Citat:
Ursprungligen postat av
anderssanders82
Enligt mig så saknar fortfarande AI-musik själ. I alla fall dom låtar som jag har lyssnat på.
Det är därför du gör musiken själv och låter suno göra ett nytt arrangemang, man behöver inte lägga speciellt mycket tid på musiken, bara melodin man vill ha och spela med något vettigt instrument som gitarr eller piano.
Det blir förvånansvärt bra och unika resultat även om det kan krävas runt 40-50 omgenereringar (med tweakande av prompt) på dessa ”covers” innan de är konsekventa och genomgående bra, har man dessutom pro versionen så har man tillgång till en editor så man kan klippa/klistra/lägga ihop olika spår lite som man vill, det är troligtvis det närmsta och mest användbara ren AI musik kommer vara undantaget ”kul texter” och sådant.
Har hänt mer än en gång för mig att man helt plötsligt får en publik som jublar eller att det bryter över till något som låter som rysk radio… så det är uppenbart att de tränat på allt de kan komma över och eftersom populärmusik är vanligast så är det tyvärr därför man oftast får ”pop” liknande refränger osv om man inte styr den väldigt hårt med att just att mata den med eget ljudmaterial.