• 5
  • 6
2025-08-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag läste samma sak här om dagen. Nu nu när flickors resultat börjat sjunka och närmar sej pojkarnas vaknar naturligtvis feministerna till. Självklart presterar dom nu ännu sämre på standardiserade tester de betyder att om dessa börjar ligga till grund för betygen (och jag tror att går de hållet) så är de kört för tjejerna. Undrar va feministerna ska hitta på för tokigheter nu ser fram emot att beskåda spektaklet .

Jag tycker naturligtvis att det är katastrof att flickor resultat sjunker och att de måste lösas men inte genom att snedvrida undervisningen ytterligare till deras fördel (dvs inför ännu mer trams).

Feministerna kommer inte göra något rätt i den här frågan och flickorna kommer bli allt mer förtryckta .den enda som bryr sig om dessa flickor är faktiskt politiker i SD och i viss mån politiker i de övriga borgerliga partierna.

Skulle man sätta MP vid makten skulle flickornas resultat gå ner ännu mer.

Feminister saknar lite i förmågan att beräkna förtryck.

Jo de kommer hitta på tokigheter och flickorna blir lidande.
Citera
2025-09-14, 12:23
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag är inte på något sätt manschauvinistisk. Tvärtom gör det nästan mer ont att tänka på att små flickor far illa. Ironiskt nog kan just den tankebilden betraktas som manschauvinistisk.

Att ge sig på små barn för att uppnå feministiska ambitioner (med läroplaner osv.) är fel. Det borde faktiskt vem som helst kunna hålla med om.

Vi borde inte behöva se äckliga gubbar i PS som sitter och flinar åt pojkars skolresultat efter ett reportage där några feministkvinnor letar reda på någon form av transpojkar som säger "flickor är smartare" som förklaring till deras bättre betyg. Vilket bara är ett propagandistiskt sätt att etablera föreställningen att pojkar nog borde ha sämre betyg, när det i själva verket är precis tvärtom.

På så ätt kan man i lugn och ro glädjas över de faktum att pojkar lämnar grundskolan med underkänt i kärnämnen och med tillförsikt se fram emot de "positiva" effekter man tror att detta får på könsfördelning på arbetsplatser osv.

En person som skulle kunna närma sig den här frågan är Lena Andersson. Hon är nog den enda som har tillräckligt stor originalitet och intellektuell skärpa för uppgiften. Då skulle det bli liv i västerkretsarna och man skulle eventuellt kunna få till en förändring.
Senast redigerad av Flickpojken 2025-09-14 kl. 12:32.
Citera
2025-09-22, 21:08
Medlem
Jag tror också att en del pojkar har ett visst övertag på vissa områden. Om de gäller gruppen pojkar som helhet är helt annan sak.

Under studietiden arbetade jag extra på en högstadieskola, och där fanns det alltid några elever som var mycket smartare än alla andra. Av dessa fem var det oftast fyra pojkar och en flicka. Jag kunde sitta och fundera på vilka som var de smartaste barnen när en ny klass började, och det utkristalliserade alltid som en grupp pojkar som fattade snabbare än alla andra ofta utan att behöva anstränga sig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in