Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Måste ändå ge tråden en eloge för många skratt under kvällens gång.

Att en sångtävling kan trigga så många tjafs, och så har vi ju även fått läsa om kåta artister, analsprut och gangbangs. Inte det första man trodde man skulle få läsa om i en tråd om mello.

Det har varit så i nästan alla år som FB forumet funnits. Alltså inte bara i Mello tråden. Finns tusentals trådar som underhåller en.
Citera
2026-03-07, 22:55
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Riktigt klent startfält i år. Munblöjan hade aldrig vunnit annars. Hoppas inte vi kvalar in i tävlingen år. Hörde Felicias vinnarintervju. Hon verkar tro att hon kan vinna ESC, sjukt kaxig.
Det ska väl vara hennes attityd. Men den är fan motbjudande. Hon framstår bara som arrogant. Snart är hon på samma nivå som Gina. Den enda jag skulle se imponeras av hennes "coola" attityd är 12-åringar. Om vi inte kommer till finalen kanske vi slipper iallafall lite av förödmjukelsen det innebär att ha skickat henne, man kan alltid hoppas.
Citera
2026-03-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Om man frivilligt lyssnar på nått av årets bidrag, alltså samtliga, utanför tävlingen så har man dålig smak. Det är ytterst sällan Mello leder till att ta fram lyssningsbar musik utanför tävlingen. Det här är som sagt en tävling bara.

Fel! Många Mello-bidrag blir riktigt populära utanför tävlingen
Citera
2026-03-07, 22:57
Medlem
Hatrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasilTheBat-Lord
Okej... så du får psykbryt för att jag kommenterar en horas absurda sexliv, men det enda du kan komma med emot mig är hur mycket ligg du själv påstås ha? Du hatar att alla snackar om ligg hit och dit, men det enda du kan skryta om är ditt egna värdelösa sexliv?

Man blir ju nyfiken på hur en människa kan klara sig utan 70% av sin hjärna, men mirakel händer ibland.

Ett sådant mirakel är hur fan du lyckades få tag på en tjej som är så lös att hon vill sängbrottas med nån som du.
Jag finner inget värde av att skryta om mitt sexliv. Snacka om selfreport att tro att jag skryter...

Nej jag tycker att du är en motbjudande, kvinnohatanda, äcklig människa, det är sådana som dig som jag vill radda upp mot en mur och arkebusera.

Ni förstör, inte bara ett meningslöst forum som detta, men hela världen. Vi andra, vuxna, rimliga, människor blir tvungna att sitta och lyssna på erat motbjudande pinsamma snack om "horors" sexliv.

Även detta är en selfreport, om andra är värdelösa för att de är "lösa" "horor" så måste du vara så långt från lös man kan komma.

Du är skämmig.
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subba.
Hon sa även rakt i tv att hon skulle dricka alkohol till alla små barn som nu sitter hemma och smuglat in föräldrarnas sprit i deras barnrum och smuttar...

Var väl lika illa med Gina som skämtade om religiös polygami inför barnen...
Mello är ju barnfamiljernas musiktävling egentligen så de kanske kan tagga ner lite på vuxenskämten, lite åtminstone?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subba.
Hon sa även rakt i tv att hon skulle dricka alkohol till alla små barn som nu sitter hemma och smuglat in föräldrarnas sprit i deras barnrum och smuttar...
Herregud. ”Barnen” sprang rakt till barskåpet..😅
Nej du.. dom gick in på TikTok o gjorde några moves.
Det var du som hällde upp en grogg till och facebookade att det var bättre förr..😅
Citera
2026-03-07, 22:59
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Om man jämför årets vinnare fröken snusk, mot tidigare mellovinnare. Hur står sig dagens segrare mot fornstora mellovinnare?

Bättre än las Vegas, check.
Bättre än robin Bengtssons dito, check.
Sämre än Jan Johanssens se på mig, check.
Sämre än abbas waterloo, check.

Var placerar ni fröken snusk i mellovinnarrankingen?

Dina checks är helt fel. Jan Johanssen? Skojar du. Vad fan gör han idag? Tömmer bajamajor på festivaler. Det är vad han pysslar med
Citera
2026-03-07, 23:01
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Var väl lika illa med Gina som skämtade om religiös polygami inför barnen...
Mello är ju barnfamiljernas musiktävling egentligen så de kanske kan tagga ner lite på vuxenskämten, lite åtminstone?

Hon glömde han hon skulle ta en näsa kokain. Der är alltid något
Citera
2026-03-07, 23:01
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Haha, Felicia "Ska dricka så jävla mycket alkohol". Skönt med någon som är så ofiltrerad.

Och ärlig! 🍻
Citera
2026-03-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Tja, varför inte. Själv är jag 50.

Bruttan kunde ju inte sjunga.

Gäll röst, kunde inte träffa toner - rätt kass.

Hon vann på sitt utseende (kropp).

Ansiktet vill hon inte visa.

Covid-mask...

Chezzuz

F har en av Sveriges bästa röster. Du borde höra henne sjunga svenska visor. Magiskt.

Någon vettig producent tillsammans med seriösa låtskrivare borde skriva material som passar hennes röst, åt pophållet. Kan tänka mig Max Martin eller Alex Kronlund som producent. De kan ta henne internationellt för hon har den kapaciteten och ett sanslöst register.
Citera
2026-03-07, 23:03
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomte9909
Fel! Många Mello-bidrag blir riktigt populära utanför tävlingen

Det är svårt att förklara det hela men musik behöver inte vara bra bara för att det ligger på topplistor eller vinner tävlingar. Låtar på topplistor är mer som lågprismat, det är billigt, enkelt och behöver inte vara dåligt men det finns så mycket mer att uppleva som man missar.
Citera
2026-03-07, 23:03
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpop
Det numret kommer fightas i topp i Europa. Bara 50? Oj.. inte alla män i din ålder som tycker det var bättre förr. Med liveorkester och allt

Säkerligen har du rätt.

Inte min mening att va otrevlig på något sätt, men "Felicia" var ju ingen Sanna direkt.

Jag tyckte inte hon sjöng speciellt bra helt enkelt. Mest kraftfull produktion.

Smak som bak.

Som jag jag sa i ett tidigare inlägg under kvällen, så har jag inte viddat/lyssnat på Mello på många, många år.

Vem fan gör det!?

Nu gjorde jag det för första gången på 25 år.

Sorry.

Chezzuz...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in