• 4
  • 5
2025-08-25, 06:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Varför ska man ens vara i närheten? Man slår sig ner i soffan och tittar på favoritserien samtidigt som man låter bilen uppdateras.

Enligt diverse elbilsägare har detta kunnat resulterat i att de inte kan ta sig in i bilen. Iofs tur att de inte vart inlåsta, men knepigt att ta sig till jobbet.

Jag lyckades ta mig in med hjälp av ventilationsfunktionen och en klädhängare.
https://www.reddit.com/r/teslamotors...eir_car/?tl=sv
Citera
2025-08-25, 06:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Inlåsta var ämnet før tråden som du startade och før frågan du fick. Håll dig till topic.

Ja, att uppdatera elbilen när man sitter i den kan vara direkt livsfarligt. Varje år rapporteras tusentals fall där människor blir instängda i sina fordon på grund av tekniska fel eller låsproblem.

En kvinna som riskerade att förolyckas
https://www.dagensps.se/motor/tesla-...r-uppdatering/
Citera
2025-08-25, 07:35
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Enligt diverse elbilsägare har detta kunnat resulterat i att de inte kan ta sig in i bilen. Iofs tur att de inte vart inlåsta, men knepigt att ta sig till jobbet.

Jag lyckades ta mig in med hjälp av ventilationsfunktionen och en klädhängare.
https://www.reddit.com/r/teslamotors...eir_car/?tl=sv

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja, att uppdatera elbilen när man sitter i den kan vara direkt livsfarligt. Varje år rapporteras tusentals fall där människor blir instängda i sina fordon på grund av tekniska fel eller låsproblem.

En kvinna som riskerade att förolyckas
https://www.dagensps.se/motor/tesla-...r-uppdatering/

Det är alltså din statistik som du tittar på för att konstatera att det är vanligt att bli inlåst i elbilar. En Tesla där ägaren gjort som han ska men bilen har tappat kontakten med nycklarna.
Det andra en kvinna som gjort tvärtemot vad hon uppmanas att göra som råkar ut för precis det som bilen säger till henne kommer hända om hon gör på det sättet. Hon känner dessutom inte till att det finns ett utmärkt sätt att öppna dörren utan ström ...
Sök inte jobb som analytiker.
När du påstår dig ha statistik på att det är vanligt så borde du ju ha åtminstone en handfull exempel på konstaterade tillfällen när det hänt. Det rullar ju trots allt några miljoner elbilar i världen vid det här laget.
Men du har alltså inte ett enda exempel?
Citera
2025-08-25, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase

Men du har alltså inte ett enda exempel?

Släpp det, han har all tid i världen att hitta på saker som han aldrig kan få vidimerat.
Jag har slutat mata trollet, en fälla jag tyvärr föll i...

/Dick
Citera
2025-08-25, 09:11
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Släpp det, han har all tid i världen att hitta på saker som han aldrig kan få vidimerat.
Jag har slutat mata trollet, en fälla jag tyvärr föll i...

/Dick
Du har rätt, låter det bero fr.o.m. nu.
Citera
2025-08-26, 12:47
Medlem
Uppdaterar nästan en bil om dagen. Aldrig varit med om att man inte kommer ut.
Citera
2025-08-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Skapar iallafall krångel.

Uppskattar enkelhet, detta är krångel.
Keft.

Det finns enkla telefoner (Doro), enkla datorer (chromebooks) och enkla bilar (Dacia).
Vad är problemet?
Jag vill ha en bil med avancerad självkörning och liknande, då blir det uppdateringar.
Du får helt enkelt välja den bilmodell som passar dig, vi lever inte i sovjet!
Citera
2025-09-28, 08:50
Medlem
Sun Rulers avatar
Nej, när jag väljer att göra en uppdatering så startar en klocka med nedräkning på skärmen. Förstår inte varför någon skulle välja att stanna kvar vid en uppdatering.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in