2025-10-06, 15:14
Medlem
LISTA: Melodifestivalen 2026 – klara artister
… enligt Aftonbladets källor

Saga Ludvigsson
Meira Omar
Smash into pieces
Eva Jumatate
Felicia (tidigare Fröken Snusk)
Greczula
Medina
Junior Lerin (med låt skriven av Fredrik Andersson som tidigare skrivit Mellolåtar åt Gunilla Persson, Björn Ranelid och Frans).

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...estivalen-2026
Citera
2025-10-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
LISTA: Melodifestivalen 2026 – klara artister
… enligt Aftonbladets källor

Saga Ludvigsson
Meira Omar
Smash into pieces
Eva Jumatate
Felicia (tidigare Fröken Snusk)
Greczula
Medina
Junior Lerin (med låt skriven av Fredrik Andersson som tidigare skrivit Mellolåtar åt Gunilla Persson, Björn Ranelid och Frans).

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...estivalen-2026
Så det var där Gunillas hit gick, alltså Fredrik Andersson gick till Junior. En låt har skrivits av Adam Woods och skickats in med just Gunilla Perssoon som artist. Är inte Greczula och Sip rykten? Trovärdiga rykten men rykten ändå.
Citera
2025-10-06, 16:57
Medlem
Giggsys avatar
Hoppas att Wiktoria ställer upp denna gång.
Citera
2025-10-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hoppas att Wiktoria ställer upp denna gång.
Bra ide, 10 år sedan.
Citera
2025-10-09, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Nu är den här, årets (hittills) första förändring inför kommande Mello. Urvalsjuryn skrotas och istället kommer 4 personer med musikalisk bakgrund vara dom som väljer ut låtarna. Det betyder inte medieprofiler, branschfolk b.l.a. Istället kommer musikproffs välja ut bidragen sen sätter Karin Gunnarsson, Viktor Berglund, Lotta Furebäck och Daniel Edwardsson ihop dom 30. Man kan jämföra detta med juryn i Eurovision och webbjokern som Björkman hade mellan 2004-2010, alltså att Karin har större inflytande med just startfältet och kan välja sin egna favoriter.
Detta tar bort Mellofans, löst folk och Svt profiler. T.e.x. radiostationer, streamingtjänster osv. Kan detta betyda ett starkare startfält?

Det lär inte bli någon "Mello" mer. Inte 2026 och inte senare heller. Politiker sätter stopp för evenemanget.

Vissa länder ställer inte upp om Israel får delta och andra länder ställer inte upp om Israel inte får delta.

Citat:
Following international pressure for the Eurovision Song Contest to boycott Israel, Austria announces that it will not take part if Israel is kept out.

Ingen blir gladare än mig om skiten försvinner.
Citera
2025-10-09, 11:49
Medlem
kajnuss avatar
Jag hoppas innerligt vi får se en artist återvända som inte har varit med på ett tag. Typ Sanna Nielsen.
Man vill te x inte se Lisa Ajax för femtioelfte gången. Totalt intetsägande artist och lika förutsägbar som att se Linda Bengtzing.

ESC å andra sidan handlar inte längre om musik utan identitetspolitik. Att vi skickade bastulåten senast visar bara på att det inte längre lönar sig att skicka pretentiösa låtar som Måns. För det är väl kanske bara tidsfråga innan vi också anammar konceptet genom att skicka en gay eller transa.
Citera
2025-10-09, 12:19
Medlem
Robin Bengtsson ska vara klar för nästa års Melodifestivalen, enligt uppgifter till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/musik/...difestivalen-/
Citera
2025-10-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Robin Bengtsson ska vara klar för nästa års Melodifestivalen, enligt uppgifter till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/musik/...difestivalen-/

Roligt för honom. Vad gör han egentligen mellan gångerna han är med där?
Citera
2025-10-09, 15:06
Medlem
Nu tycker jag det skulle vara dags för en supergrupp à la Ravaillacz. Mitt förslag är Edward Blom, Björn Ranelid, Thorsten Flinck och Månz Zelmerlöw. Jag kommer att titta, och ni vet att ni också kommer att göra det, fast ni inte vill erkänna det.
Citera
2025-10-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nu tycker jag det skulle vara dags för en supergrupp à la Ravaillacz. Mitt förslag är Edward Blom, Björn Ranelid, Thorsten Flinck och Månz Zelmerlöw. Jag kommer att titta, och ni vet att ni också kommer att göra det, fast ni inte vill erkänna det.
Kul grupp, hade Torsten inte diskats och Måns ligger risigt till hade det varit en bra ide.
Senast redigerad av flashbaker95 2025-10-09 kl. 17:45.
Citera
2025-10-09, 17:46
Medlem
För att klargöra kommer Mello 2026 hända utan Eurovision om det skulle ske.
Citera
2025-10-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Kul grupp, hade Torsten inte diskats och Måns ligger risigt till hade det varit en bra ide.

Jag tycker att alla är värda en andra chans. Kanske man ändå ska ha Robert Gustafsson som Roland(z) som rezerv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in