2026-02-27, 14:00
Medlem
DisturbingEffects avatar
Det finns ett nytt svenskt alternativ som heter Hemstig (hemstig.se) som är byggt just för det här. Gratis annons, inbyggd budgivning. Det är litet än så länge men om folk faktiskt börjar använda det istället för Hemnet så faller monopolet av sig självt. Känns som att tajmingen är rätt nu i alla fall.
Citera
2026-02-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisturbingEffect
Det finns ett nytt svenskt alternativ som heter Hemstig (hemstig.se) som är byggt just för det här. Gratis annons, inbyggd budgivning. Det är litet än så länge men om folk faktiskt börjar använda det istället för Hemnet så faller monopolet av sig självt. Känns som att tajmingen är rätt nu i alla fall.

Blir nog svårt att konkurrera med den nuvarande starka utmanaren Booli. Se på Boneo, sällan folk har hört talas om det.

Edit: Nu såg jag att Hemstig är något helt annan, nämligen en plats där privatpersoner säljer till andra privatpersoner. 10 aktuella objekt är ju alltid en början…
Senast redigerad av LezFear 2026-02-27 kl. 17:14.
Citera
2026-03-11, 12:31
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Edit: Nu såg jag att Hemstig är något helt annan, nämligen en plats där privatpersoner säljer till andra privatpersoner. 10 aktuella objekt är ju alltid en början…

Känns väldigt risky, tror de flesta vill ha allt på det torra när det gäller bostadsaffärer som för de allra flesta är den största affären i livet. Speciellt med juridiken osv.
Citera
2026-08-07, 09:16
Medlem
Eadric.Streonas avatar
Jag raderade Hemnet-appen idag. Har inte använt den sen jag upptäckte Booli för något år sedan.

Jag tror inte jag missar något, eller?
Citera
2026-08-17, 17:48
Medlem
Det enda man missar med Booli är väl de privata försäljningarna, finns ändå ett gäng som vill sälja utan mäklare där ute.
Kanske främst fritidsboenden och billigare fastigheter. Har du en fastighet värd under en miljon kanske man inte är jättesugen på o ge bort nästan 10% till en mäklarfirma.
Blocket fyllde en funktion förut men de har plockat bort privata bostadsförsäljningar.
Ploppar upp flera alternativ som fyller tomrummet! www.stugdrom.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in