2025-08-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och allt asfaltsarbete i stan som görs mitt i nätterna, var klämmer du in det i din världsbild?

Grejen är den att man kan bygga hus på dagen, liksom att man kan klippa gräset då. Men en nattklubb är just en nattklubb. Vill vi ha en tyst sovstad eller en levande storstad?

Jag hade som sagt inga problem när jag bodde mitt i smeten.

Jag har bott i storstan i flera decennier har aldrig haft problem. Detta är unikt pga volymen men de verkar ni inte förstå skillnaden på vad som är okej. Jag lägger ner diskussionen nu.
Citera
2025-08-21, 18:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej det är verkligen inte samma sak.

Nä men likadan, i stan får man tåla restaurangbuller och konserter, på landet får man finna sig i ljudet av traktorer. Tål man inte traktlrljud så ska man inte bo på landet.
Citera
2025-08-21, 18:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nä men likadan, i stan får man tåla restaurangbuller och konserter, på landet får man finna sig i ljudet av traktorer. Tål man inte traktlrljud så ska man inte bo på landet.

Visst får man tåla traktorljud på landet. Det är dock något helt annat än vad som beskrevs.
Citera
2025-08-21, 20:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Visst får man tåla traktorljud på landet. Det är dock något helt annat än vad som beskrevs.

En epatraktor utan ljuddämpare som står och tokvarvar är inget ovanligt på landet och något man får räkna med om man bor där.
Citera
2025-08-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag har bott i storstan i flera decennier har aldrig haft problem. Detta är unikt pga volymen men de verkar ni inte förstå skillnaden på vad som är okej. Jag lägger ner diskussionen nu.

Och du verkar ha missat att det är många fler ställen som fått samma problem som Trädgården.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...r-allt-vi-kan/

Vore det bara Trädgården eller ett par ställen till, hade jag inte tyckt att det var lika åt helvete som det är nu.
Citera
2025-08-21, 23:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
En epatraktor utan ljuddämpare som står och tokvarvar är inget ovanligt på landet och något man får räkna med om man bor där.

I ditt scenario så åker naturligtvis polisen ut och får tyst på det och pratar med barnet.

Nu räknar jag dock inte med problem som att polisen inte sköter sitt jobb. Det är en helt annan sak som vi inte talar om i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in