• 3
  • 4
2025-08-15, 21:36
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Jag hade blivit besviken som far åtminstone. Även om jag själv rökt.
Ja samma här. Tror inte nån vettig förälder hade suttit och delat en jolle med sin son.
Citera
2025-08-15, 22:32
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristnakrister
Absolut dumt, att ta berusningsmedel i huvudtaget är dumt, men varför gör ni så stor skillnad på en planta o sprit?

Berusningsmedel är inte heller bra, dock lagligt och socialt accepterat i fler sammanhang.
Citera
2025-08-15, 23:24
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristnakrister
Absolut dumt, att ta berusningsmedel i huvudtaget är dumt, men varför gör ni så stor skillnad på en planta o sprit?
Staten har sagt åt dem att det ena är okej och det andra är dåligt. Ingen ifrågasätter mamma staten.
Citera
2025-08-15, 23:28
Medlem
Det enda och enda man gör med sin pappa är att röka kött och, eller fisk.

Inget annat.

Cigarr är okej om ens dotter och då tillika syster gifter sig eller liknanade.

Samma gäller att då dela ett glas eller två.

Droger och knark. ALDRIG I HELVETE.
Citera
2025-08-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag rökte med mina två söner på Roskildefestivalen för en del år sedan. Inte före, inte efter, även om vi röker alla tre till husbehov. På nåt sätt känns det trashigt. Har två kompisar som röker med sina halvvuxna söner och jag tycker det är lite white thrash över det hela. Röker gör man själv eller med sina kompisar, inte med sina barn. Vet inte varför. Alkohol kan vi nyttja tillsammans, vid familjemiddagar och slikt, fast vi blir förstås aldrig direkt berusade. Så det är väl inte samma sak. Röker gör man ju för att bli påtänd, inte för att det är gott till maten.

Så för att svara på din fråga, om någon av dem hade föreslagit avv vi skulle röka på skulle jag sagt nej.
En holk till maten ska vara lika normaliserad tycker jag, det gör ju matten godare? Behöver inte va värsta hashet men lite grönt är hälsosammare än sprit kan man tycka..
Citera
2025-08-16, 13:13
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Det enda och enda man gör med sin pappa är att röka kött och, eller fisk.

Inget annat.

Cigarr är okej om ens dotter och då tillika syster gifter sig eller liknanade.

Samma gäller att då dela ett glas eller två.

Droger och knark. ALDRIG I HELVETE.

Haha fy fan vad jobbigt att känna så. Du tycker alltså att vuxna inte kan dricka en öl tillsammans när man ses och grillar eller firar midsommar eller så tillsammans?
Citera
2025-08-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Haha fy fan vad jobbigt att känna så. Du tycker alltså att vuxna inte kan dricka en öl tillsammans när man ses och grillar eller firar midsommar eller så tillsammans?

Sorry, då och då ska det vara i min text - "Samma gäller att då och då dela ett glas eller två." och då är så klart just midsommar ett sådant exempel, jul, nyår, konsert eller liknande också är okej.

Men att att gå på krogen varje helg och sitta i typ ett garage och supa med sin far - Nej det är inte ok.
Citera
2025-08-16, 13:59
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Sorry, då och då ska det vara i min text - "Samma gäller att då och då dela ett glas eller två." och då är så klart just midsommar ett sådant exempel, jul, nyår, konsert eller liknande också är okej.

Men att att gå på krogen varje helg och sitta i typ ett garage och supa med sin far - Nej det är inte ok.

Haha nä det vettefan om jag skulle gå på krogen med min farsa. Men det gra absolut blivit så att vi suttit upp och snackat och druckit lite efter alla lagt sig. Berätta historier och dricka lite sprit.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in