2025-08-18, 07:40
Bannlyst
Från en annan tråd i forumet, har han rätt?
https://www.flashback.org/p65891376#p65891376
Längst ner.
Är det efterblivet att gå fram o fråga nummer som han föreslår? Jag har sett folk skriva att så gjorde man 1985, men att det inte passar 2025.

Citat:
2018-11-20, 21:46 #20520
ASAPROCKY
Medlem
Reg: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Men, fortfarande, man kan väl inte bara gå fram till folk och "Hej, kan jag få ditt nummer?" Ja, alltså, man frågar ju inte det på en gång men du fattar vad jag menar.
klart du kan

”Tja, jag såg dig där bortifrån och tyckte att du var söt, skulle jag kunna få ditt nummer?”

Majoriteten av tjejer blir väldigt imponerade av der här och det händer inte särskilt ofta (med undantag för vissa brudar som har en otroligt dragningskraft).

Som den tidigare killen sa gäller det bara att våga, när du blivit dissad 20 gånger skiter du fullständigt i vad utgången nästs gång du går fram.
2025-08-18, 07:50
Medlem
a-mortals avatar
Telefonnummer är utdaterat. Det är lika konstigt som att fråga om e-post.

Dagens tips är att fråga vad personen använder, Messenger, instagram, facebook, telegram? Typ. Snapchat, Discord, Steam, Gamertag eller PSN. Det är bara anpassa sig efter personen om man vill ha kontakt.
2025-08-18, 08:02
Medlem
Hade aldrig gjort detta i Sverige. Finns för många psykfall här, skulle du gå fram till fel tjej kan du råka ut för hedersmord, där du är brottsoffret. Hade gått bra i ett kristet land men icke i ett muslimsk land som Sverige.
2025-08-18, 08:16
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vhhtu76tg
Från en annan tråd i forumet, har han rätt?
https://www.flashback.org/p65891376#p65891376
Längst ner.
Är det efterblivet att gå fram o fråga nummer som han föreslår? Jag har sett folk skriva att så gjorde man 1985, men att det inte passar 2025.

Ingen bra grej nej. Lika dåligt som att räcka fram sin telefon med ”lägg in ny kontakt” framme, vilket en del här på FB föreslagit.

Den kvinna du beundrar på avstånd men vill lära känna, måste du närma dig på ett sätt som inte verkar konstlat och planerat. Ta de tillfällen som ges att börja med något helt alldagligt.
T ex vid busshållplatsen om bussen är försenad så säger du något om det.
Du märker om hon hänger på eller om hon bara svarar artigt och inget mer.
2025-08-18, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Telefonnummer är utdaterat. Det är lika konstigt som att fråga om e-post.

Dagens tips är att fråga vad personen använder, Messenger, instagram, facebook, telegram? Typ. Snapchat, Discord, Steam, Gamertag eller PSN. Det är bara anpassa sig efter personen om man vill ha kontakt.

Är det verkligen extremt stor skillnad på 2018 när inlägget skrevs, och 2025?
Jag vill inte argumentera, bara undrar.
Senast redigerad av Vhhtu76tg 2025-08-18 kl. 08:38.
2025-08-18, 08:40
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Är det verkligen extremt stor skillnad på 2018 när inlägget skrevs, och 2025?
Det började bli utdaterat då också. 90-talisterna är en övergångsgeneration. De äldre använder mobilnummer, de yngre olika plattformar.
2025-08-18, 08:44
Bannlyst
Citat:
Det började bli utdaterat då också. 90-talisterna är en övergångsgeneration. De äldre använder mobilnummer, de yngre olika plattformar.

Ok.
Vilken typ av frågor ska jag fråga henne då? Alla säger att jag ska göra det, men inte vilken typ av frågor.
2025-08-18, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ingen bra grej nej. Lika dåligt som att räcka fram sin telefon med ”lägg in ny kontakt” framme, vilket en del här på FB föreslagit.

Den kvinna du beundrar på avstånd men vill lära känna, måste du närma dig på ett sätt som inte verkar konstlat och planerat. Ta de tillfällen som ges att börja med något helt alldagligt.
T ex vid busshållplatsen om bussen är försenad så säger du något om det.
Du märker om hon hänger på eller om hon bara svarar artigt och inget mer.

Vad tycker du att jag ska göra då?
Gå fram och..?
2025-08-18, 09:10
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ok.
Vilken typ av frågor ska jag fråga henne då? Alla säger att jag ska göra det, men inte vilken typ av frågor.
Antar att du vill ragga tjejer. För att fråga ut så kan du börja med nån charmig komplimang eller vits. Senare presentera dig och fråga om hon har lust att ses på en dejt eller för att komma med dig till en fest eller pub eller något. Sedan fråga om vad hon använder för plattformar, typ messenger eller snapchat. Man måste lära sig av att göra, det är som att lära sig spela gitarr, man måste öva. Man följer flytet, har några punkter att säga om flytet upphör. Tid och plats måste man läsa av personen och anpassa frågan efter typen av tjej. Verkar hon vara punktlig, var punktlig. Velar hon, bestäm inte tid utan håll det löst och håll kontakt i chatt så kanske ni hittar en tid när ni känner för det.

Tips 1 är ut och festa, dra med någon kompis. Lär dig av erfarenhet. Vad som passar kommer ändra sig och mest vara lokal kultur. Ingen pub är den andra lik, för en lik pub är en död pub.
2025-08-18, 09:12
Bannlyst
Citat:
Antar att du vill ragga tjejer. För att fråga ut så kan du börja med nån charmig komplimang eller vits. Senare presentera dig och fråga om hon har lust att ses på en dejt eller för att komma med dig till en fest eller pub eller något. Sedan fråga om vad hon använder för plattformar, typ messenger eller snapchat. Man måste lära sig av att göra, det är som att lära sig spela gitarr, man måste öva. Man följer flytet, har några punkter att säga om flytet upphör. Tid och plats måste man läsa av personen och anpassa frågan efter typen av tjej. Verkar hon vara punktlig, var punktlig. Velar hon, bestäm inte tid utan håll det löst och håll kontakt i chatt så kanske ni hittar en tid när ni känner för det.

Tips 1 är ut och festa, dra med någon kompis. Lär dig av erfarenhet. Vad som passar kommer ändra sig och mest vara lokal kultur. Ingen pub är den andra lik, för en lik pub är en död pub.

Jag vill lyckas få de i säng på samma sätt som "alla" andra lyckats med.
Så jag antar att jo, jag vill väl hinna ragga lite innan jag dör, jo.
2025-08-18, 09:13
Bannlyst
Citat:

Jag kan inga vitsar eller komplimanger.
Jag har hört att komplimanger om deras utseende, det fungerar inte, det har de hört tusen gånger, tyvärr du det stämmer?
2025-08-18, 09:14
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Jag vill lyckas få de i säng på samma sätt som "alla" andra lyckats med.
Så jag antar att jo, jag vill väl hinna ragga lite innan jag dör, jo.
Äh, olika personer har olika knep. Man måste se sig i spegeln och fatta vad tjejerna förväntar sig och använda det man har till att charma. Om man inte är rik kan man inte ragga som en rik, tex.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in