• 2
  • 3
2025-08-17, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
En främmande hund han inte ens känner?

Inte bra.
Nähä
Kom med ett bättre förslag då
Funkar klockrent
Citera
2025-08-17, 07:53
Medlem
Turnylles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Nähä
Funkar klockrent

Att säga nej utan att spruta ättika? De är inga skadedjur.
Citera
2025-08-17, 11:06
Medlem
Anybodykillers avatar
Du kan ju pröva att upp små bitar av skinka och få de att sitta. Jag hade nog spritt ut lite bitar av något de vill äta.
Citera
2025-08-17, 11:10
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
En vattenflaska med lite ättika i håller som på avstånd
Spray
Säg nej
Fortsätter som
Spray spray
Säg nej

Citat:
En främmande hund han inte ens känner?

Inte bra.

Citat:
Nähä
Funkar klockrent

Citat:
Ursprungligen postat av Turnylle

Inte nog med att hundar inte är skadedjur. Ättika kan vara skadligt för hundar och då landar det i djurplågeri, vilket självklart inte ens är lagligt att ägna sig åt.
Citera
2025-08-17, 14:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Inte nog med att hundar inte är skadedjur. Ättika kan vara skadligt för hundar och då landar det i djurplågeri, vilket självklart inte ens är lagligt att ägna sig åt.
Det bästa är om TS bara hälsar på hundarna med en gång. Då kommer han bli lämnad ifred och respekterad. Dom tror ju att TS är en efterbliven bebis som inte fattar det är ju därför dom fortsätter följa efter tills han hälsat, vilket gubben aldrig gör.

Bara hälsa på hundarna när du går in i deras hem.

Haha och vem fan ställer sig med en vattenflaska (ättika eller ej) och sprayar på ett djur? Vill han bli attackerad så kör hårt. Jag hade bitit personen om jag var hunden.

Tänk dig att vara en glad och sprallig hund som bara vill hälsa, så kommer det en gubbe med massa kassar man tänker åh dä ä mat och godis till MÄÄY så blir man sprayad med ättika i ögon, näsa och mun.

Fyfan vad hemskt. Jag gråter nästan av skratt för att det är så korkat och sadistiskt tänkt av personen som gav det förslaget 😂
Citera
2025-08-17, 17:12
Citat:
Du är ju riktigt korkad? Du kan ju inte ställa ner matkassarna på golvet? Klart dom är nyfikna och hungriga. Ställ dom på bordet nästa gång, så slipper du bli sur på hunden för att den agerar som en hund?

Varje gång jag kliver in i min kompis lägenhet så vill hennes hund hälsa, inte bryr sig vovven om att jag håller i hundra saker och vill lägga dom någonstans först innan jag hälsar så vi får mötas på ”mitten” och hälsa på en gång. 🥹

Jag har minsann besökt släktingar som haft jakthundar och de hundarna lyfter inte ens på huvudet utan kommando. De får inte vistas i vardagsrum och hälsar inte ens på människor utan tillåtelse. Kan gå okopplade förbi andra hundar utan att integration. Kallas disciplin och vettig ägare så nog fan går det att träna djur på rätt vis.

Hur fan kan man ens orka leva med hundar om man inte ens kan ställa en jävla matkasse på golvet?
Citera
2025-08-17, 17:30
Citat:
Det bästa är om TS bara hälsar på hundarna med en gång. Då kommer han bli lämnad ifred och respekterad. Dom tror ju att TS är en efterbliven bebis som inte fattar det är ju därför dom fortsätter följa efter tills han hälsat, vilket gubben aldrig gör.

Bara hälsa på hundarna när du går in i deras hem.

Haha och vem fan ställer sig med en vattenflaska (ättika eller ej) och sprayar på ett djur? Vill han bli attackerad så kör hårt. Jag hade bitit personen om jag var hunden.

Tänk dig att vara en glad och sprallig hund som bara vill hälsa, så kommer det en gubbe med massa kassar man tänker åh dä ä mat och godis till MÄÄY så blir man sprayad med ättika i ögon, näsa och mun.

Fyfan vad hemskt. Jag gråter nästan av skratt för att det är så korkat och sadistiskt tänkt av personen som gav det förslaget 😂

Okej du som är så jävla smart, jag hälsar på hunden, sträcker ner garden så den får lukta etc men den fortsätter att vara stissig, vad gör jag nu då?
Citera
2025-08-17, 17:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Okej du som är så jävla smart, jag hälsar på hunden, sträcker ner garden så den får lukta etc men den fortsätter att vara stissig, vad gör jag nu då?

Jag skulle inte ställa ned kassarna, "bara" för att det var en kort stund. Det är lite som att säga men jag ska bara stå en kort stund på motorvägen.

Jag skulle mycket troligt gå in, ställa in maten, sedan sätta mig på golvet och snacka med hundarna i ett icke stressigt ögonblick. Jag hade nog bara gått in, efter att ha kollat att de fattar att det är meningen att jag ska vara där.
Citera
2025-08-17, 17:41
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag har minsann besökt släktingar som haft jakthundar och de hundarna lyfter inte ens på huvudet utan kommando. De får inte vistas i vardagsrum och hälsar inte ens på människor utan tillåtelse. Kan gå okopplade förbi andra hundar utan att integration. Kallas disciplin och vettig ägare så nog fan går det att träna djur på rätt vis.

Hur fan kan man ens orka leva med hundar om man inte ens kan ställa en jävla matkasse på golvet?
Oj det där är väldigt ovanligt. Det har jag aldrig sett. Fatta att det där var en udda tillfällighet. Du kommer aldrig att se det där igen.

Anpassa dig efter djuren när du kliver in i deras hem eller säg till ägaren att nej tyvärr du får be någon annan hjälpa till.

Det är djur, inte robotar.
Citera
2025-08-17, 17:45
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ignorerar och gör det du skulle och går sedan därifrån. Du behöver väl inte göra andras problem till dina egna, har ägaren så jobbiga hundar så är ju det beklagligt. Testa ge en hundgodis och säg ligg. 🤷‍♀️ eller ge ett ben för DÅ blir du garanterat lämnad ifred. Fråga ägaren vad som är okej och fungerar, hur ska vi kunna veta skräddarsytt vad just dom två hundarna behöver? Alla hundar har olika personligheter men alla hundar brukar vilja hälsa och sniffa på en och påsarna man har med sig. Det är typiskt hundbeteende liksom.
Citera
2025-08-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turnylle

Nähä, vad är då skadedjur?
Citera
2025-08-19, 06:51
Medlem
hennepins avatar
De vill hälsa och du behöver hälsa tillbaka. Hundar tycker det är skitkul när det kommer en hundrädd stackare man kan hoppa på. Enklast är att vara glad och vänlig men ibland får man ryta ifrån.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in