Per är nog den som har varit gift längst och har flest barn.

Killarna är dansare egentligen, inte sångare, så det blev mycket koreografi, det kanske uppfattas som gay.

Ni behöver också tänka på att det sällan är artisten själv som skrivit låten.

Nu var det ju frågan om att låten är bögig (vilket den är), inte huruvida de som framförde den är bögar eller ej.

Dessutom säger väl inte familjesituation & religion något om huruvida en person är bög eller ej.
Citera
2025-08-21, 11:39
Medlem
Sqrbankens avatar
Min röst faller också på "Diggi loo diggi ley". Kul, inte minst i retroperspektiv, eftersom tanken förmodligen inte var att den skulle vara gay utan just - precis som som det engelska ordet gay ursprungligen betyder - glad; ett festligt nummer.
Citera
2025-08-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det var den första jag tänkte på när jag såg rubriken.

Samma här.
Citera
2025-08-22, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Nu var det ju frågan om att låten är bögig (vilket den är), inte huruvida de som framförde den är bögar eller ej.

Dessutom säger väl inte familjesituation & religion något om huruvida en person är bög eller ej.
Jag svarade på ett inlägg som insinuerade att sångaren var gay.
Citera
2025-08-22, 01:47
Medlem
henrikos avatar
Någon som minns Bara Bada Bastu?
Citera
2025-08-22, 08:08
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det roliga med den låten är ju att dom sjunger som om det var en helt annan tid när beatles spelade och låg på listorna. En nostalgisk låt om generationen innan men när låten kom var det ju bara några år sedan Beatles la av Som om man skulle göra en låt om 2017 och hur det var "på den tiden"
Skulle ha varit kul att se John Lennons eller Paul McCartneys reaktioner om de hade fått se Forbes eurovisionspelning.
Citera
2025-08-22, 12:38
Medlem
Batong8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det roliga med den låten är ju att dom sjunger som om det var en helt annan tid när beatles spelade och låg på listorna. En nostalgisk låt om generationen innan men när låten kom var det ju bara några år sedan Beatles la av Som om man skulle göra en låt om 2017 och hur det var "på den tiden"

Textstycket "farfars far, kan ge svar, på vem dom var" är också ytterst märklig i sammanhanget, då farfars far på den tiden lär ha varit född på första halvan av 1800-talet och lär knappast ha varit aktuell för att ha upplevt Beatles
Citera
2025-08-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag har alltid tyckt Jan Johansens låt "Se på mig" är riktigt jävla homo. Jag mindes att han stod i något ljus och såg ut som han skulle börja gråta när han sjöng låten. Antagligen därför min gaydar plingar.

Vafan, du kan ju inte ge bort Sveriges näst bästa schlagerlåt till bögarna!? Vet hut!
Citera
2025-08-24, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batong8
Vilken kan vara den bögigaste låten Sverige ställt upp med i Eurovision och som fått resten av Europa att ifrågasätta svenskarnas sexualitet?

Jag vågar hävda att det är "Diggi loo diggi ley" med Herreys från 1984, som dessutom blev det vinnande bidraget det året. Inte för att resten av Europa tyckte det var så fantastisk på något vis, men för att dom ville se oss förnedra oss en gång till med att sjunga böglåten och dansa bögdansen.

Vilka är era bidrag? Diggi loo diggi ley är i alla fall en stark kandidat för bögigaste låten i Eurovision från Sverige.

Det måste väl ha kommit mycket värre bögigare låtar/framträdanden sedan dess? Det där var ju ändå relativt blygsamt jämfört med dagens tidevarv tänker jag?

Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Inga av Sveriges bidrag kan väl anses vara bögiga. Inte om man jämför med andra bidrag.
Var det inte nått land som ställde upp med nån Jesustransa i Eurovision? Och så har vi ju Dana Internationel ifrån Israel som hade bytt kön.

Man kan INTE byta kön, för i helvete!

En man kan skära av sig snoppen och gröpa ur någon slags låtsasfitta som aldrig läker (därför måste han ta någon medicin för det resten av livet har jag för mig?).

En kvinna kan skära av sig brösten, och sy ihop fittan och tråckla på någon slags låtsaskuk av fett (som givetvis inte alls har något med en riktig snopp att göra).

Allt annat, inre organ, hjärnanatomi, kromosomer osv, är DETSAMMA!

Visserligen ändras hormonnivåerna (och kroppsbehåring, och i viss mån käkutseende osv) i o m att dom tar syntetiska hormoner men att påstå att dom BYTER KÖN, är ju FÖRRYCKT!!!
Senast redigerad av Anti-reptoid 2025-08-24 kl. 05:06.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in