2025-08-18, 08:14
Medlem
-Hengpung-s avatar
Det är otroligt många som ej begriper detta att det råder alltid stopp- och parkeringsförbud på trottoaren, även om man bara står med ena hjulsidan på trottoaren. Det är för hänsyn till de gående och rörelsehindrade så att de inte ska behöva rulla ut i vägen med en rullstol t.ex. för att ta sig runt en felparkerad bil. Om det inte råder stoppförbud på vägen så kan man stanna där 100% av gångerna för att lasta ur bilen utan några problem, även om det är mycket trafik på vägen. De andra bilisterna får tuta och göra arga gester hur mycket dom vill och tycka att man är en idiot och att man ska stå på trottoaren, men det är fel. Att stå på trottoaren är lika med att parkera på en handikapparkering utan tillstånd.
Citera
2025-08-18, 08:16
Medlem
Tror att parkeringsvakten är muslim...
Citera
2025-08-18, 08:22
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
P-vakter är synnerligen den yrkes grupp som är mest på tårna alltså.

P-vakten blir nog utsedd till månadens medarbetare för sin insatts att p-böta begravningsbilen, ett föredöme för hela kåren!
Citera
2025-08-18, 08:37
Medlem
Flaskpostenss avatar
"Karen

Karen är ett nedsättande slanguttryck från den engelskspråkiga världen. Det används vanligtvis för att referera till en medelklasskvinna som uppfattas som förmäten, dryg eller överdrivet krävande."

Nån som har tipsat p-kalle så han stod där och lurade i buskarna och var redo med en lapp han kunde snabbt klistra på bilen (inom 5 min)

Luriga jävlar i Skövde...
Senast redigerad av Flaskpostens 2025-08-18 kl. 08:40.
Citera
2025-08-18, 09:03
Medlem
Citat:
YUP SE UPP! Sitter anställda babbar med mobil i lyktstolparna.
Citera
2025-08-18, 09:29
Medlem
No-n-sences avatar
Förstår inte varför det skulle vara något speciellt med att lappa en likbil utanför en kyrka?

Det drabbar ju begravningsbyrån och inte de sörjande.
Om inte chauffören oproffessionellt nog väljer att göra en stor sak av det i samband med ceremonin.
Citera
2025-08-18, 12:33
Medlem
Citat:

P-vakter är människor med låg självkänsla och kåta på att känna makt. Dem ska i första hand jobba informativt och föra en dialog med invånare i samhället och inte fokusera på böter.
Har aldrig träffat en p-vakt som har kunnat prata när dem är i tjänst utan hela tiden försöka använda maktutövning.
p-vakter kan nästan aldrig se att det skett ett misstag utan dem tror att dem är samhällets vita riddare. Dock ska inte hela bördan läggas på vakterna i sig utan mycket är kommunernas trafikavdelningar som ser att det är bra sätt att tjäna pengar.

Hela detta med parkering är ett helt horribelt överförmynderi. jag har inte någon statistik men min känsla är att en stor andel av felparkeringar, beror på dålig skyltning eller av misstag. Självklart ska man ha parkeringsvakter och att man ska följa lagar och regler. Men det är väldigt sällan som parkeringar leder till eller är allvarliga situationer så det borde finnas förlåtande i saken, då människor kan göra fel.

Jag parkera på långtidsparkeringen och betala med app, 450kr för två veckor. När jag sedan kommer till bilen på eftermiddagen så har jag en p-bot. Inte erlagt avgift 800 spänn i böter. Kollar appen och ser att jag skrivit en siffra för mycket. Så avslutar parkeringen och rättar till detta igen och fick betala 450kr igen för det går tydligen inte på taxa om man avslutar i förtid.

