2025-08-16, 20:53
Medlem
Rumpkorvens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwkGvk/over-4-miljoner-somalier-drabbade-av-hunger?utm_medium=SocialEchobox&utm_source=Faceboo k&fbclid=IwQ0xDSwMNsa9jbGNrAw2xp2V4dG4DYWVtAjExAAE e-cP-7yVHilOGSoWekpaoJmntEA0_2M8H3gZtygcZwg2q00sWNyR wnoSP2kQ_aem_byH1_2t1Oo4BXuUBnBSZ7Q#Echobox=175518 9190

Citat:
Omkring 1,7 miljoner barn under fem år lider av akut undernäring, varav läget för 466 000 är kritiskt.

Citat:
Redan innan USA skar ner sitt bistånd var hjälpen till Somalia underfinansierad, enligt Somalias regering. Regeringen har utlovat 700 000 dollar – motsvarande drygt 6,7 miljoner svenska kronor – för att stötta befolkningen som drabbats av torkan.

Här vill jag diskutera två saker utifrån artikeln.
1. Varför föder man barn fast man inte kan ta hand om dem? Tänker de så att "aja, men om några dör så överlever iallafall någon som kan ta hand om mig när jag dör?" Nästa fråga leder oss till frågeställning nummer 2.
2. Om svaret på fråga ett är "De har inga preventivmedel", då kan man undra vad biståndspengarna går till?
Citera
2025-08-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwkGvk/over-4-miljoner-somalier-drabbade-av-hunger?utm_medium=SocialEchobox&utm_source=Faceboo k&fbclid=IwQ0xDSwMNsa9jbGNrAw2xp2V4dG4DYWVtAjExAAE e-cP-7yVHilOGSoWekpaoJmntEA0_2M8H3gZtygcZwg2q00sWNyR wnoSP2kQ_aem_byH1_2t1Oo4BXuUBnBSZ7Q#Echobox=175518 9190

1. Varför föder man barn fast man inte kan ta hand om dem? Tänker de så att "aja, men om några dör så överlever iallafall någon som kan ta hand om mig när jag dör?" Nästa fråga leder oss till frågeställning nummer 2.
2. Om svaret på fråga ett är "De har inga preventivmedel", då kan man undra vad biståndspengarna går till?

De vill inte ha preventivmedel. De vill skaffa många barn. Så att deras folk växer och blir starkare och kan ta över fler områden.

Kanske är de inte så dumma trots allt. Låt säga att det om hundra år finns 100 000 000 somalier i världen och noll svenskar. Vad hade vi då för glädje av "högre IQ"?
Citera
2025-08-16, 21:04
Avstängd
Silltunnas avatar
Somaliska männen är inte de skarpaste knivarna i lådan. Inte heller kvinnorna.
De begriper helt enkelt inte att det kan bli barn om man knullar. Många gånger blir väl kvinnorna mer eller mindre våldtagna också, av mindre nogräknade apmän.
Citera
2025-08-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
De vill inte ha preventivmedel. De vill skaffa många barn. Så att deras folk växer och blir starkare och kan ta över fler områden.

Kanske är de inte så dumma trots allt. Låt säga att det om hundra år finns 100 000 000 somalier i världen och noll svenskar. Vad hade vi då för glädje av "högre IQ"?
Ser du inte ditt feltänk här? Det finns inte mat, ändå knullar de satan i mig och väller ut knytten. Det är för att de är lägre intelligenta, vem bryr sig om ett barn dör, vi gör nya. Utan mat? Jo, de är dumma som stenar.
Citera
2025-08-16, 21:14
Medlem
Citat:

Dom knullar utan kondom du vet sexdriften försvinner tyvärr inte bara för man är fattig neger
Citera
2025-08-16, 21:17
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Det handlar inte om Somalia, om krig, svält, sjukdomar eller 2025.
Människor har i alla tider skaffat barn även i tider av kris, massdöd, förtryck och liknande.
Det ligger djupt i våra gener att fortplanta oss även när det ser som mörkast ut.
Det föddes barn även när digerdöden härjade och över 25% av alla i Europa dog.
Slavar har skaffat barn i alla tider, liksom judar i Polen under första halvan av 1940-talet.
Kanske handlar det någonstans om ett hopp om att framtida generationer ska födas och få det bättre?
Citera
2025-08-16, 21:23
Medlem
Citat:

Det problem du pekar på är det som driver överbefolkningen på jorden, det överordnade miljöproblemet. Flera partier och rörelser vågar inte nämna att denna migration är förödande för klimatet för det kan anses rasistiskt.

