2025-08-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Hängpung är givetvis när pungen hänger ner längre än penis i slakt tillstånd.

Nja, det definieras som en pläp (pung längre än penis).

Svårare att definiera en hängpung exakt. Tror det mest handlar om längd och look, med en början på ca 10cm, och lite i kontrast till hur lång slak du har och hur slapp/skrynklig pungen uppfattas.

Du kan ju tekniskt sett ta en 3cm slak penis och 4cm fast pung, då är det ingen hängpung men däremot en pläp.

10cm pung 10cm slak så är det hängpung men ingen pläp.

10cm pung och 15 cm slak så uppfattas pungen som mindre, då är det lite mer svårdefinierat. Dock kanske inte alltför många som är utrustade med detta om man inte är porrneger eller average Flashbackare. Så för enkelhetens skull så kan man definiera en hängpung som 10+cm, sen får man väl ge olika längder titlar, lite som karatens svart bälte vid 20cm, ”grand master hängpung”.
Citera
2025-08-17, 00:09
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Min pung har typ en miljard olika lägen mellan häng och pansar. Ibland något form av limboläge där det är pansar över en boll medan den andra hänger något, det styrs av temperatur och politiskt läge, tror jag. Jag har givetvis en ganska rejäl FB-dase och även då kan pungen ibland vara något längre när jag är slak. Faktum är att jag kan stirra på pungen ibland och se hur den sträcker på sig som en nyväckt hundvalp.

Som en nyväckt hundvalp..😂 Du verkar ha en god relation till din pung iaf, kul att läsa!
Citera
2025-08-17, 00:45
Medlem
marklyft100s avatar
De flesta pungar hänger väl mer eller mindre så jag skulle säga att det är subjektivt.

Jag skulle säga att en hängpung är en pung som inte är speciellt "rundad" eller "spänd", utan att skinnet är ganska löst ("sladdrigt"), och testiklarna liksom sjunker ner djupt i själva pungsäcken. Hänger den dessutom lägre än penis så har man en s.k. "pläpp", men samtidigt tror jag inte man måste ha hängpung för att ha pläpp, men då har man antingen en mikropenis eller i alla fall väldigt liten penis.
Citera
2025-08-17, 00:57
Medlem
F.Hansens avatar
Det är utifrån visuell inspektion:

Pungens ”P” omkrets (P(o))= 2pi*r
Kukens ”K” omkrets (K(o))= (sida+sida)*2

Avstånd mellan penis och pung masscentrum = y

Villkor:
Om P = K måste y vara större än 1/2 P(o)
Om P > K måste y vara större än 1/4 P(o)
Om P < K måste y vara större än P(o)^2
Senast redigerad av F.Hansen 2025-08-17 kl. 01:05.
Citera
2025-08-17, 01:18
Medlem
Hängpung kallas väl äldre mäns pungar. Jordens dragningskraft drabbar alla till slut…
Citera
2025-08-17, 10:27
Medlem
dustimkroys avatar
Min pung hänger 15cm och kulorna är 5cmx10 när jag är gammal gubbe kommer den hänga rejält
Citera
2025-08-17, 10:46
Medlem
Karmans avatar
Pungen ska ju hänga för att spermierna vill ha svalka! Det lärde man sig ju redan på bioligin i högstadiet... Sen när det blir kallt drar den ihop sig, vilket den även gör vid sexuell upphetsning.
Citera
2025-08-17, 10:52
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Om du åker till Thailand kan du se tusentals svenskar med lilaröda hängpungar som glider fram ur shortsen efter några tunga vodkadrinkar. Det borde ju förevigas med mobilkameror. 😆

Nej, under inga omständigheter ska sådant dokumenteras.
Citera
2025-08-17, 14:15
Medlem
Det heter som som sagt PLÄP, pung längre än penis.

Själva hängpung har ju mer eller mindre alla män.

Själv har jag just PLÄP men det beror mycket på värme och sinnestillstånd så ibland har jag längre penis än pung

Sedan har jag ett annat fenomen som det finns trådar om och det är gympenis, alltså att kuken krymper vid träning.

https://nyheter24.se/nyheter/vetensk...-nar-du-tranar
Citera
2025-08-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Min pung har typ en miljard olika lägen mellan häng och pansar. Ibland något form av limboläge där det är pansar över en boll medan den andra hänger något, det styrs av temperatur och politiskt läge, tror jag. Jag har givetvis en ganska rejäl FB-dase och även då kan pungen ibland vara något längre när jag är slak. Faktum är att jag kan stirra på pungen ibland och se hur den sträcker på sig som en nyväckt hundvalp.
Pläpp är rätt svar " punga längre än penis" inget fel i det men om du lider av det sök hjälp!
Citera
2025-08-19, 06:10
Medlem
KarlKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Om du åker till Thailand kan du se tusentals svenskar med lilaröda hängpungar som glider fram ur shortsen efter några tunga vodkadrinkar. Det borde ju förevigas med mobilkameror. 😆

Det borde definitivt dokumenteras och göras konstutställning av ”Svenskar i förfall”. Tror det kan bli en succé!

Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Pläp räknas som hängpung =
Pung längre än penis.

Pläp, nytt ord för mig, men tror inte det är så enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Nja, det definieras som en pläp (pung längre än penis).

Svårare att definiera en hängpung exakt. Tror det mest handlar om längd och look, med en början på ca 10cm, och lite i kontrast till hur lång slak du har och hur slapp/skrynklig pungen uppfattas.

Du kan ju tekniskt sett ta en 3cm slak penis och 4cm fast pung, då är det ingen hängpung men däremot en pläp.

10cm pung 10cm slak så är det hängpung men ingen pläp.

10cm pung och 15 cm slak så uppfattas pungen som mindre, då är det lite mer svårdefinierat. Dock kanske inte alltför många som är utrustade med detta om man inte är porrneger eller average Flashbackare. Så för enkelhetens skull så kan man definiera en hängpung som 10+cm, sen får man väl ge olika längder titlar, lite som karatens svart bälte vid 20cm, ”grand master hängpung”.

Detta känns som den bästa definitionen hittills.
Citera
2025-08-19, 06:14
Medlem
KarlKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Hängpung kan man alltid skaffa om man vill.
Jag hade en ganska tight påse förut, men idag hänger den en bra bit ner.

Metoden är enkel: börja hänga vikter på pungen och bär dem regelbundet. Starta med en lätt vikt, vänj kroppen och gå sedan upp i tyngre klasser tills du hittar din egen sweet spot.

Kan köpas bl.a här:
https://www.thechaingang.com/adult-a...aiYwdcQ_lUkjc-

Ser ut så här i användning:
https://badwolf.blog/2017/09/05/test...retching-pics/

Det kanske ser obekvämt ut, men känslan är faktiskt riktigt skön. För permanent effekt krävs tålamod: bär vikterna dagligen under ett par år. Ju tyngre vikt du klarar av, desto snabbare resultat, men om man nu tänker bära vikten dygnet runt är det bäst med lagom tyngd.

200 - 300 gram räcker gott och väl, man kan alltid lägga till fler om man vill.

Där snackar vi hängpung! Bra info för den som vill skaffa en redig hängpung. Eftersom folk töjer pungen så finns det uppenbarligen någon längd där man tycker den är lång. Eller kanske mer är en visuelllängd än ett faktiskt mått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in