Ringer kommunen och förklarar läget att jag av misstag tryckt i två 7or istället för en 7a och att det uppenbart är av misstag. samt att jag fick betala dubbla avgifter för att jag skulle rätta till felet då jag inte ville ha böter igen. Då fick jag skylla mig själv för det är min uppgift att skriva rätt. Och extra avgiften fick jag inget gehör på heller för det skulle jag förstått att jag skulle ha ringt till dem och ändrat.

Försökte då förklara att jag inte kunde ringt dem och ändrat för att det var efter telefontid och jag ville inte ha böter under natten för samma sak. Men jag fick skylla mig själv.

Nä, parkeringsvakter och deras avdelningar/företag har ingen fingertoppskänsla och är katastof
Citera
2025-08-18, 13:26
Medlem
Behöver inte vänta 5 minuter när det gäller stoppförbud, som det är i detta fall på en gångbana.
Körbanan utanför där är det zonparkeringsförbud, där hade parkeringsvakten väntat i 5 minuter för att avgöra om lastning eller lossning pågick.

Skövdebor kan tipsa p-nissen via 0500-49 80 00.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
"Karen

Karen är ett nedsättande slanguttryck från den engelskspråkiga världen. Det används vanligtvis för att referera till en medelklasskvinna som uppfattas som förmäten, dryg eller överdrivet krävande."

Nån som har tipsat p-kalle så han stod där och lurade i buskarna och var redo med en lapp han kunde snabbt klistra på bilen (inom 5 min)

Luriga jävlar i Skövde...
Citera
2025-08-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Din idiotiska ståndpunkt tyder på att du ev. är en av de kretiner som befolkar offentlig och skattefinansierad sektor.

Nej lösningen är aldrig tillstånd och byråkrati utan smidiga lösningar utan blanketter och tillstånd. Det förutsätter dock sansade och praktiskt sinnade människor, och dom finns som bekant inte inom kommuner eller annan skattefinansierad verksamhet.

I ett U-land som Sverige av idag lappas givetvis begravningsbilen. Det hände aldrig när Sverige var produktionsinriktat I-land med intelligent befolkning.
Om de ställt sig på vägen då?

Hade du skrivit samma sak då?
Citera
2025-08-18, 17:03
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Begravningsentreprenören är inget djävla paketbud, de har en uppgift både innan, under och efter ceremonin.

De har i uppgift att se till så att ingen snor kistan/urnan innan begravningen har skett och kan inte bara stjälpa av kistan på kyrktrappan.

Vad har det med stoppet utanför kyrkan att göra?
Som sagt, det borde inte vara svårt att flytta bilen direkt efter urlastning och sedan köra fram den precis innan det är dags att lasta in igen. Borde inte ta mer än 3-5 minuter och på den tiden får man inga böter. Inte om man håller lite koll på bilen iallafall.
Och som också sagt, vill kyrkan och begravningsbyrån absolut ha bilen utanför kyrkan så kan dom (i det här fallet) ordna med uppställningsplats.
Senast redigerad av marcarolo 2025-08-18 kl. 17:07.
Citera
2025-08-18, 19:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Vad har det med stoppet utanför kyrkan att göra?
Som sagt, det borde inte vara svårt att flytta bilen direkt efter urlastning och sedan köra fram den precis innan det är dags att lasta in igen. Borde inte ta mer än 3-5 minuter och på den tiden får man inga böter. Inte om man håller lite koll på bilen iallafall.
Och som också sagt, vill kyrkan och begravningsbyrån absolut ha bilen utanför kyrkan så kan dom (i det här fallet) ordna med uppställningsplats.

Jobbar du på Airmee? Eller föll du på intelligenstestet ?
Citera
2025-08-18, 19:29
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Om de ställt sig på vägen då?

Hade du skrivit samma sak då?

I ett land där bussar får hindra annan trafik och där politiker och kommuner främjar dessa missförhållanden, så ja absolut.

Bussar i bussfickor bussfiler och förträngningar hindrar annan trafik i betydligt större omfattning och dessutom på daglig basis, det gör inte begravningsbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in