Överbefolkning är inte ett yt-problem utan ett resursproblem. Flera liknande fall finns, exempelvis Afghanistan som hade 13 miljoner invånare och 34 miljoner invånare 2015. Det ledde till den massutvandring till Europa som hade förutspåtts i flera decennier. Detsamma gäller länder som exempelvis Niger, Somalia och flera länder i Mellanöstern. Krig, svält och vattenbrist i dessa länder är en konsekvens av överbefolkningen, inget annat.

Krisen uppstår genom att de producerar en för stor befolkning för att hemlandet ska kunna försörja den och då blir ofta utvandring till Europa lösningen.

- För världens natur och tillgångar är det alltid den sämsta lösningen.

- Varje region på jorden måste ta ansvar för att befolkningen inte överstiger resurserna som finns just där, att andra regioner eller länder ska ta över det ansvaret är fel, dumt kanske till och med galenskap.

- Vi ska såklart försöka hjälpa dem på plats men inte importera deras misstag någon annanstans.
Citera
2025-08-16, 21:24
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Dom knullar utan kondom du vet sexdriften försvinner tyvärr inte bara för man är fattig neger
Ja, och varför gör de det? De vet ju att man kan bli med barn då?
Citera
2025-08-16, 21:25
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det handlar inte om Somalia, om krig, svält, sjukdomar eller 2025.
Människor har i alla tider skaffat barn även i tider av kris, massdöd, förtryck och liknande.
Det ligger djupt i våra gener att fortplanta oss även när det ser som mörkast ut.
Det föddes barn även när digerdöden härjade och över 25% av alla i Europa dog.
Slavar har skaffat barn i alla tider, liksom judar i Polen under första halvan av 1940-talet.
Kanske handlar det någonstans om ett hopp om att framtida generationer ska födas och få det bättre?
Fast jag hade iallafall inte skaffat barn om mitt liv var missär.
Citera
2025-08-16, 21:28
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Krisen uppstår genom att de producerar en för stor befolkning för att hemlandet ska kunna försörja den och då blir ofta utvandring till Europa lösningen.
Alltså för helvete känner jag bara. Vi borde stoppa allt bistånd till alla skitländer.
Citera
2025-08-16, 21:30
Medlem
Har de kanske någon religion som förbjuder preventivmedel och uppmuntrar barnafödande, som guds vilja eller något?

Folk lär inte låta bli att knulla bara för att, kanske, det kommer bli svält ett par år efter att de knullat. Afrikaner är ökända för att leva i nuet.

Alla djur knullar och förökar sig maximalt. Det är först nu i västvärlden med p-piller och feminism som vita och asiatiska kvinnor dragit ned en liten smula på barnafödandet. I Afrika är p-piller och feminism förmodligen mindre vanligt....
Citera
2025-08-16, 21:33
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Det finns en tråd som skapades nyss som heter nåt i stil med " vad är RFSU bra till".
Har bekanta som jobbar där och en av deras projekt är sex och samlevnadsutbildbing för Svensk-Somaliska nyanlända kvinnor.

Det är ett projekt som fått otroligt gehör inom den gruppen där inte bara preventivmedel pratas om, utan också rätten till sexuell njutning, och hur ens fitta ser ut. Grundläggande info som helt enkelt inte är tillgänglig när du växer upp i ett land styrt av krigsherrar och domedagspräster. När det ses som chockerande liberalt om du som flicka ges rätten till mer än ett par års skolgång.

Somalia är ett land där man borde skicka Flashbackincels som tjatar om "traditionella könsroller" där graviditet ibland leder till döden och 50% av människorna ses som nåt jämförbart med en ko.

Så med den infon TS varför tror du kvinnor föder barn? Du kan fixa det här på egen hand, du har alla verktygen som alla normala vuxna har använt för att knäcka den här "gåtan" innan dig.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in