Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Jag hade en kollega för massor av år sedan som jag misstänker.
Han pratade ofta om sina egna framgångar samtidigt som han var en bitch mot alla som var duktiga på jobbet. ”Jag hade faktiskt A på mitt exjobb”.
Vid ett tillfälle satte han en lapp på en annan kollegas rygg innan denne skulle gå till ett möte med en kund.
Han kallade väl det för skämt, men skämten var ofta råa försök att bryta ned folk.
Vid något tillfälle kallade han projektet jag jobbade i för ”en jäkla bajsmacka” och hånskrattade.
Men han försvann tillslut. Skönt som fan när han var borta.
har väl råkat ut för 2 chefer som haft någon typ av störning i det häradet.
! Högre chef som visade upp grönt överallt, men lämnade sin gamla tjänst i samband med leverans.
Sen kunde han skälla ut folk och skyllde alltid ifrån sig.
Blev inkallad på möte med honom i ett annat land: Fick fixa resa, hotel etc. när jag skulle möta honom förklarade hans sekreterare att han blivit eskorterad av 2 vakter på morgonen och lämnat bygget: Vet inte vad som hände honom.
Samt en lägre chef, han var väldigt inställsam men så fort det blev nåt strul så skyllde han ifrån sig.
Han kunde ställa in granskningsmöten för att satsa på leveranser, som naturligtvis blev fel.
Sen så till sist vid en omorganisation fick han ingen chefstjänst, han skällde ut sin nya chef efter noter då han inte kunde förstå att det fanns kritik mot honom från de flesta omgivande avdelningscheferna, företagets ledningsgrupp och fackföreningarna.
Så några ha man träffat på men är tveksam om det kan röra sig om bortåt 10%.