2025-09-14, 16:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Det var alldeles för många insläppta mål. Men det har bara spelats 1 match. Jag hoppas och tror att det här var en engångsföreteelse.

Jag har mått illa över allt gullande över Brynäs o Bäckis sista tiden. ...

Det blev rätt många mål i första omgången i flera matcher
Citera
2025-09-14, 17:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Hans lag går ut hårt för att sedan sjunka som en sten.
Efter nyår är Växjö sönderlästa och Hellqvist fortsätter som vanligt.
Citera
2025-09-14, 19:32
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Lakers har spelet ungefär samma spel i 10 säsonger, med flera framgångar, där även många andra klubbar spelar liknande så det handlar mer om utförande, än spelsystem.
Lakers vill hålla pucken inom laget och därigenom bestämma tempot i matchen. Höja och sänka det.

Vilka är dessa klubbar som behöver 10 säsonger på sig för att se det?
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-14 kl. 19:37.
Citera
2025-09-14, 19:47
Medlem
Elvis avatar
Citat:

Verkligen. Många i Leksand var trötta på honom, verkar inte vara saknad i Björklöven.

Lär inte bli en lång sejour i Växjö.
Citera
2025-09-14, 20:48
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Verkligen. Många i Leksand var trötta på honom, verkar inte vara saknad i Björklöven.

Lär inte bli en lång sejour i Växjö.

Möjligt att det blir så, men Lakers har haft färre tränare än Leksand senaste åren och det gäller nästan alla tränare.
Killen i Karlstad som snubblade över ett smguld efter några månader, eller Jörgen Jönsson i Lakers är kanske ett bättre exempel eftersom han basade hela säsongen, hade svagare år 2 och 3. Lagen presterade sämre över tid.
Jag tror det har ganska lite att göra med spelsystemet.

Leksands nuvarande tränare är inte heller känd för att vara kvar länge på jobbet, med någon form av framgång.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-14 kl. 21:06.
Citera
2025-09-14, 21:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lakers har spelet ungefär samma spel i 10 säsonger, med flera framgångar, där även många andra klubbar spelar liknande så det handlar mer om utförande, än spelsystem.
Lakers vill hålla pucken inom laget och därigenom bestämma tempot i matchen. Höja och sänka det.

Vilka är dessa klubbar som behöver 10 säsonger på sig för att se det?
Du får helt enkelt vänta och se.
Citera
2025-09-14, 21:49
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag har mått illa över allt gullande över Brynäs o Bäckis sista tiden. ...

Det blev rätt många mål i första omgången i flera matcher

Håller med jag ogillar inte Brynäs så mycket som lag då Färjestad inte haft så många tuffa duster med de under min livstid. Men jag bara avskyr medias ständigt skrivande om Brynäs, så därför vill jag att det går dåligt för Brynäs. Tror dock de kommer hämta sig, Färjestad har de två senaste åren i stort sett pulveriserat allt motstånd de första tio omgångarna det har ändå inte gått så bra på våren sen.
Citera
2025-09-14, 22:21
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Du får helt enkelt vänta och se.

Du tror Lakers agerar först på tränarsidan. Jag inte är orolig om det skulle hända. Sparkar Lakers en tränare är det troligen på goda grunder eftersom det händer så sällan.
Hur många tränare har Leksand sparkat de senaste 10 åren?
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-14 kl. 22:58.
Citera
2025-09-14, 23:40
Medlem
Vad gjorde Friedman efter vinsten för att få ett game missconduct? Ovanligt att dra på sej det efter man har vunnit....
Citera
2025-09-15, 00:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du tror Lakers agerar först på tränarsidan. Jag inte är orolig om det skulle hända. Sparkar Lakers en tränare är det troligen på goda grunder eftersom det händer så sällan.
Hur många tränare har Leksand sparkat de senaste 10 åren?
Det handlar inte om att sparka någon utan om att Hellqvist kör sin game plan oavsett det är slutspel eller ej och är oförmögen att justera om den blivit sönderlädt av motståndarna.
Det går säkerligen väldigt bra första halvan av säsongen.
Citera
2025-09-15, 09:13
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Det handlar inte om att sparka någon utan om att Hellqvist kör sin game plan oavsett det är slutspel eller ej och är oförmögen att justera om den blivit sönderlädt av motståndarna.
Det går säkerligen väldigt bra första halvan av säsongen.

Jag tvivlar inte på att det blir så, men drar du samma slutsats om Leksand om Leksands prestation, eller bara det som passar dig. Leksand är väl egentligen inte kända för att prestera någon gång under säsongen, med eller utan Hellqvist. Lakers har en guldtrend som ger guld med några års mellanrum. Men jag föredrar när Lakers dyker upp i toppen med 10 matcher kvar, snarare än att ligga på plats 1 under stora delar av säsongen.

Men klarar Hellqvist och Lakers slå sig in på plats 6, eller bättre har Lakers gjort en bra serie.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-09-15 kl. 09:21.
Citera
2025-09-15, 11:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag tvivlar inte på att det blir så, men drar du samma slutsats om Leksand om Leksands prestation, eller bara det som passar dig. Leksand är väl egentligen inte kända för att prestera någon gång under säsongen, med eller utan Hellqvist. Lakers har en guldtrend som ger guld med några års mellanrum. Men jag föredrar när Lakers dyker upp i toppen med 10 matcher kvar, snarare än att ligga på plats 1 under stora delar av säsongen.

Men klarar Hellqvist och Lakers slå sig in på plats 6, eller bättre har Lakers gjort en bra serie.
Vi får helt enkelt se, Hellqvist har inte lyckats vinna något oavsett lag han tränat och Växjö verkar organiskt veta hur de skall spela utan tränare så varför ens lägga pengar på en tränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in