2025-08-18, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Exakt! Men här har vi verkligen sveriges Buck Angel.
Det finns helt klart en liten grupp som är rätt kandidater för att genomgå könsbyte. Där det t.o.m. ser ganska lyckat ut efteråt. Här är ett till exempel: https://youtu.be/_Yv5y9s77v8?feature=shared

Sedan är det ju inte lyckat om man får cancer eller ångrar sig. Naturligtvis
Citera
2025-08-18, 11:29
Medlem
scoremaxs avatar
Så oavsett om man är man/kvinna/hybrid så kan man drabbas.

Var det någon speciell anledning till att just den här personen hamnade i tidningen?

Svar ja.
Attention
Citera
2025-08-18, 13:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronack
Det finns helt klart en liten grupp som är rätt kandidater för att genomgå könsbyte. Där det t.o.m. ser ganska lyckat ut efteråt. Här är ett till exempel: https://youtu.be/_Yv5y9s77v8?feature=shared

Sedan är det ju inte lyckat om man får cancer eller ångrar sig. Naturligtvis
Hon skulle kunna bli miljonär inom Porr och sedan byta tillbaka som inget hade hänt. Få jobb som hon aldrig knnat få annars med mera.
Citera
2025-08-18, 13:53
Medlem
Hrass avatar
Vilka mängder testo måste man gå på för att inte bara gå från kvinna till man med skägg och sabbat hårfäste, men dessutom bygga på med större muskler än snittet?
Citera
2025-08-18, 14:25
Medlem
De flesta bröstcancer uppkommer pga östrogenreceptorn. Ja, det är pga hormonerna.
Citera
2025-08-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Var det någon speciell anledning till att just den här personen hamnade i tidningen?
Anledningen var att sjukvården sagt att det inte var nåt fastän alla knölar bör utredas oavsett kön/könsidentitet. Vården begick ett misstag som kan ha förkortat personens liv.
Citera
2025-08-18, 15:48
Medlem
Som jag har förstått det så kallas inte transmän till cellprovtagning (den där prov tas på livmodertappen för att upptäcka cancer) eller på mammografi eftersom de är registrerade som män även inom sjukvården. Detta trots att de oftast fortfarande har kvar sin slida och delar av bröstvävnaden (till skillnad från vad man kan tro så tas inte all bröstvävnad bort, för då skulle det bli som en ful grop, man behåller lite för att det ska se ut som en naturlig bröstkorg).

Kanske att läkaren som undersökte Alex inte förstått att Alex egentligen har en kvinnokropp och att hans bröst ska undersökas med tanke på det? Alex ser ju faktiskt mer manlig ut än många andra 35-åringar, jag skulle aldrig förstå att han är trans. Jag vet inte om det finns någon markering i journalen som visar att ens registrerade kön inte stämmer med kroppens kön? Det måste ju vara samma sak om någon som är trans får underlivsproblem, att då måste personen be om att bli skickad till den klinik (urologen eller kvinnokliniken) som passar dennes könsorgan, inte utifrån det registrerade könet. Det måste ju bli massor av missförstånd!
Citera
2025-08-18, 15:54
Vården är ett skämt. Armbågar man sig inte fram och gapar högt så får man ingen hjälp. Majoriteten av alla läkare är skrämmande inkompetenta.
Citera
2025-08-18, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Som jag har förstått det så kallas inte transmän till cellprovtagning (den där prov tas på livmodertappen för att upptäcka cancer) eller på mammografi eftersom de är registrerade som män även inom sjukvården. Detta trots att de oftast fortfarande har kvar sin slida och delar av bröstvävnaden (till skillnad från vad man kan tro så tas inte all bröstvävnad bort, för då skulle det bli som en ful grop, man behåller lite för att det ska se ut som en naturlig bröstkorg).

Kanske att läkaren som undersökte Alex inte förstått att Alex egentligen har en kvinnokropp och att hans bröst ska undersökas med tanke på det? Alex ser ju faktiskt mer manlig ut än många andra 35-åringar, jag skulle aldrig förstå att han är trans. Jag vet inte om det finns någon markering i journalen som visar att ens registrerade kön inte stämmer med kroppens kön? Det måste ju vara samma sak om någon som är trans får underlivsproblem, att då måste personen be om att bli skickad till den klinik (urologen eller kvinnokliniken) som passar dennes könsorgan, inte utifrån det registrerade könet. Det måste ju bli massor av missförstånd!
Men herregud, tror du på riktigt att det är så det har gått till? Alex har ju självklart berättat för de läkare han har träffat att han är trans. Fattar du inte det? Dessutom, om man opererar bort brösten får man ÄRR som syns vid en undersökning.
Citera
2025-08-18, 15:57
Medlem
oldeubois avatar
Denna person måste ju gå på steroider likaså. Knappast enbart testosteron, vad som nu skrivs ut för FtM.
Citera
2025-08-18, 16:34
Medlem
Motacilla.albas avatar
Finns ett talesätt inom medicin.
”Aldrig sjukdom i borttaget organ”

Detta var första gången som jag hör talas om att det inte stämmer!
Man gör ju mastektomi på kvinnor med hög risk för att de inte ska få bröstcancer.
Citera
2025-08-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Finns ett talesätt inom medicin.
”Aldrig sjukdom i borttaget organ”

Detta var första gången som jag hör talas om att det inte stämmer!
Man gör ju mastektomi på kvinnor med hög risk för att de inte ska få bröstcancer.

Skillnaden är att man på en kvinna med risk för bröstcancer tar bort all bröstvävnad och ersätter den med inlägg medan man hos en transman bara tar bort de delar som uppfattas som kvinnobröst, dvs man behåller viss bröstvävnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in