Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Jag tror inte ett dugg på att folk tar särskilt illa vid sig över att knäppgökar visar röven. Eftersom de som hatar HBTQ och allt vad regnbågsfärger heter inte går och tittar på skiten. De stör sig på att de ens har en festival för att fira att folk är bögar och transor. Det är deras irritationsmoment.
Det är lite samma resonemang som när vissa ifrågasätter att NMR ens ska få demonstrera, oavsett hur de sköter sig eller vad de gör. "Ska de få stå där med sina skyltar och se ut som Tyskland 1939 va?! Det borde förbjudas!".
TS skulle aldrig drömma om att gå på en Pridefestival. Och festivalen är så pass folkligt känd och omtalad att det finns noll och ingen chans att han skulle "råka" se en naken röv helt chockad utan att ha en aning om att festivalen pågår. Så illa vid sig har han inte tagit. Han stör sig likt många på att bögar och flator ska få uppmärksamhet alls. Precis som att valfri batiktant som känner sig hotad när NMR poserar med sköldar aldrig har varit och sett någon demonstration hon blev så kränkt av.
Men varför de nu ens visar röven är väl någon slags kulturyttring får man anta. Det är väl ungefär som raggarrundan på Sveavägen eller Power Meet där folk visar arslet och tuttarna. Vad har det med veteranbilar att göra kan man fråga sig. Det är väl helt enkelt så det fungerar i den subkulturen.
Vad du tror är fullständigt orrelevant när det bevisligen finns folk som tar illa vid.
Finns flertalet trådar och inlägg bara här på FB som bevisar det. Att du också förusätter att alla hatar bögar, är extremt patetiskt faktiskt..
Då så, det finns ingen vettig anledning..
Point proven!
Jag har absolut inget emot varken bögar eller transpersoner, har f.ö också råkat se olika pride tåg i olika länder! (Ofriviligt passerande)
Jag tycker helt enkelt bara att det är fett vulgärt och ociviliserat att vuxna människor går omkring o visar kuken, fittan eller röven bland folk, utan anledning.. Speciellt i.o.m att det är ett event för alla, ink barn!
Sånt här irriterar bara folk och det i sin tur, stjälper ju bara deras önskan om att bli respekterade och behandlade som alla andra, trotts att dom gör allt för att visa upp hur annorlunda dom är gentemot gemene man/kvinna.