Citat:
Ursprungligen postat av
HeyItsJimmy
Varje gång jag träffat en kille som följt en majoritet tjejer på Instagram (minst 75-80%) har han visat sig vara en fuck boy. Några gånger har dessa män redan haft flickvänner men ändå försökt ha sex med mig. Såväl min storasyster som bästa väninna säger att deras erfarenhet av män som följer en avgörande andel kvinnor är densamma, d.v.s. att de är tjejtjusare som ser kvinnor till en stor del som sexobjekt. Därför undrar jag nu:
Korrelerar andelen tjejer en kille följer på Instagram generellt med hur seriösa hans avsikter är? Varför följer vissa män nästan bara unga kvinnor även när de har flickvänner? Finns det andra ”red flags” i en mans beteende på sociala medier att hålla utkik efter? Och förstår inte dessa män att tjejer alltid kollar vilka en kille följer på Instagram och att risken därför är stor att deras eventuella ”funky business” avslöjas?
Det kan ju vara en kille som verkligen söker sin käresta, som följer ett gäng potentiella..
Men har han redan en käresta, så är det lite suspekt att följa en stor mängd kvinnor. Såvida det inte är arbetskamrater.
Men.. ta det med en nypa salt. Jag har aldrig haft fb, kik, snap eller nåt narcissistiskt insta osv.. Så konform är inte jag att jag säljer mig till stora globala bolag för ängslig bekräftelse.