2025-08-21, 20:07
Medlem
Är det någon som gar någon info om föraren?
Hur tar han det hela med olyckan?
Citera
2025-08-21, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Ja antingen det, eller så har snorungarna fått tag på en gammal Ford Pinto, annars är det i praktiken omöjligt att få svåra brännskador vid krock. Om du inte krockat med en bränsletank eller nåt.
Nu får du förklara detta, Ford Pinto har aldrig funnits i Sverige, däremot ha det funnits Fordar med Pinto motorn men vad har det med bränder att göra?

Och menar du att bilar inte kan brinna, är du helt snurrig?
Citera
2025-08-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Så otroligt onödigt.
Även med föräldrar som försöker kontrollera att barnen inte fuskar med hastigheten är det svårt.
Framförallt åker de med i kompisars bilar, vars föräldrar skiter i om bilen går för fort.

Sen är det svårt att kontrollera om ungarna stoppar i en extra begränsningsbox där du kan slå av begränsningen med en app, knapp eller liknande.

Har inte föräldrarna stenkoll på hur begränsningen fungerar och hur de kan kontrollera den, så kan ungarna med lätthet dölja det.

Ett problem är den obefintliga polisnärvaron ute i byarna. Kommer du bara ut lite ifrån städerna så är en stor del av a-traktorerna ostrypta med låg eller obefintlig risk att åka dit.
Det är skillnad på h-reg och ecu-strypning. Min sons a-traktor är rätt programmerad och kan inte manipuleras (e-prom med specifikt program, ecu kopplat till bilens vin). Många föräldrar är okunniga gällande olika strypningar tyvärr. H-reg är bara att programmera om med några enkla knapptryckningar.
Citera
2025-08-29, 15:30
Medlem
Ingen som vet hur det är med den skadade?

Chauffören kör han igen eller?
Citera
2025-08-31, 21:18
Medlem
Någon som vet något om chauffören?
Tidigare domar?
Citera
2025-09-01, 07:19
Medlem
För 5 veckor sedan skrev han det här på Facebook:
"Hej, jag blev tagen för min EPA går över 30 kmh, jag har tagit bort kabeln till h regget som gör den olaglig, kan jag åka in till besiktningen och göra en reggbesiktning eller måste man ha intyg från en verkstad?"
Citera
2025-09-02, 18:21
Medlem
Det går en massa rykten, vad som är sant eller inte lägger jag ingen vikt i. Ett är att det är en notorisk fortkörare som ständigt kör väldigt mycket för fort. Välkänd bland ungdomarna. Ett annat är att man lämnade kompisen i bilen när den började brinna. Man ska ha ursäktat sig att man inget kunde göra.
Låter dock inte troligt, hoppas inte att så var fallet.
Citera
2025-09-03, 17:44
Medlem
KebabneKajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raubtier666
Någon som vet något om chauffören?
Tidigare domar?

Han fick tillbaka bilen från beslag ett par veckor innan olyckan efter att den togs i beslag när han körde långt över 30, även kortet ska han precis ha fått tillbaka
Citera
2025-09-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dala78
Det går en massa rykten, vad som är sant eller inte lägger jag ingen vikt i. Ett är att det är en notorisk fortkörare som ständigt kör väldigt mycket för fort. Välkänd bland ungdomarna. Ett annat är att man lämnade kompisen i bilen när den började brinna. Man ska ha ursäktat sig att man inget kunde göra.
Låter dock inte troligt, hoppas inte att så var fallet.

Tyvärr stämmer det...
Det var en förbipasserande som stannade och drog ut stackarn i bagageluckan, medans de två andra stod bredvid.....
De hade säkert kunnat minimera skadorna på kompisen,som nu är i väldigt dåligt skick...
Han har fått flertalet hudtransplantationer,även fått samtliga fingrar amputerade pga brännskadorna
Citera
2025-09-21, 17:35
Medlem
Jaha, vem är föraren då?
Citera
2025-09-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffepoffe69
Jaha, vem är föraren då?
Ludwig Hermansson heter han. Född 2008.
Citera
2025-09-24, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raubtier666
Tyvärr stämmer det...
Det var en förbipasserande som stannade och drog ut stackarn i bagageluckan, medans de två andra stod bredvid.....
De hade säkert kunnat minimera skadorna på kompisen,som nu är i väldigt dåligt skick...
Han har fått flertalet hudtransplantationer,även fått samtliga fingrar amputerade pga brännskadorna
.

Dagens unga är så ynkliga.

Fucka upp, skada sina kompisar - och inte förmå ta ansvar för sina misstag.
Värdelösa individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in