2025-08-28, 12:20
Medlem
Mystiska brevet Ojoj

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-mystiska-brev
Citera
2025-08-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymros
Mystiska brevet Ojoj

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-mystiska-brev

Det ligger mer bakom. Men media skriver inte om det. Sannolikt inte av intresse även om det är en skandal.
Citera
2025-08-29, 13:11
Medlem
Min sambo är nära kollega (eller har varit rättare sagt) och oj oj oj säger jag bara. Handlar om ett antal kvinnor (bl.a en hög chef) och så den här redan namngivne manlige chefen. I ett litet kommunhus i en stad där alla känner alla! Fy för den lede. Inte är någon av dom speciellt attraktiva heller, snarare inåtvända allvarliga och grå möss. Ja förutom en nyligen återvänd nippertippa så som jag tror kan va en riktig räpa. Säkert hon som ligger bakom breven. Hon kanske blev bortvald?
Citera
2025-08-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriann
Min sambo är nära kollega (eller har varit rättare sagt) och oj oj oj säger jag bara. Handlar om ett antal kvinnor (bl.a en hög chef) och så den här redan namngivne manlige chefen. I ett litet kommunhus i en stad där alla känner alla! Fy för den lede. Inte är någon av dom speciellt attraktiva heller, snarare inåtvända allvarliga och grå möss. Ja förutom en nyligen återvänd nippertippa så som jag tror kan va en riktig räpa. Säkert hon som ligger bakom breven. Hon kanske blev bortvald?

Ja det ligger nära till hands att misstänka en av de bortvalda. Tänkte som du.

Det svindlar när man föreställer sig det hela. Ska finnas bilder och film från SFI.
Citera
2025-08-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriann

Dessutom var väl inte kvinnan hög chef när det startade. Hon var väl underställd?
Citera
2025-08-29, 19:49
Medlem
Maktmissbruk. Illa att även HR tycks varit med i leken.
Citera
2025-09-01, 21:34
Medlem
Ja, jävlar. Den manlige chefen är sedan tidigare känd som en sexuell predator. Tycker synd om hans familj som får genomlida det massmediala skrivandet som med all rätt belyser händelserna.
Citera
2025-09-01, 23:53
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Vad händer i Lysekil? Chefer sparkas

/ Moderator
Citera
2025-09-02, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapierre
Ja, jävlar. Den manlige chefen är sedan tidigare känd som en sexuell predator. Tycker synd om hans familj som får genomlida det massmediala skrivandet som med all rätt belyser händelserna.

Media har väl inte skrivit särskilt mycket? På vilket sätt är han predator sedan tidigare?
Citera
2025-09-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
Det ligger mer bakom. Men media skriver inte om det. Sannolikt inte av intresse även om det är en skandal.

Undra om vi någonsin får veta mer.
Citera
2025-09-03, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymros
Undra om vi någonsin får veta mer.
nej kommunen har lagt locket på. Vad jag inte kan förstå är hur det kan pågå i flera år och ingen visselblåser förrän nu. Mannen är boven men en kvinna hängs ut.

Händer detta i fler kommuner? Är det spänningen att bli upptäck som driver?

Inte kommunens fel. De har hanterat det bra. Men jag fascineras av hur man kan dölja detta så länge.
Citera
2025-09-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
nej kommunen har lagt locket på. Vad jag inte kan förstå är hur det kan pågå i flera år och ingen visselblåser förrän nu. Mannen är boven men en kvinna hängs ut.

Händer detta i fler kommuner? Är det spänningen att bli upptäck som driver?

Inte kommunens fel. De har hanterat det bra. Men jag fascineras av hur man kan dölja detta så länge.

Visselblåsaren var nog kvinnan som blev nobbad...hmmmm.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in