2025-08-19, 13:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Du tycker inte att detta beteende tyder på underliggande psykisk ohälsa och rädsla för åtaganden? Jag tror absolut inte att det är bra för individer att undvika ansvar på detta sätt. Studier visar t.ex. att kvinnors psykiska ohälsa ökar ju fler sexpartners de har. Dessutom riskerar det att påverka vår demografi på flera olika sätt.

Finns det någon studie som visar att kvinnors psykiska ohälsa generellt ökar där det specifikt beror på ett ökande antal sexpartners? Det skulle vara intressant att se.

Jag tror inte att det generellt sett behöver betyda att man har psykisk ohälsa för att man knullar lite här och där för trivselns skull. Jag tror däremot att det generellt sett ökar måendet och hälsan i normala fall. Därför är det i perioder och vid rätt tillfällen att rekommendera till och med.

Sen finns det givetvis människor som missbrukar sex på samma vis som det finns människor som missbrukar allt möjligt. Men det är en helt annan sak.
Citera
2025-08-19, 14:07
Medlem
HeyItsJimmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Finns det någon studie som visar att kvinnors psykiska ohälsa generellt ökar där det specifikt beror på ett ökande antal sexpartners? Det skulle vara intressant att se.

Jag tror inte att det generellt sett behöver betyda att man har psykisk ohälsa för att man knullar lite här och där för trivselns skull. Jag tror däremot att det generellt sett ökar måendet och hälsan i normala fall. Därför är det i perioder och vid rätt tillfällen att rekommendera till och med.

Sen finns det givetvis människor som missbrukar sex på samma vis som det finns människor som missbrukar allt möjligt. Men det är en helt annan sak.

Ja, det finns flera studier på detta, bl.a. denna och denna. Om du googlar lär du hitta ännu fler. Kvinnor har ju genom evolutionen aldrig gynnats av att ha flera sexpartners eftersom att sex för kvinnor alltid inneburit betydligt större fysiska och emotionella risker. Det betyder såklart inte att alla kvinnor missgynnas av kortvariga, sexuella förbindelser men på gruppnivå innebär denna kultur att kvinnor tvingas undertrycka sina naturliga instinkter.

Jag tror att det finns flera negativa resultat av hook up-kulturen även på samhällsnivå. P.g.a. de skillnader som finns i partnerpreferens och parningsstrategier mellan könen medför denna kultur att ett litet antal män intresserar en majoritet av alla kvinnor. Detta betyder t.ex. att många män blir ensamma (vilket kan leda till ännu värre problem) och att vår demografi förändras drastiskt då familjebildning inte längre prioriteras och kärnfamiljen inte längre är ett ideal. Det sistnämnda lär påverka barnens hälsa då studier även visar att barn som inte växer upp i kärnfamiljer tenderar att ha betydligt sämre självkänsla, prestera sämre i skolan, löpa större risk för att hamna i missbruk, kriminalitet o.s.v.
Citera
2025-08-19, 14:14
Medlem
Citat:
På vilket sätt menar du att den skulle gynna en majoritet kvinnor? Genom evolutionen har ju kvinnor aldrig gynnats av att ha många sexpartners eftersom att kvinnor är mer sårbara såväl fysiskt som känslomässigt.

Kvinnor kanske inte precis gynnas av den sexuella revolutionen och efterföljande hook up kultur. Men det betyder inte att man inte spenderar mycket tid på att lura dem att kriga för sin rätt att vara slampor.

Feminismen handlar om att ta kvinnan från familjen och använda dem för företagen. CIA har pushat denna psyop via flera "stora feminister" som tex Gloria Steinmen.

Man har lyckats lura mindre begåvade "kvinnor" (feminister) att det är förtryckande att jobba för sin familj och sin ätt men att det är befriande att jobba åt företag.

Sedan är det som mycket vänsterdrägg, de har rätt olika åsikter och förenas mest i sitt hat mot västvärlden.

Dock är hook up kulturen jävligt överskattad i sin spridning. Det är en liten subkultur som väldigt få aktivt deltar i. Senaste siffrorna säger att ca hälften av män under 30 är oskulder i USA. Därför finns det skäl att rent semantiskt kritisera begreppet eftersom det inte precis är någon vidspridd kultur som många deltar i. Men de flesta vet nog ändå vad man menar...

Det handlar om normalisering av casual sex, hor eller vad man nu vill kalla det. Jag tror det är skadligt för majoriteten som deltar oavsett kön. Att skilja sex från kärlek skulle jag aldrig vilja göra.

Visst har studierna påvisat att kvinnor har mer ångest av att ligga runt än män, dock har jag aldrig sett någon av dessa studier som lyckats vikta in det faktum att kvinnor som grupp är mer neurotiska än män.

