2025-08-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Har ni nån gång träffat ex en tjej som ni inte var redo för då i livet men som du aldrig kunnat släppa. Som potentiellt kanske var ”the one”? Eller mannen du träffade som egentligen var din stora kärlek men under fel omständigheter. Finns dessa kvar i era tankar än idag? Hittade ni en lika stor kärlek eller undrar ni fortfarande vad som hade hänt om omständigheterna var annorlunda med den andra?
Jag är född i slutet av 60-talet (Gen X), såklart det finns människor i minnet, både kärlekar och förlorade vänner. Nåt vi alla går igenom, en del av livet. Har blivit dissad och har själv dissat. Ibland kan tanken komma om vad jag gjorde fel eller om jag gjorde rätt. Det är sällan man får veta, möjligen ta lärdom. Viktiga är att gå vidare, sortera in minnena som just det, minnen. Men framförallt skapa nya!!!
Citera
2025-08-21, 21:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja men det är en jävligt bra svartvit film 😅

Har du orsakat kärleksångest hos några killar i ditt liv? Finns det någon eller några därute som gråtit och slitit sitt hår efter att du tackat för dig och som nu ligger där och tänker på dig och inte kan sova?
Ok 😅 Får se om jag hittar den nånstans å ge den en chans.

Njäe, det tror jag inte 😊 Själv då?
Citera
2025-08-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ok 😅 Får se om jag hittar den nånstans å ge den en chans.

Njäe, det tror jag inte 😊 Själv då?

Jo det har du säkert haha 😉 Nej hoppas inte att jag gjort det, jag har gjort slut med många tjejer men det har jag alltid skött elegant. Dom har förhoppningsvis gått vidare med sina liv och mår väl idag.
Citera
2025-08-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Har ni nån gång träffat ex en tjej som ni inte var redo för då i livet men som du aldrig kunnat släppa. Som potentiellt kanske var ”the one”? Eller mannen du träffade som egentligen var din stora kärlek men under fel omständigheter. Finns dessa kvar i era tankar än idag? Hittade ni en lika stor kärlek eller undrar ni fortfarande vad som hade hänt om omständigheterna var annorlunda med den andra?

Ja. Hoppas jag inte är stalker-light.
Citera
2025-08-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugminklitta
du kan behålla dina vidriga ostbågar
Tack, jag behåller gärna hela påsen för mig själv!
Citat:
Tycker det var en bra idé Link04 kom med som ni kan testa. En kärleks three some ingen av er kanske nånsin kommer att glömma 😅🤔
Kommer inte du kommer inte jag.
Citat:
En svartvit film va? Låter gammal. Å jag har svårt för såna filmer 🫣
Du har verkligen missat något! Svartvita filmer är ofta de bästa upplevelserna.

Citat:
Jo det har du säkert haha 😉 Nej hoppas inte att jag gjort det, jag har gjort slut med många tjejer men det har jag alltid skött elegant. Dom har förhoppningsvis gått vidare med sina liv och mår väl idag.
Är du så elegant som du låter så skulle det inte förvåna mig det minsta!
Så ingen ledsnad över kärlek du inte kan släppa gissar jag?
Citera
2025-08-22, 09:25
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Nä det har jag inte (tror jag) 🙂

Ok ja sköta det elegant är bra

Citat:
Ursprungligen postat av XY3000

Då får dom 2 sköta det då 🙂

Får som sagt leta reda på en å se 😊
Citera
2025-08-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Tack, jag behåller gärna hela påsen för mig själv!

Är du så elegant som du låter så skulle det inte förvåna mig det minsta!
Så ingen ledsnad över kärlek du inte kan släppa gissar jag?

Jag tror inte på evig kärlek men jag tror starkt på tillfällig kärlek, sen om relationen håller i en månad eller i tio år spelar ingen stor roll som jag ser det. Par som varit gifta alldeles för många år dom missar mycket av livet, dom vågar aldrig testa nya saker, dom är fegisar helt enkelt.

Jag tänkte tillbaka på en tjej jag träffade under några månader, jag var absolut inte kär i henne utan vi låg bara med varandra. Sen gjorde hon slut för hon skulle börja studera i en annan stad och då blev jag kär i henne 😅 Har du varit med om något sådant?
Citera
2025-08-22, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ni snyggingar borde se Ingmar Bergmans mästerverk - En lektion i kärlek, den filmen innehåller allt man behöver veta om kärlek för att klara sig bra i livet ❤️

Annars är ett bra knep om man försöker glömma sin stora kärlek att vänta. Tiden läker alla sår som kyrkogårdsvaktmästaren säger 😅

vem ska vi glömma?
vem ska vi vänta på?
Citera
2025-08-22, 10:19
Medlem
Citat:
vem ska vi glömma?
vem ska vi vänta på?

Bra fråga. Man vet alltid vem man försöker glömma men man vet aldrig vem man väntar på
Citera
2025-08-22, 11:47
Bannlyst
Citat:
Bra fråga. Man vet alltid vem man försöker glömma men man vet aldrig vem man väntar på

ja väntar inte på nån
vf ska ja pausa mitt liv med risk att gå miste om nått bra?
jag lever nu
Citera
2025-08-22, 12:26
Medlem
Citat:
ja väntar inte på nån
vf ska ja pausa mitt liv med risk att gå miste om nått bra?
jag lever nu

Jag vet inte hur din kärleks-situation ser ut bakåt, om du försöker glömma någon gammal älskare du haft men du väntar nog på att rätt kille ska dyka upp i ditt liv. Det är jag övertygad om 😍
Citera
2025-08-23, 18:33
Medlem
Tror detta främst händer när det aldrig blev något långvarigt av det. Knappast efter 10 års relation. Blir väl som en fantasi man tänkt ihop där allt skulle vara så bra.
Jag har en sån och det var en jag inte fick. När jag sen några år efter träffade en ny och blev investerad i det bleknade det gamla som in i. Jag blev lättad över att det inte blev något med förra för nya var så mycket bättre. Det enda jag hade med förra var en stark passion och bra sex men han var ett svin egentligen. Det insåg jag ju såklart inte då men ibland tror jag livet räddar en fast man inte inser det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in