Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Jag tror att många på Flashback ger en dålig bild av svenskar. Eller låt mig säga det på ett annat sätt, på Flashback är svenskar som ärligast. Man vågar helt enkelt säga det som man annars inte vågar säga.
Det är ett sådant hat man har mot islam och Ryssland att jag ibland inte fattar vad det handlar om psykologiskt. Just hatet mot Ryssland är ju något som i princip alla är överens om. Det är lite konstigt att kvinnor och vänsterfolket inte visar sitt hat mot islam på samma sätt, men vi vet ju alla att hatet finns där. Spontant tänker jag att den enda anledningen man inte visar det så tydligt är att högerfolket visar det tydligt. Och vänstern hatar ju högern lika mycket som de hatar Ryssland och islam.
Det hela är helt enkelt så komplext men det finns en enda gemensam nämnare: HAT
Så varför hatar svenskar det som är annorlunda så mycket? Vad har detta hat med västvärldens historia som den absolut blodigaste delen av världen? Och varför är man så blind för sitt eget hat och tror på riktigt att man är den civiliserade och gode?
Man lever på andra. Det måste finnas nån som är sämre. Man lever i sin lilla värld. Bubbla.
I världen. Det står väl bla i Koranen, finns det par/motsats förhållande till allt. Är det som dualism. Lagiskhet. Sen kom Jesus. Han som var. Och uppfyllde allt.
Man lever på att jaga. Samla. Käbbla.
Det är som jagande efter vind. Fåfängligt.
Man vill vara herrar. Är Uppblåsta. I smyg. Lever på sin jordiska skatt.