Så bara för att män har mindre ångest kring sina ligg så betyder det inte att det inte är skadligt för dem att doppa i varje villig gryta. Något jag själv hört från players är att de fått svårt att respektera kvinnor. Ofta för att de är så lika ur deras perspektiv då samma raggningstekniker fungerar på majoriteten.

Sedan finns det dokumentärer om folk som haft en "karriär" inom porr och hur deras liv blivit. De är dock lite svårt att veta om det är allt knullande eller mer livsstilen (inklusive drogerna) som skadat dem. Dessutom verkar det vara en industri som attraherar folk med existerande psykiska problem. Fast just psykisk ohälsa har sedan urminnes tider varit känt korrelera med ett promeskiöst leverne. Långt innan koncept som psyket existerade visste människor att de som ligger runt hejdlöst är trasiga själar.

Men nej nu ska vi låtsas vara någon helt ny existens och inte kan vi lära oss av våra förfäder, de hade ju inte ens wifi.
Citera
2025-08-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, det är ju inte bara det som är problemet. Massa partners ger ju en hel del könssjukdomar med.
KK kulturen är inte bra, speciellt inte om man har bacillskräck!
Hoaxen kring könssjukdomar är tck och lov bara en hoax. Jag har knullat runt en del och aldrig fått en enda könssjukdom nånsin. Sån jävla överdriven rädsla.
Citera
2025-08-19, 14:19
Medlem
Citat:
På vilket sätt menar du att den skulle gynna en majoritet kvinnor? Genom evolutionen har ju kvinnor aldrig gynnats av att ha många sexpartners eftersom att kvinnor är mer sårbara såväl fysiskt som känslomässigt.

Kvinnor känner sig självständiga och fria då.
Citera
2025-08-19, 14:24
Medlem
Incendios avatar
Självklart. Det sabbar helt människans bondnings-system. Samt att om det varit evolutionärt fördelaktigt att ligga runt så hade vi sett dessa tydliga fördelar hos oss. De finns inte.
Citera
2025-08-19, 14:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hade samhället blivit mer stabilt om vi återgått till en mer traditionell syn på sex och relationer?

Sannolikt inte. Det är inte sexuell frigörelse det huvudsakliga problemet ligger, vilket torde indikeras av att det i skrivande är supertydligt att det är auktoritära, konservativa styren som står för största delen av den nuvarande samhällstabiliteten.
Citera
2025-08-19, 14:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Självklart. Det sabbar helt människans bondnings-system. Samt att om det varit evolutionärt fördelaktigt att ligga runt så hade vi sett dessa tydliga fördelar hos oss. De finns inte.

Du ser inga evolutionära fördelar med att ha sex med många? Är du på riktigt?
Citera
2025-08-19, 14:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Korrelation är inte kausalitet. Det kan istället bero på att kvinnor som mår dåligt har fler sexpartners, vilket jag finner mer sannolikt.

Studien du önskar se skulle i princip kräva att man följer en population kvinnor som bekräftats inte ha några som helst psykiska problem men att problemen kommer i takt med att de haft fler sexpartners.

Min teori skulle istället kräva att man följer en population med kvinnor i allmänhet och att man fann ett mönster att de med bekräftad psykisk ohälsa redan från början därefter hade fler partners och instabilare förhållanden.

Om du tänker efter lite så tror jag du inser att min version är betydligt mer sannolik.
Citera
2025-08-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio

Fördelar kan du se hos mannen iallafall där spermierna i princip aldrig tar slut.
Citera
2025-08-19, 15:43
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Fördelar kan du se hos mannen iallafall där spermierna i princip aldrig tar slut.
Hur är det en evolutionär fördel? Det behövs många spermier för att ge goda chanser till befruktning, men antalet spermier ökar inte chansen för barnet att överleva och bli en lyckad individ och själv kunna föra släktet vidare. Det påverkar inte heller mannens generella hälsostatus.
Citera
2025-08-19, 15:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Du tycker inte att detta beteende tyder på underliggande psykisk ohälsa och rädsla för åtaganden? Jag tror absolut inte att det är bra för individer att undvika ansvar på detta sätt. Studier visar t.ex. att kvinnors psykiska ohälsa ökar ju fler sexpartners de har. Dessutom riskerar det att påverka vår demografi på flera olika sätt.

Men vem fan går och oroar sig över våran demografi, hur typ lillgammal är man inte då?

Nej, det där fixar politikerna, du kan sova lugnt om nätterna Jimmy. Blir det för lite folk i Svedala, går det alltid att ta folk från Afrika där de väntar att befolkningen ska växa så det knakar.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in