Citat:
Ursprungligen postat av
Smekarn87
P-vakter är synnerligen den yrkes grupp som är mest på tårna alltså.
P-vakter är människor med låg självkänsla och kåta på att känna makt. Dem ska i första hand jobba informativt och föra en dialog med invånare i samhället och inte fokusera på böter.
Har aldrig träffat en p-vakt som har kunnat prata när dem är i tjänst utan hela tiden försöka använda maktutövning.
p-vakter kan nästan aldrig se att det skett ett misstag utan dem tror att dem är samhällets vita riddare. Dock ska inte hela bördan läggas på vakterna i sig utan mycket är kommunernas trafikavdelningar som ser att det är bra sätt att tjäna pengar.
Hela detta med parkering är ett helt horribelt överförmynderi. jag har inte någon statistik men min känsla är att en stor andel av felparkeringar, beror på dålig skyltning eller av misstag. Självklart ska man ha parkeringsvakter och att man ska följa lagar och regler. Men det är väldigt sällan som parkeringar leder till eller är allvarliga situationer så det borde finnas förlåtande i saken, då människor kan göra fel.
Jag parkera på långtidsparkeringen och betala med app, 450kr för två veckor. När jag sedan kommer till bilen på eftermiddagen så har jag en p-bot. Inte erlagt avgift 800 spänn i böter. Kollar appen och ser att jag skrivit en siffra för mycket. Så avslutar parkeringen och rättar till detta igen och fick betala 450kr igen för det går tydligen inte på taxa om man avslutar i förtid.
Ringer kommunen och förklarar läget att jag av misstag tryckt i två 7or istället för en 7a och att det uppenbart är av misstag. samt att jag fick betala dubbla avgifter för att jag skulle rätta till felet då jag inte ville ha böter igen. Då fick jag skylla mig själv för det är min uppgift att skriva rätt. Och extra avgiften fick jag inget gehör på heller för det skulle jag förstått att jag skulle ha ringt till dem och ändrat.
Försökte då förklara att jag inte kunde ringt dem och ändrat för att det var efter telefontid och jag ville inte ha böter under natten för samma sak. Men jag fick skylla mig själv.
Nä, parkeringsvakter och deras avdelningar/företag har ingen fingertoppskänsla och är katastof