2025-08-16, 00:20
Medlem
cutepsychos avatar
Min stackars hund får aldrig äta något annat än sitt allergifoder pga att han blir dålig i magen så jäkla ofta utan att veterinärerna hittar vad det är. Dom har hittat en allergi och det är kvalster och det har ju inget med magen att göra. Dom har rekommenderat ett foder så det äter han men han blir ändå dålig i magen stup i kvarten och behöver äta fisk och ris tills han blir bra. Den här hunden äter fan allt men ris har han börjat lämna i skålen och då är det illa!!

Är det någon som vet vad man kan göra för en hund med magproblem där veterinärerna inte hittar något fel?
Citera
2025-08-16, 00:21
Medlem
cutepsychos avatar
Okej han är inte dålig i magen hela tiden men en vecka varje månad typ får han nån period så det känns som hela tiden under alla dessa år
Citera
2025-08-16, 00:24
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Min stackars hund får aldrig äta något annat än sitt allergifoder pga att han blir dålig i magen så jäkla ofta utan att veterinärerna hittar vad det är. Dom har hittat en allergi och det är kvalster och det har ju inget med magen att göra. Dom har rekommenderat ett foder så det äter han men han blir ändå dålig i magen stup i kvarten och behöver äta fisk och ris tills han blir bra. Den här hunden äter fan allt men ris har han börjat lämna i skålen och då är det illa!!

Är det någon som vet vad man kan göra för en hund med magproblem där veterinärerna inte hittar något fel?
Tastat lamm och ris (hundfoder)?
Det är bra för känsliga hundar.Hoppas det blir bättre.
Citera
2025-08-16, 00:25
Medlem
Vad har du för ras?
Citera
2025-08-16, 00:29
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vad har du för ras?

Golden retriver. Så det är inte roligt när de rinner ur honom (han har väldigt ljus päls för att vara golden), blir mycket duschar hela tiden.
Citera
2025-08-16, 00:29
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Tastat lamm och ris (hundfoder)?
Det är bra för känsliga hundar.Hoppas det blir bättre.

Är det torrfoder?
Citera
2025-08-16, 00:34
Medlem
Golden retriever har mycket problem med magen, finns en grupp på facebook som vet allt om den rasen kolla där om du har ett konto!
Citera
2025-08-16, 00:58
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Golden retriever har mycket problem med magen, finns en grupp på facebook som vet allt om den rasen kolla där om du har ett konto!

Tusen tack för tipset! Ska se om jag hittar den
Citera
2025-08-16, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Tusen tack för tipset! Ska se om jag hittar den

Sök bara på Golden retriever så finner du den!
Citera
2025-08-16, 04:22
Medlem
fittfrossas avatar
Hade samma problem men med min katt. Testade vetrinärfoder (allergi, gastro, etc) av olika märken men det löste inte problemet. Idag äter hon rawfood (från mush) som jag tillsätter lite almbark (slippery elm bark på engelska) i vilket smörjer tarmen, dämpar inflammationer och underlättar matsmältningen (finns att köpa på t ex zooplus), det ska funka för hundar också. Jag gör bara en sirap typ på den barken och tillsätter typ 1 msk direkt i maten, det smakar inte illa heller så inga problem smakmässigt. Min katt har inte haft en enda episod sen jag bytte till den kosten.
Citera
2025-08-16, 09:08
Medlem
Mr Hectors avatar
Går du till en gastroenterolog eller bara en random veterinär?
Citera
2025-08-16, 10:46
Medlem
glockenreins avatar
Äter han kanske mycket gräs på promenader? Hundar brukar få diarré av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in