2025-08-18, 22:33
Medlem
Chelleys avatar
Gud ja. Han bockar av minst två av dessa:

Simp
Porrskadad
Sexmissbruk
Socialt gränslös
Socialt efterbliven
Citera
2025-08-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Varje gång jag träffat en kille som följt en majoritet tjejer på Instagram (minst 75-80%) har han visat sig vara en fuck boy. Några gånger har dessa män redan haft flickvänner men ändå försökt ha sex med mig. Såväl min storasyster som bästa väninna säger att deras erfarenhet av män som följer en avgörande andel kvinnor är densamma, d.v.s. att de är tjejtjusare som ser kvinnor till en stor del som sexobjekt. Därför undrar jag nu:

Korrelerar andelen tjejer en kille följer på Instagram generellt med hur seriösa hans avsikter är? Varför följer vissa män nästan bara unga kvinnor även när de har flickvänner? Finns det andra ”red flags” i en mans beteende på sociala medier att hålla utkik efter? Och förstår inte dessa män att tjejer alltid kollar vilka en kille följer på Instagram och att risken därför är stor att deras eventuella ”funky business” avslöjas?
Det kan ju vara en kille som verkligen söker sin käresta, som följer ett gäng potentiella..

Men har han redan en käresta, så är det lite suspekt att följa en stor mängd kvinnor. Såvida det inte är arbetskamrater.

Men.. ta det med en nypa salt. Jag har aldrig haft fb, kik, snap eller nåt narcissistiskt insta osv.. Så konform är inte jag att jag säljer mig till stora globala bolag för ängslig bekräftelse.
Citera
2025-08-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Det är väl klart att han följer mest tjejer? Han vet att du kan kolla det men skiter i det. 😂

Som ”vän” eller följare till någon så får man då och då förslag på personer att följa som den eller de personerna i ens eget nätverk följer. Jag vet åtminstone en herre som sannolikt följer/följs av många yngre kvinnor. Detta enbart baserat på att när dessa för mig okända damer dyker upp som följförslag på min Instagram så har det alltid en koppling till att han följer dem. Undrar ibland om hans fru är medveten om det. En red flag skulle jag nog tro..
Senast redigerad av Tedrom 2025-08-19 kl. 00:03.
Citera
2025-08-19, 00:29
Medlem
Running_mans avatar
"Killen jag dejtar verkar gilla kvinnor jättemycket, det är en red flag!"

Snacka om att göra en stor grej av något naturligt och litet.
Citera
2025-08-19, 06:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Varje gång jag träffat en kille som följt en majoritet tjejer på Instagram (minst 75-80%) har han visat sig vara en fuck boy. Några gånger har dessa män redan haft flickvänner men ändå försökt ha sex med mig. Såväl min storasyster som bästa väninna säger att deras erfarenhet av män som följer en avgörande andel kvinnor är densamma, d.v.s. att de är tjejtjusare som ser kvinnor till en stor del som sexobjekt. Därför undrar jag nu:

Korrelerar andelen tjejer en kille följer på Instagram generellt med hur seriösa hans avsikter är? Varför följer vissa män nästan bara unga kvinnor även när de har flickvänner? Finns det andra ”red flags” i en mans beteende på sociala medier att hålla utkik efter? Och förstår inte dessa män att tjejer alltid kollar vilka en kille följer på Instagram och att risken därför är stor att deras eventuella ”funky business” avslöjas?
Det är en red flag att en kille överhuvudtaget intresserar sig för Instagram.
Citera
2025-08-19, 06:55
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Allt är en red flag om man har det mindsetet. Har Du det? Letar du fel till du hittar något att störa dig på hos en partner? Det är ju inte din första tråd i ämnet, tänker jag?
Citera
2025-08-19, 08:02
Medlem
Skulle nog säga att det beror på innehållet, är det av sexuell karaktär, då även inräknat ankläppade gymapor och cosplays så är det väl mer troligt så ja.
Citera
2025-08-19, 11:45
Medlem
Chelleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Allt är en red flag om man har det mindsetet. Har Du det? Letar du fel till du hittar något att störa dig på hos en partner? Det är ju inte din första tråd i ämnet, tänker jag?

Haha oj vilken fokusförflyttning. Här har vi en som följer unga tjejer som han överhuvudtaget inte känner.
Citera
2025-08-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelley
Haha oj vilken fokusförflyttning. Här har vi en som följer unga tjejer som han överhuvudtaget inte känner.

TS har startat 19 trådar (av 19 möjliga) som berör sex och samlevnad sedan 10:e augusti. Över 2 trådar per dygn och alltid inom samma delforum.

TS har skrivit 255 inlägg (17 per dygn) sedan kontot registrerades den 5:e augusti. Jag är inte ens uppe i 1000 inlägg efter 5+ år och du har skrivit 8 inlägg under samma tidsperiod.

Med tanke på posthistoriken är det en fullt rimlig fråga att ställa.
Citera
2025-08-19, 13:12
Medlem
Citat:

Tyvärr tror jag att det finns ett samband. De killar/män som har ett stort behov av att följa flertalet tjejer/kvinnor på olika sociala medier, är troligen mer eller mindre ständigt på jakt efter nya erövringar. De är rastlösa, behöver spänning i tillvaron och kan till och med ha en släng av sexmissbruk. Är de nöjda med den person de är tillsammans med, har de inget behov av andra tjejer/kvinnor som ger dem en kick. Den typen av kille/man är inget att ha. De är ”players” och är inte pålitliga. Snarare oseriösa och förljugna.
Citera
2025-08-19, 15:54
Medlem
Det är möjligt men det är en "red flag" att lägga så mycket tid på Instagram att man har koll på det.
Citera
2025-08-19, 18:52
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Jag tycker att det mest respektfulla är att berätta om sitt förhållande i sådana fall. Annars kanske personen de träffar förväntar sig något mer. När jag hade Tinder var det några som skrivit i sin profil att de hade öppna förhållanden och därför inte sökte en monogam relation, vilket jag tycker är det enda rätta i en sådan situation.

Inte menar du väl att man självmant måste bekänna att man är användare av Instagram innan man blir ihop med någon???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in