• 7
  • 8
2025-08-18, 12:37
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
Det stämmer inte

Jäkligt synd isåfall.
Citera
2025-08-18, 13:54
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag tror att många på Flashback ger en dålig bild av svenskar. Eller låt mig säga det på ett annat sätt, på Flashback är svenskar som ärligast. Man vågar helt enkelt säga det som man annars inte vågar säga.

Det är ett sådant hat man har mot islam och Ryssland att jag ibland inte fattar vad det handlar om psykologiskt. Just hatet mot Ryssland är ju något som i princip alla är överens om. Det är lite konstigt att kvinnor och vänsterfolket inte visar sitt hat mot islam på samma sätt, men vi vet ju alla att hatet finns där. Spontant tänker jag att den enda anledningen man inte visar det så tydligt är att högerfolket visar det tydligt. Och vänstern hatar ju högern lika mycket som de hatar Ryssland och islam.

Det hela är helt enkelt så komplext men det finns en enda gemensam nämnare: HAT

Så varför hatar svenskar det som är annorlunda så mycket? Vad har detta hat med västvärldens historia som den absolut blodigaste delen av världen? Och varför är man så blind för sitt eget hat och tror på riktigt att man är den civiliserade och gode?
Man lever på andra. Det måste finnas nån som är sämre. Man lever i sin lilla värld. Bubbla.

I världen. Det står väl bla i Koranen, finns det par/motsats förhållande till allt. Är det som dualism. Lagiskhet. Sen kom Jesus. Han som var. Och uppfyllde allt.
Man lever på att jaga. Samla. Käbbla.
Det är som jagande efter vind. Fåfängligt.
Man vill vara herrar. Är Uppblåsta. I smyg. Lever på sin jordiska skatt.
Citera
2025-08-18, 20:06
Medlem
Citat:
Gemenskap dom är mycket vänligare. Svensson är bittra själviska och egotrippade

Yepp, så är det säkert. Endå ska alla bestämt komma hit. Ni utlänningar måste bestämma er vilken fot ni ska stå på. Jag skulle aldrig ta mig till era hemläder och sitta och gnälla på hur ni är. Jävla apa.
Citera
2025-08-18, 21:57
Medlem
Citat:
Jo om du inte bond och blåögd för du inte vara med det gäller och mörkhåriga svenskar

Det är rasism
Nej det är skitsnack! Vet inte varför du har den bilden och beklagligt men väldigt långt från de allra flestas verklighet. Antar att du har en skev verklighetsuppfattning eller bara vill provocera men lycka till för all del.
Citera
2025-08-19, 17:07
Tramsinlägg.

Jag upplever snarare att de flesta etniska svenskar är snälla och trevliga både på nätet och IRL
på nätet finns lite mer troll etc

Men om svenskar vore otrevliga skulle vi andra aldrig komma hit i första hand. Jag tror det beror snarare på att många svenskar är trötta på att ständigt och jämnt demoniseras
Jag har nästan ALDRIG hört något positivt om etniska vita svenskar , alltid negativa påståenden.
Fruktansvärt ju. Jag upplever svenskar som trevliga , snälla och framförallt toleranta.

Vad sägs om att prova vara snäll och omtänksam för en gångs skull ?? :-)
Citera
2025-08-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag tror att många på Flashback ger en dålig bild av svenskar. Eller låt mig säga det på ett annat sätt, på Flashback är svenskar som ärligast. Man vågar helt enkelt säga det som man annars inte vågar säga.

Det är ett sådant hat man har mot islam och Ryssland att jag ibland inte fattar vad det handlar om psykologiskt. Just hatet mot Ryssland är ju något som i princip alla är överens om. Det är lite konstigt att kvinnor och vänsterfolket inte visar sitt hat mot islam på samma sätt, men vi vet ju alla att hatet finns där. Spontant tänker jag att den enda anledningen man inte visar det så tydligt är att högerfolket visar det tydligt. Och vänstern hatar ju högern lika mycket som de hatar Ryssland och islam.

Det hela är helt enkelt så komplext men det finns en enda gemensam nämnare: HAT

Så varför hatar svenskar det som är annorlunda så mycket? Vad har detta hat med västvärldens historia som den absolut blodigaste delen av världen? Och varför är man så blind för sitt eget hat och tror på riktigt att man är den civiliserade och gode?

Därför att Sverige fungerade alldeles utmärkt innan invandringen, och var ett föredöme för andra länder. Nu är vi det mest kriminella landet i Nordeuropa. 2013 började kriminella invandrare med sprängningar, och nu blir helt oskyldiga personer skjutna. Hur ska man då acceptera det som nu sker i Sverige? Nu är vi ett skräckexempel för andra länder.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in